;
coinex

تراشه اپل A16 بایونیک رسما رونمایی شد؛ قدرتمندترین تراشه دنیا؟

اپل امشب در کنار معرفی نسل جدید گوشی‌های هوشمند جذاب خود، تراشه اپل A16 بایونیک را نیز به عنوان قدرتمندترین پردازنده خود تاکنون رونمایی کرد.

برخلاف سنت رایج اپل، امسال خبری از تراشه قدرتمند و جدید اپل در نسخه‌های عادی و پلاس آیفون 14 نیست، اما این تراشه در نسخه‌های پرو و پرو مکس به کار رفته است تا این گوشی‌ها حالا از قدرتمندترین گوشی‌های بازار باشند.

بیشتر بخوانید: اپل ایرپاد پرو 2 رسما معرفی شد

تراشه اپل A16 بایونیک

همانطور که انتظار داشتیم در رویداد امشب اپل تراشه جدید این شرکت نیز با تعداد ترازیستور بیشتر نسبت به نسل قبل رونمایی شد. این تراشه که با فناوری ساخت 4 نانومتری طراحی شده است، از قابلیت‌های ویژه هوش مصنوعی برخوردار است و سازگاری بیشتری نیز با اپلیکیشن‌های اختصاصی آیفون دارد.

این تراشه جدید ترکیبی از 6 هسته قدرتی با 2 هسته کم مصرف است که در کنار آن 5 هسته گرافیکی و 16 هسته برای پردازش امور عصبی تعبیه شده است و می‌تواند تا سقف 17 تریلیون پردازش را در ثانیه به انجام برساند.

تراشه اپل A16 بایونیک رسما رونمایی شد؛ قدرتمندترین تراشه دنیا؟

اپل مدعی است که هسته‌های قدرتمند مورد استفاده در این تراشه نسبت به نسل قبلی یعنی A15 بایونیک، تا بیست درصد مصرف انرژی کمتری دارند. به علاوه ادعا شده است که هسته‌های کم مصرف تنها یک سوم نمونه‌های رقیب دیگر تولیدکنندگان، مصرف انرژی دارند.

بخش پردازش امور گرافیکی در A16 حالا افزایش 50 درصدی در پهنای باند را نسبت به نسل قبل تجربه کرده است. اپل می‌گوید که تراشه جدید در مقایسه با دیگر محصولات رقبا قادر است تا سقف 40 درصد عملکرد بهتری داشته باشد. از دیگر قابلیت‌های مهم این تراشه باید به امکان پردازش مستقل سیگنال تصویر اشاره کرد که قدرت‌بخش دوربین باکیفیت و جذاب آیفون 14 خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این تراشه، موتور جدید مخصوص نمایشگر است که می‌تواند حداقل نرخ به‌روزرسانی تصویر 1 هرتز را هم ارائه کند. همچنین این موتور قابلیت‌های دیگری مانند ویژگی Antialiasing و نمایشگر همیشه روشن (AOD) را هم به ارمغان آورده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تراشه اپل A16 بایونیک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر