;
coinex

دارایی مردم در گرو سقوط و صعود بازار رمزارزها [مصاحبه اختصاصی تکراتو با سهیل نیکزاد]

با توجه به نوسانات بازار رمزارزها دارایی و سرمایه‌ی مردم با تهدیدهای بسیاری مواجه است. آیا باید به صعود بازار دل بست یا به نزول آن اعتماد کرد؟

فناوری ارزهای دیجیتال و بازار رمزارزها با ابهامات بسیاری روبرو است. با توجه به اخباری که روزانه از نوسانات و صعود و سقوط این بازار منتشر می‌شود، فعالین نو پا در این حوزه هر روز سردرگمی بیشتری را حس می‌کنند. البته به نظر می‌رسد این ابهام با تحقق وعده‌های قانون‌گذاری تا حد بسیاری رفع گردد. در این گفتگو با سهیل نیکزاد؛ مدیرعامل شرکت اوپکس opex.dev و عضو هیات موسس انجمن فناوران زنجیره بلوک از دغدغه‌های این روزهای مردم و چالش‌های بازار رمزارزها می‌خوانیم.

بازار رمزارزها وارداتی در انتظار قانون‌گذاری

در هفته‌های اخیر شاهد نوسانات بسیاری در بازار رمزارزها بودیم. در ادامه نظر مدیرعامل شرکت اوپکس را در مورد سقوط اخیر بازار کریپتو می‌خوانیم:

این مساله دلایل بسیاری دارد از جمله سفته باری‌ها، خارج شدن برخی از استیبل کوین‌ها از پیک، مانند بیت کوین و ارزهای مهم بازار که به عنوان پشتیبان معرفی شدند و نتوانستند مقبولیت خود را حفظ کنند. عامل دیگر بعضی از سفته بازها و نهنگ‌ها هستند که به دستکاری بازار اقدام می‌کنند.

در ادامه‌ی گفتگو سهیل نیکزاد در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به عدم ثبات نسبی در بازار، می‌توان به آیند‌ه‌ی معاملات با رمزارزها در حوزه‌ی واردات امیدوار بود، اعلام کرد:

«به نظر بنده این دو موضوع با یکدیگر مرتبط نمی‌باشند. در واقع نگرانی که برای استفاده از رمزارزها در بازار وارداتی داریم، بیشتر به قانون‌گذاری و فرایندهای اجرایی حقوقی و مالی و واردات و صادرات مربوط می‌شود؛ نه ارزش‌ها. به دلیل اینکه هر چقدر نوسان وجود داشته باشد، متقاضیان تراکنش مدت کوتاهی سرمایه‌ی خود را در این ارزها مانند بیت کوین و ارزهای دیگر قرار می‌دهند. از نظر بنده تاثیر این موضوع در درجه اول قرار نمی‌گیرد و شاید تاثیر آن در درجه دوم باشد.»

بازار رمزارزها ی وارداتی در انتظار قانون‌گذاری

ابهامات جواز واردات با استخراج رمزارز

به تازگی اخباری در خصوص جواز واردات برای افرادی که فعال حوزه استخراج هستند منتشر شده است. آیا تمام افرادی که موفق به استخراج رمز ارز شدند، می‌توانند در واردات نیز ورود کنند؟ نیکزاد پاسخ می‌دهد:

«بله چنین خبری منتشر شده است. واقعیت این است که قانون در این مساله بسیار گنگ و نامفهوم می باشد. به دلیل اینکه قانون‌گذار ترجیح می‌دهد چیزی که ریسک بالایی دارد را در ابتدا با شرکت‌هایی که مورد اعتماد خودشان هستند و یا بخشی از سهام آن‌ها دولتی است چندین بار امتحان بکند و سپس قانون را اعلام کند.
حداقل بنده تا به حال قانونی مشاهده نکردم که اعلام ‌بکند چه کسانی و تحت چه شرایطی مجاز می باشند که از این امتیاز استفاده کنند، مدیر اعلام کرده بود که ما ثبت سفارش کردیم و دمشان گرم که این کار را انجام دادند.»

هیجان کمکی به پیدا کردن ارز نمی‌کند

در پایان از عضو هیات موسس انجمن فناوران زنجیره بلوک خواستیم که توصیه‌ای به فعالین بازار کریپتو در خصوص خرید و فروش هیجانی کنند. پاسخ سهیل نیکزاد را بخوانید:

«توصیه بنده این است که این کار را انجام ندهند. به طور کلی هیجان کمکی به پیدا کردن ارزش نمی‌کند. زمانی که شما دارایی خود را به کریپتو تبدیل می‌کنید و منتظر هستید تا گران شود، کار خاصی انجام نمی‌دهید و فقط ریسکی را به صورت حساب شده یا نشده تحمل می‌کنید و تنها منتظر نتیجه هستید. اینکه شما ارزش آفرینی کنید و خدمتی به مردم دهید به واسطه‌ی ابزار کریپتو و بلاک چین و از آن خدمت درآمد کسب کنید، آن موقع هست که شما اقتصاد پایداری در حوزه‌ی این فناوری دارید. به تمام فعالین بازار توصیه می‌کنم راه درآمدی جز گران و ارزان شدن رمز ارزهای مختلف انجام دهند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سقوط و صعود بازار رمزارزها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر