;
coinex

اولین بنچمارک آیفون 14 پرو با تراشه A16 منتشر شد

تنها دو روز پس از معرفی سری آیفون 14 در 4 نسخه و با دو پردازنده مختلف، اولین بنچمارک آیفون 14 پرو با تراشه جدید A16 بایونیک منتشر شده است.

کمپانی اپل همین چند روز پیش نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود یعنی سری آیفون 14 را رسما معرفی کرد ک شامل آیفون 14 و 14 پلاس و آیفون 14 پرو و پرو مکس بود.

این محصولات در استراتژی جدید کوپرتینویی‌ها با دو تراشه مختلف عرضه شدند بدین شکل که مدل‌های عادی و پلاس به تراشه سال قبل یعنی A15 بایونیک مجهز شده‌اند و مدل‌های پرو و پرو مکس به تراشه جدید A16 بایونیک. اما تفاوت این دو تراشه با هم چقدر است؟

بیشتر بخوانید: رنگ بندی آیفون 14 ؛ آیفون‌های جدید چه رنگی هستند؟

اولین بنچمارک آیفون 14 پرو

مطابق انتظار تنها اندکی پس از رونمایی از سری آیفون 14، نتیجه تست گیک‌بنچ مدل آیفون 14 پرو با تراشه جدید A16 منتشر شده است. بر این اساس پرچمدار جدید کوپرتینویی‌ها در بخش تک هسته‌ای امتیاز 1879 و در بخش چندهسته‌ای امتیاز 4664 را کسب کرده است.

برای مقایسه باید گفت آیفون 13 پرو در سال گذشته با تراشه A15 بایونیک در تست‌های تک و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازات 1708 و 4659 را کسب کرده بود و در نتیجه باید اذعان کرد که محصول جدید اپل تنها کمی سریعتر از نسل قبل است.

مهمترین مزیت تراشه جدید اپل نسبت به نسل قبل، اتکا بر معماری 4 نانومتری جدید است. این در حالی است که A15 بایونیک مانند تراشه‌های دسکتاپی M1 و M2 مبتنی بر لیتوگرافی 5 نانومتری است.

اولین بنچمارک آیفون 14 پرو با تراشه A16 منتشر شد

با وجود این جهش کوچک در عملکرد، اپل مدعی است که A16 بایونیک سریع‌ترین تراشه دنیا برای گوشی‌های هوشمند است. گفتنی است کهتراش جدید پردازنده گرافیکی قوی‌تری دارد که می‌تواند تا 50 درصد پهنای باند حافظه بیشتری را برای بازی‌های گرافیکی فشرده تامین کند.

A16 Bionic همچنین دارای یک موتور عصبی 16 هسته‌ای جدید است که وظیفه تامین یادگیری ماشینی پیشرفته را بر عهده دارد. در A16 Bionic واحد پردازشی دارای همان تعداد 6 هسته A15 Bionic است.

با این وجود امتیاز A15 به سختی از تراشه‌های اندرویدی مانند دایمنسیتی 9000 پلاس در این رده‌بندی عبور می‌کند. البته زیاد نگران نشوید چراکه این موضوع می‌تواند دو دلیل اصلی داشته باشد، اولا اینکه نتایج گیک‌بنچ به سادگی قابل دستکاری هستند و دوم اینکه ممکن است هنوز Geekbench 5 برای آیفون 14 پرو و پرو مکس یا حتی iOS 16 بهینه‌سازی نشده باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اولین بنچمارک آیفون 14 پرو چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر