;
coinex

زاتکو برای شهادت علیه توییتر در کنگره آمریکا آماده می‌شود!

پیتر زاتکو مسئول پیشین امنیت توییتر پس از مطرح کردن ادعاهای مختلف بر ضد توییتر و امنیت این پلتفرم، برای شهادت علیه توییتر در کنگره آمریکا آماده می‌شود.

پیتر زاتکو مدیر ارشد امنیت سابق توییتر، در کنگره آمریکا بر علیه این شرکت شهادت خواهد داد. این شهادت در راستای شکایت او از توییتر به دلیل نقض اصول امنیتی و تلاش‌های این شرکت برای گمراه کردن قانونگذاران صورت می‌گیرد. این جلسه در 13 سپتامبر (22 شهریور) برگزار خواهد شد و قرار است نمایندگان در آن به بررسی نگرانی‌هایی که ادعاهای زاتکو برای امنیت ملی و حریم خصوصی آمریکایی‌ها ایجاد کرده است، بپردازند.

ریچارد جی دوربین سناتور آمریکایی و عضو کمیته قضایی سنای این کشور به همراه چارلز گرسلی، سناتور ارشد جمهوری‌خواه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند: «اتهامات مطرح شده توسط زاتکو درباره مشکلات امنیتی و مداخله خارجی‌ها در توییتر، باعث ایجاد نگرانی‌های جدی شده‌اند. اگر این ادعاها صحت داشته باشند، ممکن است خطرات مهمی متوجه امنیت و حریم خصوصی داده‌های کاربران توییتر در سطح جهان باشد.»

بیشتر بخوانید: ناتوانی توییتر در مقابله با تهدیدات امنیتی دردسرساز شد!

عزم جدی زاتکو برای شهادت علیه توییتر در کنگره آمریکا

زاتکو قبلاً هم دیدارهایی خصوصی با اعضای کمیته قضایی سنا داشته و سه جلسه مختلف در کپیتون هیل (مقر حکومت ایالت متحده) با حضور او برگزار شده است.

اتهامات مطرح شده توسط زاتکو و قصد او برای شهادت علیه توییتر در کنگره آمریکا موجب نگرانی نهادهای قانونی اروپایی هم شده است. در شکایت زاتکو گفته شده که اگر مقامات اتحادیه اروپا هم سعی می‌کردند درباره امنیت توییتر پرس‌و‌جو کنند، این شرکت آنها را هم مثل آمریکایی‌ها فریب می‌داد.

کمیسیون حفاظت از داده‌ها در ایرلند که به دلیل موقعیت مکانی خاص مقر توییتر در اتحادیه اروپا، مسئول نظارت بر رعایت «مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا» توسط این شرکت است، اعلام کرده که با توییتر درباره این موضوع گفتگو و تبادل نظر کرده است.

شهادت علیه توییتر در کنگره آمریکا
پیتر زاتکو مسئول پیشین امنیت توییتر

همزمان، اداره نظارت بر امنیت داده‌ها در فرانسه هم اعلام کرده که در حال تحقیق درباره اظهارات زاتکو است و اگر مشخص شود که توییتر قوانین این نهاد را نقض کرده، این شرکت را جریمه یا تحریم می‌کند. مشخص نیست که توییتر دقیقاً با چه تحریم‌هایی روبرو می‌شود اما شرکت‌هایی که مقررات حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا را نقض کنند، معادل با حداکثر 4 درصد از درآمد سالیانه خودشان جریمه خواهند شد.

تا این لحظه توییتر از اظهارنظر درباره جنجال‌های اخیر خودداری کرده اما در یکی از یادداشت‌های داخلی این شرکت که در رسانه‌ها منتشر شده، پاراگ آگراوال مدیرعامل توییتر این ادعاها را دروغ‌هایی پر از تناقض خوانده که هیچ نکته مهمی در آنها نیست.

پس از انتشار خبر شکایت زاتکو و قصد او برای شهادت علیه توییتر در کنگره آمریکا ، یکی از سخنگویان این شرکت به CNN گفت:

زاتکو به دلیل ضعف عملکرد و رهبری ناکارآمد، بیش از 6 ماه پیش از توییتر اخراج شده و ظاهراً این اقدامات تلاشی فرصت‌طلبانه برای آسیب رساندن به توییتر، مشتریان و سهامداران این شرکت است.

زاتکو در ماه ژانویه (دی ماه) مدتی پس از انتساب آگراوال به عنوان مدیرعامل توییتر از این شرکت اخراج شد و بعد از آن ادعاهای مختلفی درباره نقایص امنیتی این شرکت مطرح کرد و حتی ماه پیش یک شکایت در این زمینه در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت کرد. او می‌گوید این شرکت به قراردادی که پس از حوادث سال 2009 با کمیسیون تجارت فدرال برای ارتقای امنیت توییتر داشته، پایبند نبوده است.

همچنین او می‌گوید روش مورد استفاده توییتر برای ارزیابی تعداد ربات‌ها در این پلتفرم گمراه کننده است که اگر این ادعا درست باشد، آمار توییتر مبنی بر اینکه کمتر از 5 درصد حساب‌های این پلتفرم ربات یا اسپم هستند، نقض می‌شود. این آمار نقش مهمی در نزاع قانونی توییتر با ایلان ماسک خواهد داشت. ماسک که قبلاً قرارداد خرید این شرکت را امضاء کرده بود، حالا به دلیل اختلاف بر سر تعداد ربات‌های این پلتفرم قصد فسخ قرارداد را دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اقدامات اخیر زاتکو بر ضد توییتر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر