;
coinex

اپلیکیشن تشخیص کرونا با صدا با دقت 89 درصدی معرفی شد

اخیرا محققان دانشگاه کمبریج یک اپلیکیشن تشخیص کرونا با صدا به نام COVID19 Sounds معرفی کرده‌اند که علاوه بر دقت بالا، در مدت زمان کمی می‌تواند این بیماری را تشخیص دهد.

به گفته این محققان، این برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی تنها با استفاده از صدای کاربر و دریافت برخی سوابق پزشکی، با دقت 89 درصد ابتلا به کرونا را تشخیص می‌دهد.

به منظور استفاده از این برنامه، ابتدا باید اطلاعاتی در مورد سوابق پزشکی، وضعیت سیگار کشیدن و برخی موارد دیگر را وارد کرده و صدا را با گفتن چند جمله و سرفه کردن ضبط کرد. هوش مصنوعی برنامه با توجه به صدای کاربر و داده‌های از قبل وارد شده می‌تواند تشخیص دهد آیا فرد مورد نظر کرونا دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید: احتمال شدت گرفتن ویروس کرونا با آغاز فصل پاییز

اپلیکیشن تشخیص کرونا با صدا

استفاده از اپلیکیشن COVID19 Sounds برای تشخیص کرونا نه تنها دقت بالایی دارد، بلکه شما را از آزمایش‌های گران قیمت PCR بی‌نیاز می‌کند و پس از یک دقیقه نتیجه را به شما اعلام می‌کند.

از آنجایی که معمولا دستگاه تنفس فوقانی و تارهای صوتی تحت تاثیر عفونت قرار می‌گیرند، محققان به فکر این افتادند با استفاده از هوش مصنوعی بتوانند تغییرات صدا را تجزیه و تحلیل کنند و در نهایت، کووید 19 را تشخیص دهند.

اپلیکیشن تشخیص کرونا با صدا

یکی از محققان علوم داده در دانشگاه ماستریخت در هلند به نام وفا الجباوی درباره‌ این اپلیکیشن گفته است:

نتایج بررسی امیدوارکننده بود و نشان می‌دهد صداهای ضبط‌ شده با الگوریتم‌ هوش مصنوعی می‌توانند با دقت بالایی ابتلا به کرونا را نشان دهند.

برنامه COVID19 Sounds با استفاده از 893 نمونه صوتی از 4352 فرد سالم و غیر سالم توانایی تشخیص درست بیماری با دقت 89 درصد دارد. به علاوه، چنین روش‌هایی برای تست در مکان‌هایی با جمعیت بالا به منظور غربالگری روش مناسبی به حساب می‌آید و در مقایسه با روش‌های تشخیص کرونا PCR، می‌تواند افراد زیادی را در زمان کوتاهی مورد آزمایش قرار دهد.

این اپلیکیشن علاوه بر تشخیص کرونا، برای پیش‌بینی تشدید بیماری‌های مزمن انسداد ریه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. نتایج این تحقیق در کنگره بین المللی انجمن تنفسی اروپا در بارسلون ارائه شده است. شما می‌توانید این برنامه را با استفاده از لینک زیر از گوگل پلی استور دانلود کنید:

دانلود اپلیکیشن COVID19 Sounds

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره‌ی اپلیکیشن تشخیص کرونا با صدا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر