;
coinex

مدیر عامل توانیر : مصرف انرژی ماینرهای غیرمجاز 1400 مگاوات است

طبق اظهارات آرش کردی، مدیر عامل توانیر،‌ مصرف انرژی ماینرهای غیرمجاز در ایران بین 1200 تا 1400 مگاوات است.

آرش کردی، مدیر عامل شرکت توانیر در نشست خبری به موضوع مصرف انرژی ماینرهای غیرمجاز پرداخت. به گفته مدیر عامل توانیر، میزان مصرف برق ماینرهای غیرمجاز در سال جاری بین 1200 تا 1400 مگاوات پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: کاهش 50 درصدی مصرف برق ماینینگ بیت کوین

مصرف انرژی ماینرهای غیرمجاز در ایران

آرش کردی در ادامه اظهارات خود افزود: «سال گذشته میزان واردات یک دوم صادرات بوده است. محدودیت مصرف در سال گذشته اعمال نشد، اما امسال شرایط تغییر کرده است».

طبق اظهارات آرش کردی، در سال جاری تا سقف 1500 مگاوات امکان صادرات برق توسط دولت وجود دارد. ماینرهای غیرمجاز هزینه برق را به طور واقعی و صحیح پرداخت نمی‌کنند و معاملات آن‌ها با رقم‌های بین‌المللی است. عملیات ماینینگ در ایران سودآور است و به نظر نمی‌رسد فعالیت ماینرها کاهش یافته باشد.

مدیر عامل توانیر : مصرف انرژی ماینرهای غیرمجاز 1400 مگاوات است

مدیرعامل توانیر تأکید نمود که فرآیند کشف و ضبط ماینرهای غیرمجاز می‌بایست به صورت جدی‌تر دنبال شود. آنطور که کارشناسان اعلام کردند میزان مصرف غیرمجاز ماینرها حدود 1200 تا 1400 مگاوات است. به عقیده آرش کردی، هوشمند سازی ابزاری مناسب برای کشف ماینرهای غیرمجاز خواهد بود. او در این راستا گفت:

یک کنسرسیوم مجاز در رفسنجان با ظرفیت 160 مگاوات مشغول به فعالیت است. این فعالیت هیچ فشاری به شبکه برق وارد نخواهد کرد. در پیک مصرف انرژی فعالیت ماینرها قطع شده و در فصل زمستان نیز در صورت کمبود سوخت، مصرف این بخش کنترل خواهد شد.

آرش کردی اظهار نمود که میزان دسترسی مناطق شهری و روستایی ایران به برق از میانگین جهانی بالاتر است. به عقیده کردی، در حال حاضر 100 درصد مناطق شهری و 99.7 درصد مناطق روستای ایران از نعمت برق برخوردار هستند. مناطق شهری در دنیا به طور متوسط 97.2 درصد و مناطع روستایی نیز 85 درصد به برق دسترسی دارند.

در حال حاضر کل تولیدکنندگان و فروشندگان برق حدود 39 تا 40 هزار میلیارد تومان مطالبه از صنعت برق دارند. به عقیده آرش کردی علت این مسأله، ناترازی ناشی از فروش تکلیفی و قیمت‌گذاری تکلیفی برق است.

طبق قانون مابه‌التفاوت قیمت تمام شده و تکلیفی می‌بایست از سوی دولت به صنعت برق پرداخت شود. این موضوع در حال حاضر از طرق مختلف در حال انجام است و دولت در ادوار قبلی همکاری خوبی در این زمینه داشته است. حدود 36 میلیارد تومان بدهی بانک‌ها از صنعت برق است. به عقیده آرش کردی، ناترازی موجود در صنعت برق یک بیماری مزمن و آزادهنده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مصرف انرژی ماینرهای غیرمجاز در ایران چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر