;
coinex

قابلیت های اپل واچ ؛ هرآنچه باید در مورد Apple Watch بدانید

برای آشنایی بیشتر با اپل واچ، این محصول بی‌نظیر اپل، همراه ما باشید. قابلیت های اپل واچ این گجت پوشیدنی هوشمند در ادامه به صورت کامل بررسی شده است.

اپل واچ یکی از بی‌نظیرترین و در واقع منحصر بفردترین محصولات شرکت اپل است. این گجت خارق العاده می‌تواند بصورت مستقیم به گوشی اپل متصل شود و هر اتفاقی که در گوشی رخ می‌دهد را در صفحه نمایش کوچک خود نمایش دهد.

زمان معرفی اولین اپل واچ سال 2016 بود، تا هم اکنون چندین سری از آن رونمایی شده است که در هر سری قابلیت‌ها و امکانات مختلفی به این ساعت هوشمند اضافه شده که باعث بهتر شدن این گجت پوشیدنی شده است.

این گجت هوشمند تا حدی پیشرفته است که می‌توانید برای دیدن تصاویر، گوگل مپ، کنترل مستقیم آهنگ در حال پخش در گوشی و… از آن استفاده کنید که این واقعا کاربردی است.

اپل واچ این روزها دارای طرفداران بسیار زیادی است و افراد زیادی مایل هستند این محصول حرفه‌ای را خریداری کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید بهتر است در ابتدا با ویژگی های اپل واچ آشنا شوید و در ادامه نسبت به خرید آن اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو واچ (POCO Watch)

بهترین ساعت هوشمند تا 1 میلیون تومان

قابلیت های اپل واچ

اپل واچ (Apple Watch) هم اکنون پرفروش‌ترین ساعت هوشمند دنیا است و کسب این عنوان با کیفیت ساخت و عملکرد بسیار عالی این گجت ارتباط دارد. اپل واچ چیزی فراتر از یک ساعت معمولی است که روی مچ دست بسته شود.

قابلیت‌ها و ویژگی های اپل واچ در ادامه به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته است. شما هم می‌توانید برای آشنایی بیشتر ما را در ادامه همراهی کنید.

هنگام خرید اپل واچ باید به چه مواردی توجه کرد؟

زمانی که می‌خواهید ساعت هوشمندی از برند اپل را خریداری کنید، ابتدا باید نسل (سری) آن را مشخص کنید. شما می‌توانید از بین ساعت‌های هوشمند نسل سوم تا نسل ششم یکی را انتخاب کنید.

سپس باید اندازه صفحه نمایش ساعت را انتخاب کرده و این موضوع را مشخص کنید که آیا قصد دارید از ساعت هوشمند خود برای برقراری تماس استفاده کنید یا خیر؛ زیرا در صورت نیاز به برقراری تماس باید نسخه Cellular را خریداری کرده و در غیر این صورت باید نسخه GPS را انتخاب کنید.

ساعت‌های استاندارد که تنها از GPS پشتیبانی می‌کنند، حدود 100 دلار ارزان‌تر هستند، اما این موضوع را در نظر بگیرید که برقراری تماس با استفاده از ساعت هوشمند یکی از قابلیت‌های اپل واچ بوده و بسیار برای دیگر کاربران جذاب است؛ این امکان به لطف وجود سیم‌کارت الکترونیکی موجود در مدل‌های GPS + Cellular است.

این امکان وجود دارد تا نسخه‌هایی را خریداری کنید که از آلومینیوم ساخته شده‌اند، زیرا نسخه‌های ساخته شده از تیتانیوم گران قیمت‌تر هستند و همچنین نسخه‌های لوکسی مانند Hermès نیز وجود دارد که بسیار قیمت بالایی دارند.

معرفی و بررسی ویژگی های اپل واچ

همانطور که پیشتر هم گفتیم، اپل واچ‌ها جزو محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی هستند و از ویژگی‌های جذابی پشتیبانی می‌کنند. در ادامه مهم‌ترین قابلیت های اپل واچ مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

تصویربرداری با استفاده از اپل واچ

اگر نیاز به ثبت تصاویر دارید می‌توانید با استفاده از ساعت هوشمند کمپانی اپل این کار را انجام دهید. برای انجام اینکار ابتدا در گوشی هوشمند خود به قسمت دوربین رفته و سپس برنامه Camera Remote را روی Apple Watch اجرا کنید و پس از گذشت چند ثانیه مشاهده خواهید کرد که تصویری را که دوربین آیفون شما در نمایشگر خود نشان می‌دهد، توسط اپل واچ نیز به تصویر کشیده شده است.

کنترل کردن Apple TV

از دیگر قابلیت های اپل واچ می‌توان به استفاده از آن برای کنترل کردن Apple TV اشاره کرد. کاربران می‌توانند از بسیاری از دستگاه‌های اپل به عنوان کنترلر این گجت استفاده کنند و یکی از این دستگاه‌های شرکت اپل که از این ویژگی پشتیبانی می‌کند، Apple Watch است.

استفاده از اپل واچ به عنوان Intercom

یکی دیگر از ویژگی های اپل واچ این است که به کمک آن می‌توانید دستگاه‌های دیگر این کمپانی را به عنوان Intercom به یکدیگر متصل کنید، برای انجام اینکار باید HomePod در اختیار داشته باشید و سپس برنامه Home را اجرا کرده و گزینه خانه کوچک را که در گوشه چپ بالا قرار گرفته است، لمس کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی‌های 2022

بهترین دوربین گوشی 2022

گرفتن اسکرین شات

از قابلیت‌هایی که اکثر کاربران اپل واچ از آن بی‌خبر هستند، گرفتن اسکرین شات در Apple Watch است. برای انجام این کار باید برنامه Watch را که روی iPhone نصب است، اجرا کنید و سپس گزینه General را در My Watch انتخاب کنید.

در صفحه باز شده گزینه Enable Screenshots را فعال کرده و پس از انجام اینکار می‌توانید با فشار دادن دو دکمه اپل واچ از صفحه نمایش ساعت هوشمند خود اسکرین شات بگیرید.

باز کردن قفل صفحه Mac

اگر از Apple Watch استفاده می‌کنید و در نزدیکی Mac خود قرار دارید، نیازی به وارد کردن رمز عبور برای باز کردن قفل صفحه Mac ندارید و ساعت هوشمند شما می‌تواند با ایجاد ارتباط قفل صفحه Mac شما را باز کند.

این مورد نیاز به فعال سازی دارد؛ به قسمت تنظیمات در Mac بروید و سپس بخش Security & Privacy را انتخاب کرده و Use your Apple Watch to unlock apps and your Mac را فعال کنید.

پیدا کردن iPhone با استفاده از Apple Watch

این احتمال وجود دارد که کاربران گوشی‌های هوشمند خود را گم کنند. اگر گوشی هوشمند خود را در فاصله‌ای نزدیک گم کرده باشید، Apple Watch می‌تواند با ایجاد صدا محل گم شدن گوشی هوشمند را به شما اطلاع دهد. در غیر اینصورت باید از برنامه Find My استفاده کنید.

استفاده از حالت انتظار (Hold) هنگام تماس

با استفاده از اپل واچ می‌توانید تماس‌های دریافتی را پاسخ دهید. اما اگر بیشتر از یک دقیقه تماس تلفنی خود را ادامه دهید، بهتر است تماس را در iPhone خود ادامه دهید.

این امکان وجود دارد تا با استفاده از Apple Watch حالت در انتظار را فعال کنید؛ برای انجام اینکار، باید در هنگام تماس گزینه سه نقطه را لمس کرده و Answer on iPhone را انتخاب کنید.

فردی که با شما تماس گرفته موسیقی کوتاهی را می‌شوند تا شما گوشی آیفون خود را پاسخ دهید. البته آیفون و اپل واچ باید با یکدیگر Pair شده و در محدوده بلوتوثی هم قرار گرفته باشند.

مقاومت در برابر آب

مقاومت در برابر آب را می‌توان از فواید اصلی اپل واچ دانست. البته در نسل‌های مختلف مقدار مقاومت ساعت در برابر آب متفاوت است؛ از سری ۲ تا ۶ اپل واچ‌ها تا عمق ۵۰ متر مقاومت دارند و می‌توانید آن‌ها را هنگام شنا یا زیر دوش و فعالیت‌های این چنینی روی دست خود داشته باشید.

ردیابی فعالیت ورزشی

یکی از قابلیت های اپل واچ ردیابی ورزشی است. تقریبا تمام فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دوندگی، کوه‌نوردی یا یوگا را می‌توان با اپل واچ ردیابی کرد. می‌توانید روی این ساعت اپل میزان فاصله طی شده، زمان صرف شده، ضربان قلب هنگام ورزش و … را ببینید.

می‌توانید با باز کردن اپلیکیشن Workout روی ساعت و انتخاب فعالیت مورد نظر (دوندگی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا و غیره) به صورت دستی این قابلیت را فعال کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین ساعت های هوشمند 2022

بهترین ایرپادهای شیائومی در بازار

نمایش نوتیفیکیشن برنامه‌ها

نکته دیگری که باید در مورد ساعت هوشمند اپل یا همان Apple Watch بدانید، توانایی آن در نمایش اپلیکیشن‌های مختلف است. توسعه دهندگان برنامه‌ها حتی می‌توانند برای نمایش نوتیفیکیشن برنامه‌های خود در ساعت هوشمند اپل منویی شبیه به یک ویجت شناور را ایجاد کنند.

نصب برنامه جدید

در سیستم‌عامل Watch OS 2.0، اپل واچ‌ها می‌توانند برنامه‌های مخصوص به خود را نصب کنند و برای پردازش دیگر متکی به گوشی هوشمند اپل نباشند.

برنامه‌های کاربردی مختلف استفاده از اپل واچ را برای شما کاربردی‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهند کرد. برای نصب برنامه‌های جدید بر روی اپل واچ می‌توانید از داخل برنامه اپ‌استور موجود در خود ساعت هوشمند استفاده کنید.

تغییر اندازه فونت

در ساعت هوشمند اپل گزینه‌ای وجود دارد که امکان تغییر اندازه فونت متن‌های موجود را به ما می‌دهد. تغییر سایز فونت باعث سهولت در استفاده از اپل واچ خواهد شد. برای این کار، ابتدا به قسمت تنظیمات بروید، Display & Brightness و سپس Text Size را انتخاب کنید و با چرخاندن تاج دیجیتال اندازه فونت را تغییر دهید.

Time to stand

در صورت فعال‌بودن این گزینه هنگامی که به مدت طولانی در جایی نشسته باشید هشداری به شما نمایش داده می‌شود و از شما می‌خواهد که بلند شوید و کمی قدم بزنید تا از عوارض نشستن زیاد در امان بمانید.

سرویس پرداخت الکترونیکی Apple Pay

این سرویس در ایران کاربردی ندارد اما در صورت سفر به کشورهای خارجی می‌تواند مفید باشد. این ویژگی شما را قادر می‌سازد که با استفاده از اپل واچ خود و NFC بسیاری از پرداخت‌های مبتنی بر اپل پی را به راحتی انجام دهید.

وجود نقشه اختصاصی

اپل واچ دارای نقشه اختصاصی خود است و برای اینکه بدانید در کجا هستید نیاز نیست که حتماً گوشی آیفون خود را همراه داشته باشید. ویژگی جالب این نقشه امکان ارسال مختصات مکان فعلی شما از طریق پیامک به فرد موردنظر شما است.

کنترل دستگاه‌های هوشمند منزل

امروزه در برخی منازل از وسایل هوشمندی همچون لامپ‌های هوشمند، کرکره‌های هوشمند، ترموستات هوشمند و غیره استفاده می‌شود اما آیا می‌توان همه آنها را با یک دستگاه کنترل کرد؟

برنامه Home داخلی اپل واچ به شما این امکان را می‌دهد که لوازم جانبی سازگار با HomeKit مانند لامپ‌های هوشمند فیلیپس و ترموستات هانی ول را کنترل کنید. این یکی از جذاب‌ترین قابلیت های اپل واچ است.

ارسال پیام و ایمیل

همان طور که می‌دانید، امکان دیکته کردن پیام‌ها و ایمیل‌هایی که می‌خواهید برای دوستان خود ارسال کنید در اپل واچ وجود دارد و شما می‌توانید پیام‌های خود را بنویسید.

قابلیت Scribble اپل واچ به شما این امکان را می‌دهد که حروف، اعداد و نمادها را روی اسکرین ساعت کشیده و آنها را به متن تبدیل کنید، این ویژگی بسیار کاربردی است.

کنترل چرخه خواب

قابلیت ردیابی چرخه خواب یکی از توانایی‌های اپل واچ 6 است که در نسخه‌های قبل از آن نیز می‌توانستیم از این قابلیت استفاده کنیم. این تکنولوژی امکان بررسی الگوی خواب را به شما داده و میزان عمیق بودن خواب و موارد مشابه را ثبت می کند.

استفاده از اپل واچ به عنوان کلید خودرو

با استفاده از ساعت‌های اپل واچ سیستم‌عامل 6.2.6 و بالاتر می‌توانید برخی از ماشین‌های BMW را کنترل کنید. این قابلیت در همه ماشین‌های ساخته‌شده BMW در سال ۲۰۲۰ تعبیه ‌شده و تنها با در دست‌داشتن ساعت می‌توانید ماشین خود را قفل کنید و در مواقع نیاز آن را خاموش یا روشن کنید.

بیشتر بخوانید:

 بهترین ایرپاد تا 1 میلیون تومان

بهترین ساعت هوشمند ارزان قیمت در بازار

اپل واچ و منشی تلفنی

به کمک این ویژگی، زمانی‌که در دسترس نیستید یا مشغول انجام کاری مهم هستید یک پیغام ضبط‌شده شخصی‌سازی شده از سمت اپل واچ (بسته به شرایطی که در آن قرار دارید) برای کاربرانی که قصد تماس تلفنی با شما دارند ارسال می‌شود.

استفاده از اپل واچ به عنوان قطب نما

قابلیت قطب نما برای کوهنوردان و طبیعت گردان از اهمیت بیشتری برخوردار است اما به این معنا نیست که این قابلیت در مصارف عادی کاربرد ندارد. برای استفاده از این قابلیت در ساعت‌های اپل واچ لازم است لوازم آهنربایی را از اطراف خود دور کنید و از بندهای فلزی استفاده نکنید تا جهت‌یابی قطب نما با خطا مواجه نشود.

در این مطلب به بررسی و معرفی ویژگی های اپل واچ پرداختیم؛ یک محصول بی نظیر و حرفه‌ای از کمپانی موفق اپل که طرفدارانی بسیار دارد. اپل واچ از سری ساعت‌های هوشمند اپل به‌شمار می‌رود که با متصل‌شدن به گوشی‌های آیفون می‌تواند امکانات جذاب و متنوعی را در اختیار شما قرار دهد. این گجت بدون اتصال به گوشی هوشمند نیز امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار دهد. قابلیت های اپل واچ در این مطلب بررسی شد و شما می‌توانید با خواندن آن به اطلاعات کاملی دست یابید.

سوالات متداول

جذاب‌ترین قابلیت های اپل واچ کدام‌ها هستند؟

قابلیت های اپل واچ بسیار زیاد هستند و شما می‌توانید هر انتظاری از این ساعت هوشمند داشته باشید. تعدادی از قابلیت های اپل واچ در این مطلب مورد بررسی قرار گرفتند که همگی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های مهم بودند. از جذاب‌ترین آنها می‌توان به قطب نما، منشی تلفنی، ارسال پیام و ایمیل، پرداختApple Pay، استفاده به عنوان کلید خودرو و … اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد قابلیت های اپل واچ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر