;
coinex

ساخت ماه مصنوعی در دبی ؛ هتلی پیشرفته در حاشیه خلیج فارس!

امارات متحده عربی تصمیم دارد با اجرا و ساخت ماه مصنوعی در دبی بار دیگر به میزان گردشگران کشورش اضافه کند. این طرح معماری از سوی یک شرکت کانادایی طراحی شده است.

هر ساله معماران و طراحان بسیاری به دنبال اجرای پروژه‌های خود در دبی هستند. حال دبی با ساخت این استراحتگاه لوکس به دنبال جذب بیشتر گردشگر است. ایده ساخت این استراحتگاه منحصر به فرد، توسط کانادایی‌ها ارائه شده و هزینه ساخت آن رقمی نزدیک 5 میلیارد دلار برآورد شده است.

بیشتر بخوانید:‌ آسمان خراش 120 کیلومتری افقی عربستان سعودی با سرمایه 1 تریلیون دلاری ساخته می‌شود

ماه مصنوعی در دبی

دبی که قرار است میزبان گردشگران بسیاری در آینده باشد، به زودی میهمانان خود را با استراحتگاهی لوکس که شبیه کره ماه است، شگفت‌زده خواهد کرد.

طرح این مجموعه توسط شرکت معماری کانادایی Moon World Resorts Inc ارائه شده که ممکن است ساخت آن زمان زیادی ببرد؛ البته این پروژه فعلا در دست ساخت قرار نگرفته است.

ماه مصنوعی در دبی
ماه مصنوعی در دبی

دبی که در طول سال‌های اخیر به دلیل جذب گردشگران بسیاری از اقصی‌نقاط جهان با طراحی ساختمان‌ها و مکان‌های دیدنی سود هنگفتی به جیب زده، قرار است با ساخت نمونه کوچکی و غیر واقعی‌ای از ماه، سالانه نزدیک 10 میلیون نفر بازدید کننده به بازدیدکنندگان کشور خود اضافه کند.

مایکل هندرسون که یکی از مدیران این پروژه جهانی است در رابطه با ساخت ماه مصنوعی در دبی گفته که هنوز هیچ چیزی در رابطه با ساخت این پروژه در دبی قطعی نشده است.

معماران این پروژه گفته‌اند که قرار است این طرح در 4 نقطه جهان ساخته شود. به گفته کمپانی Moon World Resorts تنها یکی از این ساختمان‌ها به عنوان نماینده خاورمیانه و شمال آفریقا به دبی پیشنهاد شده و مابقی ساختمان‌ها در قاره‌های آمریکای شمالی و اروپا و آسیا ساخته می‌شوند.

این پروژه که کمک بسیاری به کسانی که توانایی سفر به ماه را ندارند می‌کند، می‌تواند به عنوان بزرگ‌ترین و موفق‌ترین پروژه گردشگری و عمرانی مدرن در خاورمیانه محسوب شود.

جزئیات ساخت ماه مصنوعی

مدیران این شرکت معماری اطلاعات دقیقی درباره این استراحتگاه گردشگری که به عنوان ماه مصنوعی خطاب می‌شود، منتشر نکرده‌اند. اما انتظارات و شبهات کارشناسان می‌گوید که ارتفاع این ساختمان عظیم‌الجثه 224 متر در زمینی به وسعت 4 هکتار است. همچنین این استراحتگاه از امکاناتی نظیر درمانگاه، مراکز خرید و گردشگری و همچنین دفاتری برای ملاقات بهره‌مند خواهد شد.

ماه مصنوعی در دبی

این مرکز می‌تواند بستری برای اکتشافات فضایی و آموزش فضانوردان فراهم کند، طبق گزارش‌های اخیر این مرکز گردشگری، سالانه 2.5 میلیون نفر گردشگرانی را به خود جذب می‌کند که عاشق فضا و فضانودری هستند.

ساندرا جی متیوز و مایکل آر هندرسون که از بنیان‌گذاران این شرکت معماری کانادایی و طراحان این پروژه هستند در طی بیانیه‌ای در رابطه با ساخت ماه مصنوعی در دبی گفته‌اند که ساخت این پروژه تمامی زیر ساخت‌های گردشگری، حمل و نقل، خدمات مالی، فضایی و هوانوردی، انرژی، کشاورزی، فناوری و البته آموزش را در این جزیره تحت تاثیر قرار می‌دهد.

زمان لازم برای اجرای این پروژه، دو تا چهار سال است که می‌تواند میزان گردشگران امارات را دو برابر کند. این استراحتگاه همچنین به عنوان مرکزی برای آژانس‌های فضایی قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ماه مصنوعی در دبی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر