;
coinex

ورود آئودی به فرمول 1 ؛‌ سکوی پرتاب آئودی

شرکت خودرو سازی آئودی رسما اعلام کرد که از سال 2026 به مسابقات فرمول یک خواهد آمد. ورود آئودی به فرمول 1 را می‌توان به عنوان سکوی پرتابی به لحاظ برندیگ و ارتقا تکنولوژی برای این خودروساز تلقی کرد.

شرکت آئودی که بیشتر در زمینه تولید خودروهای لوکس فعالیت می‌کند، دلیل اصلی تصمیم ورود به فرمول 1 را در چرخش مسابقات به سمت پایداری و اجرای قوانین جدید اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: ورود Dodge به دنیای خودروهای برقی ؛ پایان شکوهمندانه V8 جهنمی!

ورود آئودی به فرمول 1

یکی از قوانین جدید که قرار است در فرمول یک اجرایی شود و اتفاقا با سیاست‌های آئودی نیز هم راستا است، برگزاری مسابقات جذاب بدون آلابنده‌های کربنی است. برگزار کنندگان فرمول 1 تصمیم دارند تمامی‌ مسابقات فرمول 1 را تا پایان دهه کنونی بدین شکل اجرا کنند که می‌توان آن را یکی از دلایل ورود آئودی به فرمول 1 دانست.

ورود آئودی به فرمول 1 ؛‌ سکوی پرتاب آئودی

مارکوس دئوسمن، رئیس هیئت مدیره آئودی نظر جالبی در مورد این تصمیم دارد. او می‌گوید همانطور که دی ان ای بخش جدا نشدنی هر فردیست، موتور اسپرت و مسابقات اتومبیلرانی نیز بخشی جدانشدنی از این شرکت است.

همچنین دئوسمن در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی درباره تصمیم ورود آئودی به فرمول 1 گفت: «فرمول 1 یک سکوی جهانی برای نمایش برند و هچنین چالشی برای توسعه تکنولوژی های نوین است.» وی افزود:« ترکیب رقابت و قدرت بالا همیشه باعث پیشرفت و انتقال نوآوری و تکنولوژی در صنعت خودرو می‌شود»

ورود آئودی به فرمول 1 ؛‌ سکوی پرتاب آئودی

با توجه به اینکه این سری از مسابقات فرمول 1 یکی از هیجان انگیزترین دوره مسابقات است، ورود آئودی به فرمول 1 به لحاظ برندینگ نیز می‌تواند جالب باشد. آمارها نشان می‌دهد که در سال 2021 بیشتر از یک و نیم میلیارد بیننده تلویزیونی پای این مسابقات پر هیجان نشسته‌اند. علاوه بر این هر روز به محبوبیت و طرفداران مسابقات فرمول 1 در شبکه‌های اجتماعی نیز اضافه می‌شود.

علاوه بر این ورود آئودی به فرمول 1 که طرفداران زیادی در دو کشور چین و ایالات متحده دارد، بسیار حائز اهمیت است چرا که این دو کشور به عنوان دو بازار حیاتی این شرکت خودروسازی به شمار می‌روند.

با وجود اینکه این شرکت خودرو سازی از ورود خودبه فرمول 1 خبر داده، اما هنوز اعلام نکرده که با چه تیمی همکاری خواهد کرد. اما از طرفی شنیده می‌شود که ممکن است این همکاری با سائوبر صورت بپذیرد. اگر این همکاری شروع شود این اولین حضور سائوبر پس از خروج ب ام و از مسابقات فرمول یک 2009 خواهد بود.

ورود آئودی به فرمول 1 ؛‌ سکوی پرتاب آئودی

شنیده‌ها حاکی از این است که موتور ارباب حلقه‌ها که برای این سری از مسابقات در نظر گرفته شده در نیوبگ و در مرکز آئودی ساخته می‌شود و در حال حاضر هم تست‌هایی در این مرکز بر روی موتورهای فرمول 1 در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ورود آئودی به فرمول 1 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر