;
coinex

زمان و مبلغ افزایش حقوق کارمندان شهریور 1401

زمان و مبلغ افزایش حقوق کارمندان شهریور 1401 طبق گفته‌های مقامات رسمی کشوری اعلام شده و حقوق شهریور ماه با احکام جدید به حساب کارمندان پرداخت خواهد شد.

با شروع سال 1401 صحبت‌ها حاکی از افزایش حقوق کارمندان کشوری و لشکری بود. نمایندگان مجلس با افزایش 38 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان موافقت کردند.

هر ساله با شروع سال جدید شاهد افزایش حقوق تمامی کارمندان و بازنشستگان هستیم اما امسال با گذشت شش ماه از سال شمسی جدید، همچنان کارمندان دولت منتظر افزایش حقوق خود هستند.

بیشتر بخوانید: سخنگوی صمت: واردات خودرو از مهر آغاز می‌شود

زمان و مبلغ افزایش حقوق کارمندان شهریور 1401

افزایش حقوق کارمندان باید با تورم و نقدینگی کشور تناسب داشته باشد علاوه بر آن موضوع مهم دیگر در این بین، همسان‌ سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان است.

زمان و مبلغ افزایش حقوق کارمندان شهریور 1401
زمان و مبلغ افزایش حقوق کارمندان شهریور 1401

میثم لطیفی رئیس سازمان ادرای و استخدامی کشور، درباره‌ی افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان گفت:

برای جبران خدمات، پیشنهادهایی را تهیه کرده‌ایم که البته این موضوع در لایحه بودجه 1401 هم آمده‌ بود اما مجلس آن را تغییر داد. قطعا همسان‌سازی حقوق به معنای پرداخت حقوق یکسان به کارکنان یک دستگاه و سازمان نیست چرا که شرایط رقابتی بین کارکنان در این شرایط از بین می‌رود اما به زودی نظام جامع یکپارچه حقوق و دستمزد خواهیم داشت و ایجاد شناسه یکتا برای کارکنان دقیقا در همین راستا است.

طبق قانونی که سال‌های گذشته توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسیده، افزایش حقوق باید مطابق میزان دریافتی، سابقه و امتیازات مختلفی در این زمینه باشد.

زمان و مبلغ افزایش حقوق کارمندان شهریور 1401
افزایش حقوق کارمندان

میثم لطیفی، معاون رئیس جمهور در رابطه با زمان و مبلغ افزایش حقوق کارمندان شهریور 1401 گفت:

نظام جبران خدمات مبتنی بر درصد است و برای کارکنانی که دریافتی بالاتری دارند، این درصد باعث می‌شود دریافتی این افراد بالاتر برود. از این رو با توجه قانون خدمات مصوب سال 86 افزایش حقوق باید بر اساس امتیاز و ضریب سالانه باشد که مغفول مانده است. پیشنهاد ما این بود که الگوی امتیازی برای افزایش حقوق و دستمزد در نظر گرفته شود. همچنین پیشنهاد دادیم تا افزایش حقوق و دستمزد از ابتدای شهریورماه به اجرا برسد؛ البته نگران منابع افزایش حقوق و دستمزد هستیم.

لطفی افزود:‌ «اگر پرداخت حقوق کارمندان و افزایش آن به طور عادلانه پرداخت شود، تاثیرات تورم سالانه نیز بر زندگی مردم کمتر دیده می‌شود».

زمان و مبلغ افزایش حقوق کارمندان شهریور 1401
افزایش حقوق

رئیس سازمان اداری و استخدامی در رابطه با میزان حقوق کارمندان و همسان‌سازی آن خاطر نشان کرد:

تامین اعتبارات برای افزایش حقوق و دستمزد باید از منابع پایدار باشد و نباید استقراض از بانک مرکزی صورت گیرد که بار تورمی داشته باشد. برای ساماندهی الگوی پرداخت عادلانه در سازمان اداری و استخدامی کارگروهی با حضور چند دستگاه تشکیل شده‌ است. کارکنان در نظام پرداخت حقوق و دستمزد از مسائلی رنج می‌برند که نیازمند اصلاح است؛ البته موضوع اصلی بحث تورم است و تا زمانی که مساله تورم حل نشود، افزایش حقوق هر چند به طور مقطعی نشاطی را ایجاد می‌کند اما در نهایت اثری نخواهد داشت.

همسان‌سازی حقوق کارمندان موضوع دیگری است که باید در بحث پرداخت عادلانه حقوق کارمندان اجرا شود و نباید فضای رقابتی میان کارمندان دولت با یکسان‌سازی پرداخت حقوق از بین برود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره زمان و مبلغ افزایش حقوق کارمندان شهریور 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر