;
coinex

افزایش تعرفه تلفن ثابت ؛‌ تصمیم نابه‌هنگام مخابرات!

وزیر صنعت با افزایش تعرفه تلفن ثابت موافقت کرد. پس از امضای این مصوبه، مشترکین تلفن ثابت تهرانی برای حفظ و نگهداری خط تلفن ثابتشان باید ماهانه 20 هزار تومان پرداخت کنند.

افزایش تعرفه تلفن ثابت ، از جمله چالش هایی بود که در آذر ماه سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت در 26 مرداد 1401 مصوب شد.

در جریان اجرایی شدن این مصوبه که از ابتدای شهریور امسال آغاز شد، مشترکین تلفن ثابت تهرانی صرفا برای نگهداری از تلفن ثابتشان، حتی در صورت عدم استفاده از آن، موظف به پرداخت 20 هزار تومان هستند.

بیشتر بخوانید: مخابرات: افزایش قیمت اینترنت اجتناب ناپذیر است

نرخ افزایش تعرفه تلفن ثابت چقدر است؟

طبق جدول جدید، نرخ افزایش تعرفه تلفن ثابت بدین شرح است: در شهر تهران، با در نظر گرفتن کمترین میزان دقایق مکالمه یعنی 4444 دقیقه، هزینه ای معادل 20 هزار تومان، برای دیگر مراکز استان‌ها در ازای حداقل 3333 دقیقه مکالمه 15 هزار تومان و سایر شهرها با کمترین مقدار یعنی 2666 دقیقه مکالمه 10 هزار تومان تعیین شده است.

نکته اینکه مبلغ تعرفه ماهیانه خطوط مشترکین تجاری نیز، طبق تعرفه مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعیین خواهد شد. افزایش تعرفه تلفن ثابت در پی درخواست شرکت مخابرات ایران صورت گرفت که شروع آن از آبان سال گذشته بود.

داوود زارعیان، معاون شرکت مخابرات ایران در آن زمان، با تشریح دلایل این درخواست بیان داشت، به دنبال منطقی شدن تعرفه‌های مخابراتی از جمله تعرفه تلفن ثابت هستیم. به باور زارعیان این اتفاق باید 15 سال پیش اتفاق می‌افتاد.

دلیلی که مخابرات برای افزایش تعرفه تلفن ثابت اعلام کرد، افزایش هزینه‌های نگهداری خطوط است و از آنجایی که قسمت اصلی کارها برای نگهداری از تلفن ثابت به بخش خصوصی اختصاص دارد، هزینه نگهداری تلفن ثابت به طور متوسط عددی دائما در حال افزایش است. پیش از تصویب افزایش تعرفه تلفن ثابت، مخابرات اعلام کرده بود:

اگر بخواهیم یک خط تلفن فقط بوق داشته باشد باید برای آن ۲۳ هزار تومان هزینه به پیمانکار پرداخت کنیم.

دلیل دیگر افزایش تعرفه تلفن ثابت ، ضرورت نوسازی و بازسازی شبکه تلفن ثابت اعلام شده است. به گفته مسئولین مخابرات، زمان زیادی از عمر تجهیزات مخابراتی می‌گذرد و باید به روزرسانی شوند.

شهریور سال گذشته، سهامداران مخابرات تصمیم گرفتند در صورت تصویب شدن افزایش تعرفه تلفن ثابت ، درآمد حاصل از آن را صرف توسعه شبکه ملی اطلاعات و ارتقا فناوری در شبکه مخابراتی کنند.

در نهایت این موضوع به درخواست شورای رقابت پس از مشورت و گذر از کش مکش‌های فراوان میان شورا و شرکت مخابرات ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مجمع مخابرات مصوب شد.

اینکه آیا افزایش تعرفه تلفن ثابت می تواند پایانی بر زیان‌دهی شرکت مخابرات ایران باشد یا نه؟ سوالیست که پاسخ آن در آینده مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش تعرفه تلفن ثابت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر