;
coinex

اعطای مجوز به سایت های همسریابی توسط سازمان تبلیغاتی اسلامی

همه پلتفرم‌هایی که به عنوان سایت همسریابی فعالیت دارند، باید مجوز دریافت کنند. این مجموعه‌ها به زودی مشمول طرح اعطای مجوز به سایت های همسریابی خواهند بود.

رئیس ستاد خانواده و جمعیت سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرده که، هر مجموعه‌ای که عنوان همسریابی در فضای مجازی یا حقیقی به خود می‌گیرد، باید مجوز سازمان تبلیغات و وزارت ورزش را دریافت کند. سامانه‌ای به همین منظور راه‌اندازی شده است تا فعالان این عرصه به آن جا مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: دانلود اپلیکیشن همدم ؛ نحوه نصب و آموزش کار با برنامه همسریابی تبیان

اعطای مجوز به سایت های همسریابی

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، رضا عزت زمانی، طی نشست برگزار شده در ستاد فرهنگی خانواده و جمعیت سازمان تبلیغات اسلامی، در ابتدا تبصره ماده 37 قانون خانواده و جوانی را مطرح کرد و سپس گفت: «از امروز مجموعه‌های تحت عنوان همسریابی اجازه فعالیت ندارد و اگر کسی غیر از این عمل کند، برخورد خواهد شد».

اعطای مجوز به سایت های همسریابی

تنها شرط اجازه فعالیت به این مجموعه‌ها، دریافت مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی است. او بیان کرد:

سامانه مراجعه و ثبت درخواست مجوز مراکز تسهیل ازدواج را فعال کردیم و همه فعالان این حوزه می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تبلیغات اسلامی، درخواست‌های خود را ثبت کنند. این مجوزها طبق فرآیندی از طریق وزارت ورزش و جوانان صادر خواهد شد.

طبق اعلام مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت ورزش، مجوز مذکور را حداکثر در یک ماه آماده می‌کند. زمان اعطای مجوز به سایت های همسریابی ، به تعداد درخواست کنندگان و زمان بررسی صلاحیت‌ها بستگی دارد. عزتی در این راستا بیان کرد که صدور مجوز نباید بیشتر از 10 روز زمان بگیرد.

قانون حمایت از جوانی جمعیت و خانواده در مهر ماه سال گذشته با هدف افزایش ازدواج و فرزند آوری توسط نمایندگان مجلس تصویب شد. طبق ماده 37 قانون، سازمان تبلیغات اسلامی موظف به ترویج و آسان نمودن ازدواج جوانان از طریق مساجد، روحانیون، موسسات فرهنگی و … است. در راستای رسیدن به این هدف، وزارت ورزش و جوانان موظف خواهد بود تا با تایید سازمان تبلیغات اسلامی، به مراکز همسریابی مجوز صادر کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اعطای مجوز به سایت های همسریابی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر