;
coinex

شارژر بی‌ سیم با برد 30 متری ؛ تحولی در دنیای شارژ!

 شارژر بی‌ سیم با برد 30 متری جدیدترین اختراع چشم بادامی‌های کره‌جنوبی است که می‌توان آن را تحولی شگرف در دنیای فناوری دانست.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در هنگام تهیه یک تلفن همراه به آن توجه زیادی می‌شود، میزان ذخیره انرژی و نوع شارژ شدن آن است. این مسئله که یکی از مهم‌ترین میادین رقابتی بین تولید کنندگان تلفن همراه محسوب می‌شود، همواره در حال پیشرفت است.

شارژ بیسیم یکی از قابلیت‌های جذابی‌ست که در چند سال اخیر بسیار رایج شده است. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال بهبود بخشیدن این ویژگی در گوشی‌ها هستند. در همین زمینه کره‌‌ای‌ها شارژر بی‌ سیم با برد 30 متری اختراع کردند که محدودیت‌های شارژرهای قدیمی را ندارد.

بیشتر بخوانید: احتمال افزایش سرعت شارژ آیفون 14 قوت گرفت

 شارژر بی‌ سیم با برد 30 متری چگونه عمل می‌کند

قبلا هم تولید کنندگان چینی مانند شیائومی، اوپو و موتورلا، از فناوری نظیر این تکنولوژی رونمایی کرده بودند، اما هیچ‌کدام از آنها به تولید انبوه نرسید. همین اتفاق دست مایه تحقیقات جدید در دانشگاه سجونگ کره‌جنوبی شد.

سیستمی که کره‌ای‌ها طراحی و توسعه دادند، قادر است توان نوری معاول با 400 مگاوات را به کمک لیزر مادون قرمز تا شعاع 30 متر انتقال دهد. در مرحله بعد گیرنده این انرژی آن را به 85 مگاوات برق تبدیل می‌کند. در واقع کاربران می‌توانند به این شکل با شارژر بی سیم با برد 30 متری ، دستگاه‌های هوشمندشان را که این سیستم بر روی آن نصب شده، شارژ کنند.

شارژر بی‌ سیم با برد 30 متری ، شامل دو بخش اصلی می‌شود. یک فرستنده و یک گیرنده. فرستنده را می‌توان در هر جایی مانند اتاق نصب کرد و دیگری دستگاه گیرنده است که توانایی ادغام دستگاه‌های الکترونیکی را دارد.

فرستنده در واقع یک منبع انرژی نوری محسوب می‌شود از تقویت‌کننده فیبر دوپ شده با اربیوم استفاده می‌کند و می‌تواند یک پرتو مادون قرمز با طول موج مرکزی به طول 1550 نانومتر تولید کند. تیم تحقیقاتی که شارژر بی‌ سیم با برد 30 متری را اختراع کرده می‌گویند:

تا زمانی‌که فرستنده و گیرنده در محدوده قرار داشته باشند، این سیستم می‌تواند به طور خودکار تراز و شارژ شود. در همین حال، اگر یک شی یا شخص، مسیر انتقال را مسدود کند، سیستم به طور خودکار به حالت کم مصرف ایمن منتقل خواهد شد.

بر اساس گفته‌های سرپرست این تیم تحقیقاتی می‌توان چنین نتیجه گرفت که کاربران برای شارژ وسایل برقی مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها و دیگر وسایل هوشمند که نیاز به شارژ دارند، می‌توانند از این شارژر بی سیم با برد 30 متری استفاده کنند و دیگر نیازی به سیم برقی نخواهند داشت. همچنین این سیستم می‌تواند دستگاه‌های هوشمند مانند اینترنت اشیا در خانه و دستگاه‌هایی که برای نظارت بر شرایط تولید در کارخانه به کار گرفته می‌شوند را نیز شارژ کند.

شارژر بی‌سیم با برد 30 متری ؛ تحولی در دنیای شارژ!

محققانی که بر روی پروژه شارژر بی‌ سیم با برد 30 متری فعالیت می‌کنند در تلاشند که این سیستم را ارتقا دهند. آنها می‌خواهند برای تبدیل بهتر انرژی نور به الکتریسیته، عملکرد سلول‌های فتوولتائیک را بهبود ببخشند. علاوه بر این آنها در حال کار کردن بر روی این سیستم هستند که بتوانند چندین دستگاه را به طور هم‌زمان از این طریق شارژ کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شارژر بی‌ سیم با برد 30 متری چیست؟ نظر خود را را برای ما به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر