;
coinex

اینترنت استارلینک در قطب جنوب هم فعال شد!

در حالی که هنوز خبری از عرضه اینترنت استارلینک برای کشورهایی چون ایران با مشکلات اینترنتی بسیار در میان نیست، خبر از ارائه اینترنت استارلینک در قطب جنوب رسیده است.

اسپیس ایکس با وجود رقابت شدیدی که با شرکت وان وب در زمینه پوشش اینترنتی قطب شمال و دیگر مناطق قطبی داشت، حال به قطب دیگر زمین رفته و پشتیبانی اینترنت ماهواره ای برای قطب جنوب را عرضه کرده است.

بیشتر بخوانید: تجهیز گوشی‌های آیفون به اینترنت استارلینک ؛ خبر خوش ایلان ماسک از مذاکره با کوپرتینویی‌ها!

اینترنت استارلینک در قطب جنوب

بنیاد ملی علوم ایالات متحده یا به اختصار NFS این روزها مشغول آزمایش یکی از ترمینال‌های اینترنت استارلینک در پایگاه مک موردو در جنوبگان است تا اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به قطب جنوب بیاورد. به گفته این بنیاد، افزایش پهنای باند به دانشمندانی که به پژوهش درباره این قاره مشغول هستند کمک شایان توجهی خواهد کرد.

مک موردو پایگاهی تحقیقاتی متعلق به آمریکا در قطب جنوب و پرجمعیت‌ترین ایستگاه این قاره است که بیش از هزار نفر در آن سکونت دارند. مک موردو پیش از این هم اتصال اینترنت ماهواره‌ای را دریافت کرده بود اما اتصال 17 مگابیت بر ثانیه آن محدودیت‌هایی برای ساکنان به همراه داشت.

اینترنت استارلینک در قطب جنوب هم فعال شد!

جالب است که بدانید افراد در این پایگاه از استفاده از برنامه‌های نیازمند پهنای باند بالا مانند نتفلیکس، تهیه بکاپ‌های ابری و تماس‌های تصویری منع شده و تنها می‌توانند یک بار در هفته جلسه‌ای در اسکایپ داشته باشند.

البته که حالا و با ارائه اینترنت ماهواره‌ای برای قطب جنوب نیز قرار نیست ساکنان پایگاه مک موردو بتوانند آزادانه به تماشای نتفلیکس بپردازند چراکه همچنان این ترمینال‌های اینترنت ماهواره‌ای، سرعت 50 تا 200 مگابیتی به ارمغان می‌آورند که خیلی سرعت بالایی نیست.

با وجود این، نباید از این نکته گذشت که به لطف اینترنت استارلینک، انتقال داده‌های علمی مهم به خارج از جنوبگان راحت‌تر خواهد شد. سخنگوی بنیاد ملی علوم آمریکا اظهار کرده که این سیستم در حال حاضر در مرحله بتا به سر می‌برد و او فعلا نمی‌تواند توضیحات بیشتری را درباره کاربرد آن ارائه بدهد. اسپیس ایکس هم در واکنش با ری‌توییت بنیاد ملی علوم اعلام کرده که:

استارلینک حالا در هر هفت قاره در دسترس قرار دارد.

این شرکت توضیح داده که ارائه اینترنت ماهواره‌ای در مناطق دورافتاده‌ای چون جنوبگان به واسطه شبکه لیزری فضایی میسر شده است. البته که در حال حاضر فاصله زیادی با زمانی داریم که اینترنت استارلینک همه کشورها و قاره‌ها را دربر بگیرد، اما اسپیس ایکس در تلاش است که حداقل تا انتهای سال جاری، اینترنت ماهواره‌ای را در حداقل دو کشور از هر قاره عرضه کند و برای مثال نیجریه و موزامبیک در آفریقا یا ژاپن و فلیپین در آسیا مورد نظر هستند.

آنچه دردناک است اینکه با وجود تلاش‌های اسپیس ایکس برای توسعه خدمات اینترنت ماهواره‌ای، همچنان ایران در برنامه‌های این شرکت جایی ندارد و خبری از ارائه اینترنت ماهواره‌ای برای ایرانی‌ها نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد ارائه اینترنت استارلینک در قطب جنوب چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر