;
coinex

افزایش مجدد قیمت خودرو ؛ تاثیر برجام یا آیین‌نامه واردات؟

علت افزایش مجدد قیمت خودرو چیست؟ در پی بررسی علت این اتفاق، با دو موضوع انتشار آئین‌نامه واردات خودرو و سیگنال‌های مذاکرات وین به بازارهای ایران روبرو هستیم.

با وجود ثبات نسبی و حتی کاهش قیمت برخی خودروها در روزهای اخیر، در چند روز گذشته به یکباره شاهد افزایش مجدد قیمت خودرو در بازارهای ایران بودیم. حال برخی کارشناسان بر این عقیده هستند که این افزایش قیمت ناشی از انتشار واردات خودرو بوده و دسته‌ای دیگر علت این اتفاق را برخی خبرها و سیگنال‌ها از مذاکرات برجامی می‌دانند.

بیشتر بخوانید: شرایط جدید واردات خودرو ؛ داشتن نمایندگی و تجربه واردات!

علت افزایش مجدد قیمت خودرو

در این باره عماد جعفری، یکی از کارشناسان صنعت خودرو، یکی از علل افزایش قیمت خودرو را، افزایش نرخ دلار می‌داند. دلار که در هفته‌های قبل روند کاهشی داشته و وارد کانال 28 هزار تومان شده بود با توجه به سیگنال‌هایی که از مذاکرات برجام به گوش می‌رسد، تغییر روند داده و به قیمت 29 هزار و 500 تومان رسیده است. این اتفاق باعث تاثیر در تمامی بازارهای ایران شده و قیمت طلا، سکه و خودرو را افزایش داده است.

افزایش مجدد قیمت خودرو

این کارشناس در ادامه گفته است:

در حالی‌که در روزهای اخیر اخباری مبنی بر توافق ایران و آمریکا بر سر برخی بند‌های برجام منتشر شد و به دنبال آن روند قیمتی دلار نزولی شده و این هیجانات بازار خودرو را نیز تحت تاثیر قرار داد. حتی پژو 207 مولتی کالر در بازار در طول تنها یک روز از 600 میلیون به 400 میلیون تومان کاهش قیمت داشت.  اما اکنون دوباره از سیگنال‌های منفی برجام خبر می‌رسد که متعاقباً افزایش قیمت در بازارها را شاهد خواهیم بود.

آیا افزایش مجدد قیمت خودرو در آینده نیز ادامه خواهد داشت؟

جعفری در این خصوص بر این عقیده است که اگر همچنان پالس‌های منفی از مذاکرات احیای برجام به گوش برسد، تبعاً افزایش نرخ دلار و در نتیجه قیمت خودرو را خواهیم داشت. اما این نکته هم حائز اهمیت است که مردم همچنان در خرید خودرو تردید داشته و کمتر به سراغ خرید خودرو می‌روند.

در مورد تاثیر واردات خودرو بر قیمت‌ها این کارشناس ادامه داد:« با توجه به این‌که فقط خودروسازان امکان وارد کردن خودرو را دارند، این خود می‌تواند یکی از علل افزایش قیمت خودرو باشد.»

به نظر این کارشناس قیمت خودرو در بازار شهریور ماه در ادامه روندی خنثی داشته باشد، و شاهد بازاری نه مثبت و نه منفی باشیم. مگر آن‌که اخبار جدیدی درباره مذاکرات برجامی منتشر شود و این بازار را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره افزایش مجدد قیمت خودرو در ایران چیست؟ نظر خود را با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر