;
coinex

جمع آوری کارت سوخت جایگاه داران ؛ بنزین گران می‌شود؟

بعد از اعلام خبر کاهش سهمیه بنزین آزاد، حال خبر از جمع آوری کارت سوخت جایگاه داران منتشر شده و این شرایط می‌تواند مقدمه‌ای برای گران‌شدن بنزین باشد.

بنابر برخی گزارش‌های غیررسمی، کارت سوخت جایگاه‌داران در برخی از استان‌ها حذف شده است که این در کنار کاهش سهمیه بنزین ممکن است مقدمه‌ای برای افزایش قیمت بنزین باشد.

بیشتر بخوانید: احتمال افزایش قیمت بنزین با توجه به روند مصرف بنزین در کشور [+ویدیو]

جمع آوری کارت سوخت جایگاه داران

با اعلام خبر کاهش 100 لیتری سهمیه بنزین 3 هزار تومانی، صف‌های طویلی دربرابر پمپ بنزین‌ها ایجاد شد و بسیاری معتقدند که دولت در حال تکمیل پازل افزایش قیمت بنزین است.

صف‌های طولانی در بربر پمپ بنزین‌ها در شب گذشته بسیاری از افراد را به یاد روزهای افزایش قیمت بنزین در دولت حسن روحانی می‌اندازد. برخی معتقدند که به تدریج پازل افزایش قیمت بنزین در حال کامل شدن است.

جمع آوری کارت سوخت جایگاه داران ؛ بنزین گران می‌شود؟ض

روز گذشته و با اعلام وزارت نفت، سهمیه بنزین 3 هزار تومانی هم از 250 لیتر به 150 لیتر کاسته شد. همزمان با این خبر ادعا شد که در برخی از استان خبری از کارت سوخت جایگاه‌داران نیست.

البته دولت در نتیجه واکنش هیجانی که این اخبار در پی داشت، بلافاصله تاکید کرد که در سال جاری هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در کار نیست، با این وجود صاحبان خودروها باز هم اعتمادی به دولت نکردند و راهی پمپ بنزین‌ها شدند.

البته تشکیل صفوف طولانی در برابر پمپ بنزین‌ها چیز عجیبی نیست. در روزها و هفته‌های گذشته هم تصاویر و ویدیوهای متعددی از تشکیل صفوف طولانی در شهرها و استان‌های مختلف از جمله آذربایجان غربی، مازندران، خراسان و فارس منتشر شده بود.

هر بار بهانه جدیدی برای این صف‌ها اعلام می‌شود. در استان‌های شمالی معمولا افزایش تقاضا ناشی از سفرهای تابستانه دلیل کمبود اعلام می‌شود. در استان‌های هم مرز با شرق قاچاق سوخت عامل اصلی این کمبود است.

نکته جالب دیگر درباره اخبار بنزین، استراتژی جدید در اعلام خبر است. گرچه آخرین بار خبر افزایش قیمت بنزین شب قبل از آن اعلام شد، اینبار اوضاع فرق کرده و تازه وزارت نفت دیروز خبر از کاهش 100 لیتری سهمیه بنزین از ابتدای شهریور داده و این به معنای این است که ابتدا تصمیم گرفته شده و یک هفته بعد اعلام شده است! پس بد نیست از این به بعد در هنگام پرداخت هزینه بنزین به مبلغ پرداختی دقت کنید، شاید همین حالا بنزین گران شده و تنها رسانه‌ای نشده باشد!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جمع آوری کارت سوخت جایگاه داران چیست؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر