;
coinex

نام نسل دوم تراشه اختصاصی گوگل اعلام شد

بعد از بیانیه رسمی گوگل مبنی بر برگزاری رویدادی جدید در تاریخ 6 اکتبر، نام نسل دوم تراشه اختصاصی گوگل نیز توسط این غول فناوری اعلام شد؛ Tensor G2

گوگل به‌تازگی اعلام کرده که قرار است یک رویداد سخت‌افزاری را در تاریخ 6 اکتبر برگزار کند. با انتشار این خبر، این شرکت صفحه مشخصات محصولات Pixel 7 و Pixel 7 Pro خود را به‌روز کرد و عنوان رسمی پردازنده نسل بعدی خود را اعلام کرد. نسل بعدی تراشه Tensor گوگل Tensor G2 نام خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: تراشه‌های جدید کوالکام ؛ اسنپدراگون 6 نسل 1 و 4 نسل 1 رسما رونمایی شدند

مشخصات نسل دوم تراشه اختصاصی گوگل

اگرچه گوگل نام آخرین پردازنده خود را فاش کرده، اما اطلاعات بسیار کمی در مورد معماری و قدرت سخت‌افزاری آن ارائه کرده است. اگر بخواهیم بر اساس تراشه نسل قبلی Tensor آن را قضاوت کنیم، تراشه جدید گوگل باید یک تراشه بسیار قدرتمند باشد.

این پردازنده سفارشی گوگل در کنار قدرت زیاد، در زمینه‌های یادگیری ماشین، ترجمه زبان به صورت آنی و پردازش تصویر نیز عملکرد شگفت‌انگیزی از خود نشان می‌دهد. این‌ها برخی از حوزه‌هایی هستند که دستگاه‌های پیکسل در آن بسیار عالی عمل می‌کنند و به طور کلی، سری پیکسل تجربه‌هایی را به کاربران ارائه می‌دهند که در سایر دستگاه‌های اندرویدی در دسترس نیست.

نام نسل دوم تراشه اختصاصی گوگل اعلام شد

در طول رویداد سخت‌افزاری آتی گوگل در ماه اکتبر، این شرکت جزئیات بیشتری را در مورد پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو که با Tensor G2 ارائه می‌شود، به‌اشتراک می‌گذارد. در‌حال‌حاضر، گوگل اعلام کرده است که پردازنده جدید ویژگی‌های مفیدتر و شخصی‌سازی ‌شده‌تر را برای عکس‌ها، ویدیوها، امنیت و تشخیص گفتار به ارمغان می‌آورد.

البته باید دید که این شرکت تا چه حد می‌تواند این ویژگی‌ها را در دستگاه‌های جدید خود به‌کار ببرد. این شرکت همراه با گوشی‌های هوشمند جدید، جزئیات بیشتری در مورد ساعت پیکسل خود نیز اعلام خواهد کرد. با اینکه هنوز جزئیات زیادی در مورد این گجت پوشیدنی جدید در دسترس نیست، اما قطعا تمام اهالی حوزه تکنولوژی نسبت به این محصول جدید گوگل هیجان‌زده خواهند بود.

اگرچه ممکن است کمی زود باشد، اما با توجه به انتشار اخیر اندروید 13، این احتمال نیز وجود دارد که گوگل به برنامه‌های خود برای اتصال اینترنت ماهواره‌ای در موبایل و نحوه پشتیبانی از این ویژگی در نسخه آینده اندروید اشاره کند.

باید خاطرنشان کرد که ممکن است در کنار دستگاه‌هایی که ذکر شد، محصولات یا خدمات دیگری نیز در رویداد جدید گوگل معرفی شوند. با این حال، این‌طور که به نظر می‌رسد، رویداد جدید این غول فناوری قطعا جذاب خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد نسل دوم تراشه اختصاصی گوگل چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: XDA-Developers

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر