;
coinex

شکست سنگین آیفون 13 پرو مکس در برابر دوربین شیائومی 12S اولترا

مقایسه‌های اخیری که در ارتباط با دوربین پرچمدارهای اپل و شیائومی انجام شده، خبر از شکست سنگین آیفون 13 پرو مکس در برابر شیائومی ۱۲S اولتر می‌دهد.

وب‌سایت DxOMark که یکی از معتبرترین مراجع بررسی و ارزیابی تخصصی دوربین‌های موبایلی است، بررسی‌های انجام شده در مورد دوربین شیائومی 12S اولترا را منتشر کرد و به دوربین این محصول امتیاز ۱۳۸ را اختصاص داده است. پیش‌ از این شاهد بررسی دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس بودیم که با کسب ۱۳۷ امتیاز عملکرد نسبتا خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

لازم به ذکر است که 12S اولترا در فهرست DxOMark در رتبه پنجم قرار دارد، کما اینکه دوربین اسمارت‌فون‌هایی مانند آنر مجیک Ultimate 4 و شیائومی می۱۱ اولترا در رتبه‌های بهتری قرار دارند!

بیشتر بخوانید: بهترین دوربین گوشی 2022

شکست سنگین آیفون 13 پرو مکس به پرچمدار شیائومی

بنابر بررسی دگزومارک، دوربین شیائومی 12 اس اولترا در بخش عکاسی با کسب امتیاز ۱۴۴، در بخش زوم با امتیاز ۹۶ و در بخش فیلم‌برداری با امتیاز ۱۱۳، میانگین امتیاز ۱۳۸ را به خود اختصاص داده است.

Xiaomi 12S Ultra

عملکرد دوربین این گوشی به صورت کلی بسیار عالی توصیف شده است. این محصول در موقعیت‌های متفاوت با روشنایی کم یا زیاد برای عکاسی یا حالت پرتره، نوردهی مناسبی دارد؛ همچنین، از داینامیک رنج مناسبی جهت عکاسی یا فیلم‌برداری برخوردار است. از دیگر جنبه‌های مثبت این دوربین می‌توان به فوکوس مناسب در تمام شرایط نوری، رندرگیری مناسب رنگ تصاویر و ثبت عکس‌های تله‌فوتو با کیفیت بالا اشاره کرد.

لازم به ذکر است که شکست سنگین آیفون 13 پرو مکس به شیائومی 12S اولترا سبب نمی‌شود که دوربین پرچمدار شیائومی از هر نظر بی‌نقص ‌شناخته شود. بنابر اطلاعات دگزومارک یکی از مشکلات دوربین این محصول زمان رندرگیری HDR مشاهده می‌شود. علاوه بر این، عکاسان هنگام ثبت تصاویر با تابش نور کم، با مشکل Shutter Lag روبه‌رو خواهند شد.

نقاط ضعف دوربین 12S اولترا به همین موارد ختم نمی‌‌شوند و به گفته این مرجع معتبر، در شرایط مختلف شاهد مشکلاتی هستیم؛ از جمله این مشکلات می‌توان به نویز در صحنه‌های با کنتراست بالا، اختلال در فوکوس دوربین تله‌فوتو یا کنتراست پایین در برخی از تصاویر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره این شکست سنگین آیفون 13 پرو مکس به شیائومی 12S اولترا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر