;
coinex

همکاری متا و کوالکام در تولید تراشه‌های گجت‌های واقعیت مجازی

به زودی همکاری متا و کوالکام در تولید تراشه‌های گجت‌های واقعیت مجازی شکل خواهد گرفت. این دو شرکت پیش از این توافقنامه‌ای در این زمینه امضا کرده‌اند.

در توسعه فن‌آوری‌های پیشرفته، اغلب شرکت‌های برتر به دنبال همکاری با یکدیگر هستند. طبق گزارش‌ها، شرکت مادر فیسبوک یعنی متا، و همچنین کوالکام در توسعه گجت‌های واقعیت مجازی با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این خبر در «نمایش محصولات الکترونیکی مصرفی برلین» IFA 2022 اعلام شد که دو طرف توافق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند.

کوالکام تراشه‌هایی را برای تجهیزات واقعیت مجازی (VR) Meta’s Quest توسعه خواهد داد. متا و کوالکام در بیانیه‌ای اعلام کردند که تیم‌های مهندسی و محصول این شرکت‌ها برای تولید تراشه‌ها با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این تراشه‌ها به پلتفرم «اسنپدراگون» کوالکام مجهز خواهند بود.

بیشتر بخوانید:‌ عینک واقعیت افزوده لنوو Glasses T1 رونمایی شد

همکاری متا و کوالکام در تولید تراشه‌های گجت‌های واقعیت مجازی

این دو شرکت جزئیات مالی این توافق را فاش نکردند. با این حال، این همکاری نشان‌دهنده شناخت متا و پشتیبانی مداوم از فناوری‌های کوالکام است. البته، می‌دانیم که متا در تلاش است تا تراشه‌های سفارشی خود را برای تولید گجت‌های واقعیت مجازی، افزوده و ترکیبی خود توسعه دهد.

همکاری متا و کوالکام

تایلر یی، سخنگوی متا، در این زمینه گفت که اگر چه تراشه تولید شده از طریق این همکاری منحصر به متا نیست، اما طبق مشخصات سیستم Quest بهینه شده است. قرارداد همکاری فقط برای گجت‌های واقعیت مجازی خواهد بود. یی گفت که متا به کار بر روی توسعه برخی از راه‌حل‌های سیلیکونی جدید خود ادامه خواهد داد. تایلر یی ادامه داد:

در برخی موارد، ما از تراشه‌های آماده استفاده می‌کنیم یا با سایر شرکای صنعتی این حوزه کار می‌کنیم تا آن‌ها را شخصی‌سازی کنیم. اما در عین حال، ما همچنین در حال بررسی راه‌حل‌های جدید برای تراشه خود هستیم. بنابراین این امکان وجود دارد که آن‌ها بتوانند در یک محصول مشابه از این تراشه‌ها استفاده کنند. به هر حال امکان  استفاده از هر دو شرکا و راه‌حل‌های سفارشی وجود دارد. همه چیز در مورد ایجاد بهترین تجربه «متاورس» مهیا است»

متا سال‌ها است که به تراشه‌های کوالکام برای گجت‌های واقعیت مجازی خود، از جمله آخرین هدست خود به نام Quest 2 متکی بوده است. به گفته موسسه تحقیقاتی IDC، این هدست حدود 90 درصد از بازار هدست‌های واقعیت مجازی را در اختیار دارد. علاوه بر این، متا سرمایه‌گذاری زیادی روی فناوری‌هایی مانند عینک‌های تمام رنگی و واقعیت افزوده به منظور اجرای ایده مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در مورد تجربه دنیای «متاورس» کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد همکاری متا و کوالکام در تولید تراشه‌های گجت‌های واقعیت مجازی چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر