;
coinex

هشدار بانک مرکزی آمریکا درباره خطرات دیفای ؛ نظارت کافی وجود ندارد!

نویسندگان فدرال رزرو هفته گذشته دو مقاله مرتبط با رمزارزها منتشر کردند. موضوع اصلی این مقاله‌ها هشدار بانک مرکزی آمریکا درباره خطرات دیفای (DeFi) بود.

تیم تحقیقات فدرال رزرو ایالت متحده آمریکا هفته گذشته چند مقاله درباره ارزهای دیجیتال منتشر کرد. یکی از این مقاله‌ها درباره امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و دیگری درباره پیامدهای ثبات مالی دارایی‌های دیجیتال بود.

بیشتر بخوانید:‌ بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

هشدار بانک مرکزی آمریکا درباره خطرات دیفای

در مدت اخیر، فدرال رزرو فشار زیادی برای نظارت بر صنعت کریپتو، به ویژه در زمینه پیوندهای این صنعت با بخش‌های مالی گسترده‌تر وارد کرده است. مقاله فدرال رزرو درباره ثبات مالی به مقررات کریپتوکارنسی مرتبط می‌شود. نویسندگان این مقاله‌ پیشنهاد می‌دهند دولت‌ها نظارت سخت‌گیرانه‌تری نسبت به شرکت‌هایی که وجوه مشتریان را مدیریت می‌کنند، اتخاذ کنند.

هشدار بانک مرکزی آمریکا درباره خطرات دیفای ؛ نظارت کافی وجود ندارد!

در بخشی از مقاله منتشر شده توسط فدرال رزرو به این نکته اشاره شده است که «نظارت، افشای جامع و نیازهای سرمایه در صورت لزوم می‌تواند انعطاف‌پذیری نهادهای حاضر در اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال را بهبود بخشد».

واحدهای رمزنگاری متمرکز که در طرف مقابل کاربران خرده‌فروشی در اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال فعالیت می‌کنند، معمولاً مشمول سرمایه، نقدینگی یا الزامات افشای جامع نیستند. طبق اظهارات نویسندگان فدرال رزرو اکوسیستم رمزنگاری مستعد بروز آسیب‌های مالی است. ریسک‌های مرتبط با ثبات مالی گسترده نیستند، زیرا اکوسیستم دارایی‌ دیجیتال خدمات مالی قابل‌توجهی ارائه نمی‌دهد و ارتباط آن با سیستم مالی سنتی محدود است.

احتمال بروز مشکلات عمیق در اکوسیستم دارایی‌های دیجیتالی منجر به هشدار بانک مرکزی آمریکا درباره خطرات دیفای شد. بانک مرکزی آمریکا اعتقاد دارد در صورتی که سیستم مالی دیجیتال با سیستم سنتی ارتباط بیشتری برقرار کرده و یا خدمات مالی خود را گسترش دهد، خطر ثبات مالی به سرعت کاهش پیدا خواهد کرد.

DeFi زیر ذره بین بانک مرکزی آمریکا

فدرال رزرو همچنین مقاله‌ای تحت عنوان “اقتصاد غیرمتمرکز: ریسک‌های بالقوه” منتشر کرده است. در این مقاله نمای کلی از اکوسیستم DeFi ارائه شده است. نویسندگان به رشد قابل توجه حوزه دیفای پرداخته و در عین حال پتانسیل این حوزه برای خطرات پایدار بلندمدت را برجسته می‌کنند.

نویسندگان فدرال رزرو معتقدند که ارائه خدمات مالی در بلاک چین‌های عمومی و بدون مجوز از زمان پیدایش بیت کوین مسیر طولانی را طی نموده است. DeFi هنوز به نقطه‌ای نرسیده است که از نظر سیستمی اهمیت ویژه‌ای پیدا کند.

هشدار بانک مرکزی آمریکا درباره خطرات دیفای ؛ نظارت کافی وجود ندارد!

رشد سریع بلاک چین و حوزه دیفای لزوم وضع قوانین جدی‌ و مشخص در زمینه حوزه DeFi را دو چندان می‌کند. سیاست‌گذاران می‌بایست توجه جدی به طیف کاملی از مسائل مربوط به ثبات مالی که احتمال بروز مشکلات سیستمی را افزایش می‌دهد، داشته باشند.

سیاست‌گذاران تصمیم می‌گیرند که کدام دارایی‌ها (نظیر دلار و اوراق بهادار ثبت نشده) مجاز به فعالیت در بلاک چین‌های بدون مجوز عمومی هستند. شواهد نشان می‌دهد که DeFi از تمامی فرصت‌های سودآوری بدون نگرانی از قوانین نظارتی استفاده می‌کند. بلاک چین‌های عمومی برای ارائه طیف کاملی از خدمات در حال تکامل هستند.

مقامات نظارتی (از جمله فدرال رزرو) فاقد ابزارهای لازم برای انطباق فعالیت شرکت‌ها با قوانین مشخص است. سیاست‌هایی که از قبل و با دقت در نظر گرفته شده‌اند، ممکن است منجر به کاهش اختلالات اجتناب ناپذیر ثبات مالی ناشی از DeFi شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هشدار بانک مرکزی آمریکا درباره خطرات دیفای چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: theblock

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر