;
coinex

بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران [شهریور 1401]

برخی از بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران موجود هستند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم. این کمپانی بیش از هرچیز، سهم نسبتا بالایی از بازار لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه و رده‌بالا را در اختیار دارد؛ اما گوشی‌های خاص این کمپانی هم طرفداران خاص خود را دارند که معرفی آنها خالی از لطف نیست.

خوب است بدانید که این کمپانی گوشی‌های هوشمند بسیار زیادی تولید کرده است که ویژگی‌های خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

اگر علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند دارید، به احتمال زیاد نام برند لنوو را شنیده‌اید. این برند، گوشی‌های هوشمند خود را در بازار رقابتی امروز با کیفیت خوبی عرضه کرده است. در بازار امروزی که غول‌های فناوری مانند سامسونگ و اپل پیشتاز میدان هستند، لنوو هم توانسته خود را در میان کاربران جا کند.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد زیادی تمایل به خرید گوشی های لنوو دارند، قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه آن است که سلیقه‌های مختلفی را راضی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران

بازار گوشی‌های هوشمند بسیار گسترده است و شاید نتوانید انتخاب خوبی داشته باشید. ما در این نوشتار برخی از بهترین گوشی های Lenovo را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

لنوو K13 نوت

بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران
بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران
  • نمایشگر: 6.5 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • پردازنده: کوالکام اسنپدراگون 460
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • دوربین: چهارگانه با کیفیت 48 + 8 + 2 + 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

یکی از گوشی های خوب لنوو ، گوشی لنوو K13 نوت است. این گوشی که در 22 ژوئن 2021 روانه بازار شد، در آن زمان نزدیک به 120 یورو قیمت داشت. ابعاد گوشی لنوو K13 نوت به‌اندازه 165.2×75.7×9.1 میلی‌متر و وزن آن هم 200 گرم است. شما می‌توانید این گوشی هوشمند را در رنگ‌های بنفش و گرایانی (ترکیب سبز و بنفش) خریداری کنید.

به جز پنل جلویی این گوشی که شیشه‌ای است، فریم و پنل پشتی آن تمام پلاستیکی هستند. این دستگاه از دو سیم‌کارت هیبریدی پشتیبانی می‌کند؛ این بدان معنی است که برای استفاده از کارت حافظه، شما باید یکی از سیم‌کارت‌های گوشی خود را خارج کنید.

لنوو در ساخت این گوشی از نمایشگر اقتصادی IPS LCD استفاده کرده است. این نمایشگر با اندازه 6.5 اینچ با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. نمایشگر این گوشی برای استفاده روزمره می‌تواند مناسب باشد. به همین دلیل هم ما آن را در میان بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران آورده‌ایم.

بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران

‏گوشی لنوو K13 نوت با استفاده از تراشه کوالکام اسنپدراگون 460 قدرت می‌گیرد. این تراشه 11 نانومتری برای کارهای معمولی می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. پردازنده مرکزی این گوشی هم هشت هسته‌ای است که شامل چهار هسته Kryo 240 با حداکثر فرکانس 1.8 و چهار هسته Kryo 240 با حداکثر فرکانس 1.6 گیگاهرتز می‌شود. Adreno 610 هم مسئولیت پردازش گرافیکی گوشی مذکور را برعهده دارد.

شما می‌توانید گوشی لنوو K13 نوت را با رم 4 و حافظه 128 گیگابایت خریداری کنید. این به شما کمک می‌کند که برنامه‌های مختلف را باز کنید و البته شاید در اجرای برخی اپلیکیشن‌های سنگین با مشکل مواجه شوید. همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، اگر فکر می‌کنید به فضای ذخیره بیشتری نیاز دارید، می‌توانید سیم‌کارت دوم خود را خارج کرده و به‌جای کارت حافظه قرار دهید.

گوشی لنوو K13 نوت با دوربین چهارگانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. لنزهای واید، اولترا واید، ماکرو و سنسور تشخیص عمق تصویر با سنسورهای 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسل عرضه می‌شوند و کیفیت قابل‌قبولی دارند. دوربین سلفی این گوشی دارای یک سنسور 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 است.

این تلفن همراه با باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت در اختیار شما قرار می‌گیرد. بااین‌حال، سرعت شارژ این گوشی چندان زیاد نبوده و برای شارژ کردن آن به زمان نسبتاً زیادی نیاز دارید. بااین‌حال، باز هم یکی از بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران است. یک حسگر اثر انگشت در پنل پشتی تعبیه شده است که می‌توانید از آن برای باز کردن گوشی استفاده کنید.

لنوو Z6 لایت

بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران
بهترین گوشی های Lenovo
  • نمایشگر: 6.3 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل
  • پردازنده: کوالکام اسنپدراگون 710
  • رم: 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 و 128 گیگابایت
  • دوربین: سه‌گانه با کیفیت 16 + 8 + 5 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4050 میلی‌آمپر ساعت

یکی دیگر از گوشی‌های لنوو که قابلیت‌های زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، گوشی لنوو Z6 لایت است. این گوشی علاوه بر قابلیت‌های خوبی که ارائه می‌کند، قیمت مناسبی هم دارد و در زمان عرضه، قیمت آن نزدیک به 160 یورو بود.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های گوشی لنوو Z6 لایت را می‌توان نمایشگر باکیفیت آن دانست. این گوشی با یک نمایشگر 6.3 اینچی از نوع اقتصادی IPS LCD در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید از آن برای تماشای فیلم و سریال استفاده کنید.

حتی با وجود این‌که نمایشگر این گوشی از نوع Super Amoled نیست، باز هم کیفیت خوبی دارد و می‌توانید از رزولوشن 1080 در 2340 پیکسلی آن لذت زیادی ببرید. از دیگر دلایلی که ما نمایشگر گوشی لنوو Z6 لایت را تحسین می‌کنیم، پشتیبانی از قابلیت HDR10 است.

این تلفن همراه که یکی از بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران است، با ابعاد 156.6×74.3×7.9 میلی‌متر روانه بازار می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که شما با یک گوشی خوش‌دست و جمع‌وجور سروکار دارید. همچنین وزن این گوشی نیز بسیار کم بوده و با وزن 164 گرم در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران

لنوو Z6 لایت از تراشه کوالکام اسنپدراگون 710 برخوردار است. پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای بوده که شامل دو هسته Kryo 360 طلایی با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 360 نقره‌ای با فرکانس 1.7 گیگاهرتز می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی گوشی مذکور هم بر عهده Adreno 616 است.

شما می‌توانید گوشی لنوو Z6 لایت را با نسخه‌های رم 4 یا 6 گیگابایتی خریداری کنید که این موضوع بسته به نیاز و هزینه شما می‌تواند متفاوت باشد. رم 6 گیگابایتی عملکرد خیلی بهتری دارد. اما قیمت این گوشی با رم 4 گیگابایت مناسب‌تر است.

اگر رم 4 گیگابایتی را انتخاب کنید، حافظه آن هم 64 گیگابایت خواهد بود؛ درحالی‌که رم 6 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی عرضه می‌شود. البته اگر فکر می‌کنید به فضای ذخیره بیشتری نیاز دارید تا فایل‌های خود را در گوشی نگهداری کنید، می‌توانید از کارت حافظه هم استفاده کنید.

برای استفاده از این قابلیت، باید یکی از سیم‌کارت‌های خود را خارج کرده و به‌جای آن کارت حافظه قرار دهید. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا فضای ذخیره گوشی خود را تا 256 گیگابایت افزایش دهید.

بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران

گوشی لنوو Z6 لایت که یکی از بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران به شمار می‌رود، با دوربین سه‌گانه عرضه می‌شود. دوربین‌های آن با سنسورهای 16، 8 و 5 مگاپیکسلی روانه بازار می‌شوند. دوربین‌های این گوشی کیفیت چندان بالایی ندارند و تنها برای کارهای روزمره و معمولی مناسب هستند.

دوربین سلفی این گوشی هم با یک سنسور 16 مگاپیکسلی در دسترس عموم قرار می‌گیرد. با وجود تمام ویژگی‌های مثبت، باتری این گوشی عملکرد چندان خوبی ندارد و ظرفیت آن تنها 4050 میلی‌آمپر ساعت است.

بیشتر بخوانید:

لنوو Z6 پرو

بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران
بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران
  • نمایشگر: 6.39 اینچ از نوع Super AMOLED با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل
  • پردازنده: کوالکام اسنپدراگون 855
  • رم: 6، 8 و 12 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128، 256 و 512 گیگابایت
  • دوربین: سه‌گانه با کیفیت 48 + 16 + 8 + 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت

گوشی لنوو Z6 پرو نه تنها یکی از بهترین گوشی های Lenovo است، بلکه یکی از بهترین‌های بازار به شمار می‌رود. به بیان دیگر، می‌توان این‌گونه گفت که با خرید لنوو شما می‌توانید یک بسته کامل را دریافت کنید.

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت گوشی لنوو Z6 پرو را می‌توان نمایشگر بزرگ 6.4 اینچی با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل آن دانست. همچنین یک بریدگی در بالای نمایشگر دیده می‌شود که ما را به یاد گوشی‌های اپل می‌اندازد. بااین‌حال، یکی از تفاوت‌هایی که این گوشی با پرچمداران اپل دارد، این است که از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند. ازاین‌رو، آن را در لیست بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران مشاهده می‌کنیم.

این تلفن همراه با تراشه اسنپدراگون 855 روانه بازار می‌شود. شما می‌توانید این گوشی هوشمند را در نسخه‌های متفاوت رم 6، 8 و 12 گیگابایت خریداری کنید. رم 12 گیگابایتی این گوشی می‌تواند عملکرد بسیار خوبی در اختیار شما قرار دهد.

بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران
بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران

توجه داشته باشید که انتخاب نسخه‌های رم این گوشی تأثیر زیادی در حافظه داخلی آن‌ها دارد. پس اگر می‌خواهید یک گوشی داشته باشید که فضای ذخیره زیادی داشته باشد، به این موضوع توجه داشته باشید. شما می‌توانید این گوشی هوشمند را نسخه‌های حافظه 128، 256 و 512 گیگابایتی خریداری کنید. بدین ترتیب، دست شما برای انتخاب این گوشی نسخه‌های متفاوت کاملاً باز است.

علی‌رغم تمام ویژگی‌های مثبت این تلفن همراه، باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی آن عملکرد چندان خوبی ندارد. این موضوع نشان می‌دهد که گوشی لنوو Z6 پرو نسبت به رقبای خود از نظر عملکرد و شارژدهی چندان خوب عمل نکرده است.

یک دوربین سلفی با سنسور 32 مگاپیکسلی در جلوی این نمایشگر تعبیه شده است که به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌های جذابی از خود بگیرید. پنل پشتی این گوشی هم دارای 4 دوربین با لنزهای 48، 16، 8 و 2 مگاپیکسل است. حسگر اثر انگشت هم در زیر صفحه‌نمایش تعبیه شده است که به شما این امکان را می‌دهد که از آن برای باز کردن قفل گوشی خود استفاده کنید.

گوشی لنوو Z6 پرو از دو سیم‌کارت به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. بدنه شیشه‌ای به همراه فریم آلومینیومی باکیفیت موجب شده‌اند که گوشی لنوو Z6 پرو یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار شناخته شود. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این گوشی این است که از اینترنت سریع 5G پشتیبانی می‌کند.

لنوو Legion 2 پرو

بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران

  • نمایشگر: 6.92 اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن 1080 در 2460 پیکسل
  • پردازنده: کوالکام اسنپدراگون 888 5G
  • رم: 8، 12، 16 و 18 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128، 256 و 512 گیگابایت
  • دوربین: دوگانه با کیفیت 64 + 16 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 44 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5500 میلی‌آمپر ساعت

از سال 2020 تاکنون، شرکت‌های تولیدکننده گوشی به دنبال این بودند که گوشی‌های منحصربه‌فردی برای بازی‌های ویدئویی تولید کنند. این موضوع باعث شد که لنوو هم دست به تولید یک گوشی گیمینگ بزند و Legion 2 پرو را وارد بازار کند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که ما گوشی لنوو Legion 2 پرو را در این لیست آورده‌ایم، طراحی و ظاهر منحصربه‌فرد آن است.

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، پنل پشتی این گوشی دارای یک بخش متقارن است. در وسط پنل مرکزی، دوربین‌های پشتی قرار گرفته‌اند. یک سیستم خنک‌کننده هم روی لبه این گوشی قرار گرفته است که از داغ شدن آن در هنگام استفاده طولانی‌مدت پیشگیری می‌کند.

این گوشی که یکی از بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران محسوب می‌شود، با ابعاد 176×78.5×9.9 میلی‌متر ساخته شده است. وزن 259 گرمی هم این گوشی را در دسته گوشی‌های سنگین قرار می‌دهد.

بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران

بهترین گوشی های Lenovoاین گوشی از تراشه اسنپدراگون 888 5G بهره می‌برد. این پردازنده 5 نانومتری گزینه‌ای بسیار عالی و قدرتمند برای بازی‌های ویدئویی است و می‌توانید از آن برای انواع گیم استفاده کنید.

علاوه بر پردازنده قدرتمند، رم گوشی نیز تأثیر بسیار زیادی در انتخاب آن دارد. شما می‌توانید گوشی این تلفن همراه را با نسخه‌های رم 8، 12، 16 و 18 گیگابایت خریداری کنید.

این گوشی هوشمند با نسخه‌های حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایت روانه بازار می‌شود که نوع حافظه داخلی آن هم UFS 3.1 است. این حافظه داخلی عملکرد بسیار خوبی دارد. برای خرید این گوشی در ابتدا به رم و حافظه آن توجه داشته باشید و بدانید که در صورت خرید هر یک از نسخه‌های مذکور، امکان افزایش حافظه وجود ندارد.

گوشی لنوو Legion 2 پرو که یکی از بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران به شمار می‌رود، با استفاده از دوربین دوگانه عرضه می‌شود. لنز واید این گوشی با یک سنسور 64 مگاپیکسلی و لنز اولترا واید آن با یک سنسور 16 مگاپیکسلی عرضه می‌شوند. دوربین سلفی این گوشی کیفیت فوق‌العاده بالایی دارد و با سنسور 44 مگاپیکسلی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

علاوه بر تمام قابلیت‌های مثبتی که تاکنون ذکر کردیم، گوشی لنوو Legion 2 پرو با استفاده از باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5500 میلی‌آمپر ساعت عرضه می‌شود. این باتری ظرفیت نسبتاً خوبی دارد و همچنین از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند.

بهترین گوشی های Lenovo

سخن نهایی

برند لنوو یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تولیدکننده محصولات دیجیتالی است که علاوه‌بر تولید لپ‌تاپ، گوشی‌های هوشمند و باکیفیتی را نیز روانه بازار کرده است. ما در این نوشتار از تکراتو، برخی از بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران را به شما عزیزان معرفی کردیم و همچنین تمام ویژگی‌های آن‌ها را در اختیار شما قرار دادیم. پس کمی وقت گذاشته و این نوشتار را تا انتها مطالعه کنید.

سؤالات متداول

بهترین گوشی های لنوو (Lenovo) در بازار ایران کدام‌اند؟

گوشی‌های بسیار زیادی از برند لنوو وجود دارند که هر یک از آن‌ها می‌توانند برای کاربران مناسب باشند. بااین‌حال، برخی از بهترین گوشی‌های این برند که می‌توانید خریداری کنید، شامل گوشی‌هایی مانند لنوو K13 نوت، لنوو Z6 لایت، Z6 پرو و Legion 2 پرو می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر