;
coinex

لیست اینفلوئنسرهای مشمول مالیات آماده شده و به زودی اعلام می‌شود

معاون سازمان امور مالیاتی ضمن اعلام آماده شدن لیست اینفلوئنسرهای مشمول مالیات، جزئیاتی از شرایط اینفلوئنسرهای مشمول مالیات بر درآمد ارائه کرده است.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور، سعید توتونچی، ضمن اشاره به اینکه بر اساس قانون بودجه سال گذشته اینفلوئنسرها امسال مشمول پرداخت مالیات هستند اعلام کرد: «لیست این افراد به تازگی تهیه شده و آمار مشخص و بانک اطلاعاتی جامع و منسجمی درباره این افراد به دست آمده است».

بیشتر بخوانید: نحوه شناسایی حساب های تجاری مشمول مالیات اعلام شد [+سقف تراکنش]

نحوه اخذ مالیات از اینفلوئنسرهای مشمول مالیات

مطابق بند ذ تبصره 6 قانون بودجه 1400، کاربرانی که بیش از 500 هزار دنبال‌کننده دارند و از محل تبلیغات درآمد دارند، مشمول مالیات بر درآمد می‌شوند. در مرداد سال گذشته وزیر اقتصاد و دارایی دستورالعمل نحوه پرداخت مالیات اینفلوئنسرهای واجد شرایط را به سازمان امور مالیاتی به منظور اجرا ابلاغ کرد.

طبق اعلام قبلی این سازمان اینفلوئنسرها تا پایان تیر ماه امسال مهلت ارائه اظهارنامه خود را داشتند و در صورت ارائه نکردن این اظهارنامه از هیچگونه معافیت‌های مالیاتی قانونی بهره‌مند نخواهند شد. همچنین اینفلوئنسرهایی که سر مهلت اظهارنامه خود را ارائه کرده‌اند، مشمول عدم دیرکرد مالیاتی در محاسبه مالیات خواهند بود.

در گذشته نیز، داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی از تصمیم این سازمان برای اخذ مالیات از این قشر خبر داده بود. او در این خصوص گفت:

برای سازمان امور مالیاتی فرقی نمی‌کند که مالک حساب بانکی و درآمدهای فعالیت اقتصادی فروشنده لبنیات باشد یا یک هنرمند سلبریتی‌ یعنی هنرمندان، ورزشکاران و افرادی که شاخص‌ها و ویژگی‌های سلبریتی را دارند مشمول مالیات خواهند شد.

اینفلوئنسرهای مشمول مالیات

او در ادامه اظهارات خود گفت: «برای هنرمندان معافیت مالیاتی تا درآمد 200 میلیون تومانی را در نظر گرفته‌ایم و به غیر از آن‌ها تمام سلبریتی‌ها باید مشمول مالیات شوند. البته استقبال سلبریتی‌ها و بلاگرها از پرداخت مالیات زیاد بوده چراکه به خوبی می‌دانند در صورت عدم پرداخت مشمول جرایم کتمان مالیات می‌شوند و برای آنها پرونده جرم مالیاتی تشکیل خواهد شد».

سعید توتونچی، معاون سازمان امور مالیاتی، درباره نحوه شناسایی اینفلوئنسرها به منظور اجرای این قانون و گرفتن مالیات  از این افراد گفت:

آنطور که در قانون آمده‌ است اینفلوئنسرهای بالای 500 هزار نفر دنبال‌کننده مشمول مالیات بر درآمد خواهند شد.

وی در ادامه اعلام کرد: «اطلاعات اینفلوئنسرهای بیش از 500 هزار دنبال کننده پس از استخراج در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است. این اطلاعات توسط دستگاه‌های حاکمیتی مسئول در کنترل فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به دست آمده و به سازمان امور مالیاتی ارائه شده‌ است».

توتونچی در ادامه در خصوص نحوه ردیابی میزان فعالیت اقتصادی اینفلوئنسرها گفت: «پس از ارائه این اطلاعات به سازمان امور مالیاتی، باید به سمت اطلاعات مالی و فعالیت اقتصادی این افراد برویم که برای استخراج این اطلاعات مالی از توان شرکت‌های معتبر و معتمد در این زمینه استفاده شده و به زودی مالیات این افراد نیز تعیین تکلیف خواهد شد».

توتونچی در ادامه به زمان اخذ مالیات و آمار نهایی از تعداد اینفلوئنسرهای بالای 500 هزار دنبال‌کننده پرداخت و در این باره گفت: «براساس قانون بودجه سال گذشته اینفلوئنسرها امسال باید مالیاتی که شامل آن‌ها می‌شود را بپردازند. همینطور لیست این افراد تهیه شده و آمار مشخص و بانک اطلاعاتی جامع و منسجمی درباره این افراد به دست آمده است».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد آماده شدن لیست اینفلوئنسرهای مشمول مالیات و اخذ مالیات از این قشر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر