;
coinex

چرا آیفون 14 پلاس می‌تواند یک شکست تجاری بزرگ برای اپل باشد؟

استقبال کم فروغ خریداران از آیفون 14 پلاس در مرحله پیش فروش، احتمال ایجاد یک شکست تجاری بزرگ برای اپل و تکرار تجربه آیفون مینی را افزایش داده است.

امسال اپل با رونمایی از آیفون 14 پلاس تصمیم گرفت که دوباره مدل پلاس را به محصولاتش برگرداند. این مدل جدید که قبلاً تصور می‌شد با نام آیفون 14 مکس عرضه شود، در واقع یک مدل بزرگتر از آیفون 14 است.

این گوشی مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی است و نسبت به آیفون 14 باتری بزرگتری دارد. اما به غیر از این دو تفاوت، آیفون 14 پلاس شبیه به آیفون 14 ساده است. ظاهراً پس از شکست آیفون 12 مینی و 13 مینی، اپل تصمیم گرفته که این بار رویکرد متفاوتی در پیش بگیرد.

این شرکت متوجه شده که اکثر کاربران علاقه‌ای به گوشی‌های کوچکتر ندارند و با توجه به تقاضای زیاد برای مدل پرو مکس تصمیم به اضافه کردن یک مدل بزرگتر بین محصولات ارزان قیمت‌ترش گرفته اما پیش‌بینی می‌شود که این محصول هم یک شکست تجاری بزرگ برای اپل رقم بزند.

بیشتر بخوانید:‌ عرضه سری آیفون 14 پرو به بازار به تعویق افتاد

شکست تجاری بزرگ برای اپل با تکرار اشتباهات گذشته

طبق گزارش Ming-Chi Kuo تحلیلگر شناخته شده دنیای فناوری، اولین مجموعه سفارش‌های آیفون بیشتر شامل مدل‌های آیفون 14 پرو  و آیفون 14 پرو مکس هستند. ظاهراً 85 درصد از پیش سفارش‌های ثبت شده، مربوط به مدل‌های بزرگتر هستند.

آیفون 14 پلاس کمتر از 5 درصد این سفارشات را به خود اختصاص می‌دهد در نتیجه احتمالاً 10 درصد سفارش‌ها مربوط به آیفون 14 ساده هستند. عملکرد ضعیف مدل پلاس در مرحله ثبت سفارش یادآور شکست سری مینی است هر چند هنوز برای قضاوت در این زمینه خیلی زود است.

شکست تجاری بزرگ برای اپل

به گفته این تحلیلگر معمولاً در اولین دور فروش گوشی‌های آیفون، چنین وضعیتی مشاهده می‌شود اما ظاهراً امسال فروش مدل‌های پرو نسبت به سال‌های قبل کمی بیشتر است.  مسلماً این موضوع ناشی از تفاوت مشخصات مدل ساده و پرو آیفون 14 است.

دلیل اینکه اپل تصمیم به عرضه یک مدل ساده‌تر از پرچمدارش گرفته مشخص نیست اما احتمالاً این تصمیم اپل ریشه در تداوم بحران‌های اقتصادی و تورم دارد. با این حال مشاهده می‌شود که طرفداران آیفون هنوز به دنبال مدل‌های پرو آیفون 14 هستند که قیمت بالاتری دارند. البته همانطور که اشاره شد، ممکن است به زودی شرایط تغییر کند.

لازم به ذکر است که با وجود تفاوت مشخصات، قیمت آیفون 14 و آیفون 14 پلاس اختلاف زیادی با مدل پرو ندارد در نتیجه احتمالاً کاربران ترجیح می‌دهند کمی بیشتر هزینه کنند تا یک محصول متفاوت‌تر بخرند. بخصوص برای کاربران آیفون 13 که تفاوت زیادی با آیفون 14 یا آیفون 14 پلاس ندارد. مدل پرو و پرو مکس آیفون 14 دارای پردازنده‌ای قدرتمندتر، دوربین پیشرفته‌تر و طراحی جدیدتر هستند.

در هر حال با اینکه پیش‌بینی می‌شود آیفون 14 پلاس یک شکست تجاری بزرگ برای اپل رقم بزند، ممکن است با شروع فروش جهانی سری آیفون 14 شاهد تغییر این وضعیت باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آیفون 14 پلاس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بهترین گوشی جهان در حال حاضر گوگگل پیکسل هستش

    پاسخ