;
coinex

سدان اختصاصی کرمان موتور با قیمت زیر 500 میلیون تومان معرفی شد

سدان اختصاصی کرمان موتور که روی پلتفرم اختصاصی این شرکت با نام PS-1 توسعه یافته است، در جریان نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی شد.

شرکت خودروسازی کرمان موتور که یکی از خودروسازان مهم بخش خصوصی ایران است، چندی پیش از اولین پلتفرم اختصاصی خود رونمایی کرده بود.

حالا که نمایشگاه تحول صنعت خودرو در تهران در حال برگزاری است، کرمان موتور دقیقا در روز 3 شهریور 1401 از سدان مفهومی جدید خود مبتنی بر همین پلتفرم رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: ابلاغ آیین نامه واردات خودرو ؛ انتظارها به سرآمد!

سدان اختصاصی کرمان موتور

کرمان موتور در سالیان اخیر بیشتر به عنوان یک مونتاژ کننده خودروهای چینی شناخته شده است، با خرید امتیاز پلتفرم جک جی 4 و انجام مراحل بومی‌سازی این پلتفرم، پلتفرم اختصاصی PS1 را توسعه داد تا به یک خودروساز بدل شود.

این پلتفرم اختصاصی که به تناسب بازار ایران توسه یافته است را می‌توان برای توسعه انواع محصولات برقی و بنزینی به کار برد. همچنین این پلتفرم منعطف است و می‌توان روی آن کراس اوور نیز توسعه داد و این دست کرمان موتور را بسیار باز می‌گذارد.

سدان اختصاصی کرمان موتور با قیمت زیر 500 میلیون تومان معرفی شد

سدان مفهومی کرمان موتور که در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش درآمده تا پایان سال 1401 رسما معرفی می‌شود. این خودرو در قالب بنزینی و با مشخصات مشابه با جک جی 4 تولید می‌شود. در واقع نسخه بنزینی سدان کرمان موتور به یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز خواهد بود و می‌تواند قدرتی برابر 103 اسب بخار و با گشتاور 146 نیوتون متر تولید کند.

قدرت تولید شده این پیشرانه نیز توسط گیربکس CVT به چرخ‌های جلویی منتقل می‌شود. ضمن اینکه نسخه توربوشارژ و همچنین مجهز به گیربکس دستی این محصول نیز در دستور کار کرمان موتور است. کرمان موتور در آینده نزدیک قرار است نسخه تمام برقی این محصول را با همکاری مپنا توسعه داده و به تولید انبوه برساند.

مدیرعامل کرمان موتور، سامان فیروزی در حاشیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو و مراسم رونمایی اس سدان کرمان موتور، درباره قیمت سدان اختصاصی کرمان موتور گفته که این محصول در نسخه‌های گیربکس دستی و اتوماتیک با قیمت 400 تا 500 میلیون روانه بازار خواهد شد. او افزوده که اولین سدان اختصاصی این شرکت در همکاری با استودیوهای ایتالیایی طراحی شده است.

کرمان موتور تولید 60 هزار دستگاه از این سدان را در سال آینده در دستور کار خود قرار داده است و طبق پلتفرم جدید این شرکت یک کراس اوور کلاس C با پیشرانه توربو و ظاهری متفاوت نیز توسعه پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره سدان اختصاصی کرمان موتور چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر