;
coinex

اتهامات جدید علیه توییتر ؛ جاسوس‌های خارجی به سادگی به اطلاعات دسترسی دارند!

مدیر امنیت سابق توییتر، با افشاگری‌های خود باعث اتهامات جدید علیه توییتر شده است. او ادعا دارد که جاسوس‌های خارجی به عنوان کارمند در شرکت نفوذ کرده‌اند.

مدیر امنیت سابق توییتر، پیتر زاتکو، که اخیراً به واسطه افشاگری‌های خود نامش بر سر زبان‌ها افتاده است، به تازگی به مجلس سنا رفته و در مقابل سناتورهای ایالات متحده آمریکا، اظهاراتی در مورد عدم رعایت اصول امنیتی در این شرکت داشته است. او مدعی است که جاسوسان و نیروهای سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای خارجی مانند کشور چین تحت عنوان کارمند به این شبکه اجتماعی وارد شده‌ و به اطلاعات شرکت دسترسی آزاد دارند.

در ابتدای این جلسه که در پیشگاه کمیته قضایی مجلس سنا برگزار شد، سناتور «دیک دوربین» و «چاک گرسلی» بحث ادعا پیرامون تهدیدهای داخلی علیه توییتر از جمله از سوی کارمندان دولت هند را مطرح کردند. زاتکو در پاسخ گفت هند تنها کشوری نیست که نیروهای خود را به داخل این شرکت فرستاده. حداقل یک جاسوس چینی هم به استخدام توییتر درآمده، اما نمی‌دانیم که این شبکه اجتماعی تا چه اندازه از سوی این افراد در معرض خطر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: موافقت سهامداران توییتر با پیشنهاد ایلان ماسک ؛ از توییتر اصرار و از او انکار!

اتهامات جدید علیه توییتر

در این جلسه که در محضر کمیته قضایی مجلس سنا برگزار شد، در ابتدا دو سناتور یعنی دیک دوربین و پاک گرسلی اتهامات جدید علیه توییتر در مورد تهدیدهای امنیتی داخلی این شرکت مانند تهدید از طرف کارمندان دولت هند را مطرح کردند. زاتکو در واکنش به این صحبت‌ها و با تایید ضمنی آن‌ها گفت: «هند تنها کشوری نیست که نیروهای خود را به داخل این شرکت فرستاده است. بلکه حداقل یک جاسوس چینی هم به استخدام توییتر درآمده، اما در مورد میزان تحت تاثیر خطر قرار گرفتن این شبکه اجتماعی از طرف این کارمندان اطلاعات زیادی نداریم».

زاتکو همچنین در ادامه توضیحات خود درباره اتهامات جدید علیه توییتر گفت:

به دلیل عدم ثبت دسترسی‌ها در سیستم‌های داخلی شرکت، تقریبا محال است که بدانیم کدام کارمند به کدام بخش از داده‌ها دسترسی داشته است. به نظر می‌رسد که در این شبکه اجتماعی، هر هفته هزاران دسترسی غیرمجاز به داده‌ها صورت می‌گیرد ولی امکان تشخیص دامنه این دسترسی‌های غیرمجاز به طور دقیق وجود ندارد.

اتهامات جدید علیه توییتر

سناتور گرسلی همچنین اعلام کرد: «مدیرعامل توییتر هم به منظور ادای شهادت به این جلسه دعوت شده بود، اما او دعوت این کمیته را به دلیل اینکه مدعی بود حضورش می‌تواند بر دادگاه توییتر با ایلان ماسک اثر منفی بگذارد، رد کرد. از طرفی آقای زاتکو حالا اعلام کرده که حاضر است علیرغم میل شخصی، به‌صورت تمام و کمال هر آن‌چه می‌داند را اعلام کند تا شاید بالاخره موجب بهبود یافتن امنیت توییتر شود». زاتکو، مدیر امنیت سابق توییتر، در این مورد مدعی است:

شکاف‌های امنیتی موجود در داخل این شرکت از جمله کوتاهی در کنترل دسترسی‌ها باعث دسترسی حدود نیمی از 10 هزار کارمند توییتر به اطلاعات حساس کاربران شده است. این مسئله از جهتی اهمیتی بیشتری پیدا می‌کند که ماموران سرویس‌های اطلاعاتی سایر کشورها می‌توانند دسترسی گسترده‌ای به اطلاعات کاربران داشته باشند در حالی که هیچ کس متوجه اقدامات آن‌ها نمی‌شود.

از طرف دیگر، مجمع سهام‌داران توییتر سرانجام ضمن یک رای‌گیری معامله فروش 44 میلیارد دلاری این شرکت به ایلان ماسک را تایید کرد. وجود این تاییدیه به منظور ادامه پرونده دادگاه توییتر علیه ایلان ماسک لازم و ضروری بود و حالا به مدیران توییتر این اجازه داده شده تا با تمام توان به دنبال اجرای قرارداد خود با ایلان ماسک باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی اتهامات جدید علیه توییتر و جاسوسانی که ادعا شده به عنوان کارمند در توییتر حضور دارند، چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر