;
coinex

یک درصد بازار گوشی در سال 2022 متعلق به تاشوها خواهد بود!

انتظار می‌رود که گوشی‌های هوشمند تاشو سهمی معادل یک درصد بازار گوشی در سال 2022 را به خود اختصاص دهند. از عوامل محبوبیت این گوشی‌ها بهبود در فناوری، طراحی و عملکرد است.

اخیرا سایت TrendForce جدیدترین پیش‌بینی خود از آینده بازار جهانی گوشی‌های هوشمند تاشو را منتشر کرده است. پیشرفت در فناوری، بهبود در طراحی و عملکرد بالا به محبوبیت روزافزون چنین گوشی‌هایی کمک کرده است.

TrendForce به منظور بررسی، دو نوع گوشی تاشو را در نظر گرفته است. این دو گوشی تاشو از سری مدل‌هایی هستند که به صورت عمودی تا می‌شوند. چنین گجت‌هایی قابلیت حمل بسیار راحتی در جیب یا کیف دستی کوچکی را دارند. نوع دوم گوشی‌های هوشمند تاشو به صورت افقی تا می‌شوند: وقتی باز می‌شوند، می‌توانند جایگزینی برای یک تبلت کوچک شوند.

همچنین از نظر طراحی، گوشی‌های هوشمند تاشو با نمایشگر منعطف دارای دو مدل هستند که در آنها صفحه نمایش یا به داخل و یا خارج جمع می‌شود. بنابراین، در مورد اول، یک صفحه نمایش بیرونی کمکی مورد نیاز است، در حالی که در مورد دوم، خطر آسیب به نمایشگر انعطاف‌پذیر وجود دارد.

بیشتر بخوانید:‌ بهترین گوشی های تاشو یا Foldable

یک درصد بازار گوشی در سال 2022

طبق پیش‌بینی Trendforce با ورود پرچمداران جدید گوشی‌های تاشو به بازارهای جهانی، نفوذ این گوشی‌ها در بازار به حدود 1.1 درصد در سال 2022 افزایش پیدا می‌کند.

در حال حاضر، اندازه صفحه نمایش انعطاف‌پذیر گوشی‌های هوشمند تاشو از نوع عمودی آن از 6.5 تا 7.0 اینچ متغیر است. همچنین این اندازه برای گوشی‌هایی تاشو افقی، بین اعداد 7.5-8.0 اینچ است. رفرش ریت صفحه نمایش آن‌ها به 120 هرتز می‌رسد.

یک درصد بازار گوشی در سال 2022

طبق گفته TrendForce، با پیشرفت فناوری و مواد به کار رفته در گوشی‌های هوشمند تاشو OLED، ضریب نفوذ این گوشی‌ها بین طرفداران خود طبق انتظارات در سال 2022 به 1.1 درصد خواهد رسید.

با عرضه متوالی گوشی‌های تاشو پرچم‌دار جدید توسط برندهای تلفن همراه، نرخ نفوذ پس از سال 2024 از 2.5 درصد فراتر خواهد رفت. با بهبود مشخصات و قیمت این گوشی‌ها باید شاهد رقابت بیشتری در این زمینه باشیم. به نظر می‌رسد که باید با هدایت گوشی‌های تاشو جدید به جریان اصلی، جان تازه‌ای را به بازار رکودی مصرف‌کننده وارد کنیم.

همچنین بر اساس پیش‌بینی‌های TrendForce، تا پایان سال جاری، ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند تاشو با نمایشگر منعطف به حدود 1.1 درصد خواهد رسید. پس از سال 2024، این مقدار از 2.5 درصد فراتر خواهد رفت. در حال حاضر، برجسته‌ترین تامین‌کننده نمایشگرهای انعطاف‌پذیر برای گوشی‌های هوشمند تاشو، شرکت سامسونگ است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اینکه گوشی‌های هوشمند تاشو سهمی معادل یک درصد بازار گوشی در سال 2022 را دارند، چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر