;
coinex

بروزرسانی شبکه آلگورند : ظرفیت Algorand افزایش یافت!

آلگورند (Algorand) بروزرسانی شد. بروزرسانی شبکه آلگورند منجر به افزایش سرعت تراکنش، ظرفیت پردازش و عملکرد زنجیره‌ای این شبکه می‌شود.

بلاک چین اثبات سهام (PoS) آلگورند با آخرین بروزرسانی خود ویژگی‌های جدیدی به شبکه اضافه کرد. این بلاک چین لایه 1 از اجرای State Proofs در شبکه اصلی خود خبر داد. به لطف این قابلیت تمامی ارتباطات غیرقابل اعتماد میان پروتکل‌های مختلف بلاک چینی اطلاع رسانی خواهد شد. بروزرسانی اخیر همچنین سرعت پردازش Algorand را از 1200 به 6000 تراکنش در ثانیه افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با صرافی ارز دیجیتال ExMarkets

بروزرسانی شبکه آلگورند

بروزرسانی شبکه آلگورند علاوه بر افزایش ظرفیت شبکه منجر به ارائه ابزارهای جدید برای توسعه‌دهندگان و رونمایی از قابلیت تصادفی زنجیره‌ای (On-Chain) می‌شود. قابلیت جدید مختص برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) حاضر در شبکه آلگورند است.

امکانات تصادفی درون زنجیره‌ای یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های توافی PPOS آلگورند به شمار می‌رود. از این پس اعتبارسنجی شبکه بدون توجه به تعداد توکن‌های استیک شده آلگورند (ALGO) کاملاً تصادفی انتخاب خواهند شد.

بروزرسانی شبکه آلگورند : ظرفیت Algorand افزایش یافت!

State Proofs شواهد رمزنگاری آلگورند است که به DAppهای موجود در سایر بلاک چین‌ها اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های Algorand را به طور غیرقابل تأیید کنند. این ارتقا همچنین انداره بلوک را به 5 مگابایت افزایش داد.

از دیگر قابلیت‌های State Proofs می‌توان به اجازه اتصال ایمن بدون استفاده از واسطه برای آلگورند اشاره کرد. قابلیت همکاری و اتصال زنجیره‌ای متقابل عمدتاً توسط پل‌های زنجیره‌ای و شبکه‌های اعتبارسنجی که در چند ماه اخیر در معرض سوءاستفاده‌های سطح بالا قرار گرفته‌اند، تأمین می‌شود.

قابلیت امنیتی State Proofs

آلگورند از حالت کوانتومی ایمن State Proofs خود به عنوان راه‌حلی برای ماهیت متمرکز ارائه‌دهندگان خدمات زنجیره‌ای استفاده می‌کند. اکسپلویت پل‌های زنجیره‌ای در سال 2022 منجر به ضرر بیش از 2 میلیارد دلار شد. پائول ریگل (Paul Riegle)، مدیر ارشد محصول Algorand، ارتقاء را به عنوان یک گام مهم در تسهیل رشد پلتفرم‌های وب 3 در شبکه خود معرفی کرد. وی در ادامه افزود:

ما با استفاده از State Proofs که ویژگی امنیتی بلاک چین به شمار می‌رود و همچنین افزایش TPS، ابزارهای مورد نیاز برای برنامه‌های Web3 را بازگشایی می‌کنیم.

اتریوم در آستانه ارتقا به مکانیسم اثبات سهام (PoS) قرار دارد. ادغام اتریوم به PoS مقیاس‌پذیری و کارایی شبکه را به شدت بهبود خواهد داد. این ارتقاء همچنین ردپای کربن (carbon footprint) شبکه را کاهش می دهد.

آلگورند زاییده تفکر سیلیو میکالی (Silvio Micali)، استاد MIT است. سیلیو بلاک چین PPoS را برای رسیدگی به موضوع “بلاک چین سه گانه” تأسیس نمود. طبق نظریه بلاک چین سه‌ گانه هیچ بلاک چینی نمی‌تواند به طور همزمان غیرمتمرکز، مقیاس پذیر و ایمن باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بروزرسانی شبکه آلگورند چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر