;
coinex

ممنوعیت رمزارزها توسط طالبان : معامله‌گران در افغانستان دستگیر می‌شوند!

بسیاری از شهروندان افغانستانی به منظور جلوگیری از تصرف سرمایه‌هایشان توسط طالبان به کریپتو روی آورده‌اند. این موضوع منجر به ممنوعیت رمزارزها توسط طالبان شد.

رژیم طالبان در افغانستان چندین فروشنده ارزهای دیجیتال را دستگیر کرده است. بانک مرکزی افغانستان در ماه جاری هرگونه معامله و فعالیت در بازار کریپتوکارنسی را ممنوع کرده بود، اما بسیاری از معامله‌گران نسبت به قانون جدید مقاومت کردند.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت معامله رمزارزها در ایران همچنان ادامه دارد

ممنوعیت رمزارزها توسط طالبان

به گفته مقام ارشد پلیس افعانستان، بسیاری از ساکنان این کشور به منظور جلوگیری از نفوذ طالبان شروع به ذخیره ثروت خود در بازار کریپتوکارنسی کرده‌اند. سید شاه سعادت، رئیس تحقیقات جنایی پلیس هرات در گفتگو با بلومبرگ گفته:

بانک مرکزی به ما دستور داد که تمام صرافان، کاربران و تجار را از معامله و نگه‌داری ارزهای دیجیتال تقلبی مانند بیت کوین منع کنیم.

ممنوعیت رمزارزها توسط طالبان : معامله‌گران در افعانستان دستگیر می‌شوند!

به گزارش سعادت، تا کنون سیزده نفر از معامله‌گران افغانستانی دستگیر شده‌اند. اکثر این افراد در حال حاضر به قید وثیقه آزاد شدند. حدود بیست شرکت مرتبط با ارزهای دیجیتال نیز در شهر هرات، سومین شهر بزرگ افغانستان و مرکز تجارت دیجیتال این کشور تعطیل شده است.

در افعانستان، حدود شش صرافی ارز دیجیتال وجود دارد. چهار مورد از این صرافی‌ها در کابل، پایتخت افغانستان واقع شده‌اند. کابل در 121 کیلومتری مرز ایران قرار دارد.

علت محبوبیت رمزارزها در افغانستان

افغانستان در حال حاضر به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سیستم مالی جهانی خارج شده است، به همین دلیل بسیاری از شهروندان برای انتقال پول به داخل و خارج از کشور از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

بحران بازار کریپتوکارنسی، منجر به خروج 2 تریلیون دلار سرمایه از بازار و ورشکستگی بسیاری از شرکت‌های بزرگ فعال در این حوزه شد. دولت‌های مختلف نظیر دولت کره جنوبی و ایالات متحده در حال تقویت قانون‌گذاری کریپتو هستند. ممنوعیت کریپتوکارنسی‌ها به طور مطلق و صد درصدی کمتر رایج است. پس از چین، افغانستان نیز به جمع کشورهایی پیوست که تمامی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را غیرقانونی کرده‌اند.

Finbold برای اولین بار در سال گذشته گزارش داده بود که زنان افغانی به دلیل دسترسی محدود به خدمات مالی به کریپتوکارنسی‌ها روی آورده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ممنوعیت رمزارزها توسط طالبان چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: finbold

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر