;
coinex

فیلم سینمایی بلک بری با تمرکز بر فراز و فرود این شرکت در حوزه موبایل دست ساخت است

به زودی فیلم سینمایی بلک بری با موضوع فراز و نشیب‌های این شرکت در حوزه موبایل اکران خواهد شد. در این فیلم جی باروشل و گلن هاوتون به ایفای نقش پرداخته‌اند.

احتمالا شما نیز به یاد دارید که در گذشته، گوشی‌های بلک بری تا چه میزان در میان کاربران محبوب و شناخته شده بودند. در گذشته بیشتر مدیران شرکت‌ها و سران کشورها برای پاسخ‌گویی به ایمیل‌ها و کارهایی که گوشی‌های دیگر توانایی انجام آن‌ها را نداشتند، از گوشی‌های بلک بری استفاده می‌کردند.

این شرکت حدود 10 سال پیش، بیش از 40 درصد از بازار فروش در آمریکا و 20 درصد از بازار فروش جهانی را در اختیار داشت. گوشی‌های با طراحی خاص و البته سیستم‌عامل اختصاصی که زمانی نه چندان دور رقیب اندروید و iOS بود. اما متاسفانه این شرکت در مواجهه با گوشی‌های در حال تکامل اندروید و iOS نتوانست مقاومت کند و کم کم از لیست برندهای محبوب حذف شد.

بیشتر بخوانید:‌ بهترین گوشی‌های 2022

فیلم سینمایی بلک بری با تمرکز بر فراز و فرود این شرکت

فیلم سازان تصمیم گرفته‌اند با ساختن فیلمی ماجرای ظهور و سقوط بلک بری، از زمانی که به عنوان Research in Motion شناخته می‌شد تا زمانی که در مواجهه با گوگل و اپل شکست خورد را دوباره زنده کنند. در واقع این فیلم روند صعود این شرکت در اوایل دهه 2000 و نابودی آن در اواسط دهه 2010 را نشان می‌دهد.

به گزارش مجله ورایتی، این فیلم که با عنوان BlackBerry منتشر خواهد شد، توسط کارگردان فیلم Operation Avalanche مت جانسون کارگردانی شده است. تولید و فیلمبرداری این فیلم نیز در کشور این سازنده یعنی کانادا انجام می‌شود. البته هنوز تاریخ دقیقی برای اکران این فیلم مشخص نشده است.

به نقل از ورایتی، ستاره‌های اصلی این فیلم دو بازیگری هستند که معمولا برای نقش‌های کمدی خود شناخته می‌شوند، بنابراین ممکن است ژانر این فیلم نیز متمایل به کمدی باشد.

در این فیلم جی باروشل (Jay Baruchel) از فیلم کمدی This Is The End و گلن هاوتون (Glenn Howerton) از فیلم It’s Always Sunny in Philadelphia به ایفای نقش خواهند پرداخت.

اگرچه هنوز تایید نشده است، اما احتمالا این بازیگران نقش بنیانگذاران و مدیر عاملان این شرکت یعنی مایک لازاریدیس (Mike Lazaridis) و جیم بالسیلی (Jim Balsillie) را بازی می‌کنند.

فیلم سینمایی بلک بری
بازیگران اصلی فیلم سینمایی بلک بری

فیلمنامه این فیلم بر اساس کتاب Losing the Signal: The Untold Story Behind the Extraordinary Rise and Spectacular Fall of BlackBerry نوشته شده توسط  Jacquie McNish و Sean Silcoff تهیه شده است.

از آنجایی که این کتاب در سال 2015 منتشر شده است، این فیلم تلاش‌های ناموفق این شرکت برای احیای نام تجاری خود در سال‌های پس از آن را به نمایش نخواهد گذاشت.

همان طور که می‌دانید در سال 2019، شرکت TCL بود که گوشی‌های جدید بلک بری را تولید می‌کرد، اما بلک بری تصمیم گرفت قرارداد خود با شرکت TCL را تمدید نکند و تنها یک سال پس از این واقعه، فروش دستگاه‌های خود را متوقف کرد.

پس از آن استارت‌ آپ امنیتی OnwardMobility اعلام کرد که قصد دارد در سال 2021 یک گوشی هوشمند فایوجی از BlackBerry را در آمریکای شمالی و اروپا عرضه کند. با این حال، در نهایت هیچ یک از این بیانیه‌ها و برنامه‌ها اتفاق نیفتاده و به نتیجه نرسیدند. بر اساس گزارش‌ها، OnwardMobility مجوز استفاده از نام بلک بری را از دست داد و در نهایت در فوریه امسال نیز به طور کلی این شرکت تعطیل شد.

در حال حاضر مشخص نیست که در آینده چه اتفاقی برای برند بلک بری خواهد افتاد، اما به احتمال زیاد قبل از اینکه اخباری درباره گوشی‌های جدید بلک بری منتشر شود، فیلم این شرکت اکران خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره فیلم سینمایی بلک بری چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع: androidpolice

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر