;
coinex

پشتیبانی اندروید 14 از ارتباط ماهواره ای ؛ رقابت گوگل با استارلینک

از زمان راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، شایعاتی درباره تلاش برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در گوشی‌های هوشمند مطرح شده است. حالا خبر از پشتیبانی اندروید 14 از ارتباط ماهواره ای به دست رسیده است.

همین چند روز پیش بود که خبر همکاری اسپیس ایکس و اپراتور T-Mobile برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در گوشی‌های هوشمند را منتشر کردیم و حالا گوگل سریعا از ارائه ارتباط ماهواره‌ای در اندروید 14 خبر داده است. گویی گوگل به استارلینک و تی موبایل می‌گوید زحمت نکشید، خودمان فکرش را کرده بودیم!

بیشتر بخوانید: ارسال رایگان پیامک با آیفون 14 ؛‌ اینترنت ماهواره‌ای به آیفون‌های جدید می‌آید!

پشتیبانی اندروید 14 از ارتباط ماهواره ای

هیروشیما لاکهیمر معاون ارشد پلتفرم‌ها و اکوسیستم‌ها در گوگل در توییتی به ارائه ارتباط ماهواره‌ای در اندروید 14 اشاره کرده و نوشته:

فکر کردن به تجربیات کاربر در گوشی‌هایی که امکان اتصال به ماهواره‌ها را دارند، هیجان زیادی دارد. زمانی که ما G1 – اولین گوشی اندرویدی HTC Dream / T-Mobile G1 – را در سال 2008 راه‌اندازی کردیم، عملی کردن 3G + Wifi بسیار دشوار بود. اکنون در حال برنامه‌ریزی برای ماهواره‌ها هستیم. خوشحال هستیم که از شرکای خود برای فعال کردن تمام این قابلیت‌ها در نسخه بعدی اندروید حمایت می‌کنیم!

پشتیبانی اندروید 14 از ارتباط ماهواره ای ؛ رقابت گوگل با استارلینک

گوگل در حال حاضر تایید کرده که اندروید 14 تا اواخر سال 2023 منتشر خواهد شد و آنطور که لاکهیمر در توییت خود آورده، تجربه این سیستم عامل و قابلیت‌های ارتباطی آن بسیار متفاوت از گذشته است. با توجه به پهنای باند موجود، ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس پیش از این مدعی شده بود که اتصال ماهواره‌ای می‌تواند تا دو هزار تماس صوتی همزمان یا حتی صدها هزار پیام متنی را پشتیبانی کند و در هر منطقه سلولی فقط دو تا چهار مگابیت پهنای باند ارائه کند.

در حال حاضر اتصالات ماهواره‌ای صرفا جایگزینی برای شرایط اضطرار و قطع ارتباط است و یا در مناطقی که استفاده از فیبر برای 5G یا ایجاد برج‌های سلولی ممکن نیست، قابل استفاده است. با این وجود اتصال ماهواره‌ای در گوشی‌های هوشمند می‌تواند تا حد زیادی در بهبود تجربه ارتباطی کاربران موثر باشد. البته که دستیابی به چنین هدفی می‌تواند بسیار زمان بر باشد.

در طول رویداد T-Mobile و SpaceX، مدیرعامل شرکت مخابراتی تی موبایل اعلام کرد که با ارائه سرویس جدیدی تحت عنوان «Coverage Above and Beyond» که تا اواخر سال 2023 فعال نخواهد شد، امکان اتصال در مناطق بدون پوشش فراهم خواهد شد. همچنین این برنامه در فاز اول خود از پیامک، MMS و برنامه‌های پیام‌رسان منتخب پشتیبانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره پشتیبانی اندروید 14 از ارتباط ماهواره ای چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: 9to5google

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر