;
coinex

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022 [فهرست 22 اثر برتر]

در همه جوامع و فرهنگ‌ها، مطالعه و خواندن کتاب، ارزش محسوب می‌شود. اگر شما هم به مطالعه علاقمندید، تکراتو به شما کمک خواهد کرد تا بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022 را بشناسید.

بیشتر ما کتاب خواندن را راهی برای گذراندن اوقات فراغت می‌دانیم اما حقیقت این است که فواید کتابخوانی بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما تصور می‌کنیم.

کتاب‌ها نه تنها بر روی عملکرد مغز ما تاثیر مثبتی می‌گذارند، بلکه باعث بهبود زندگی ما از جوانب مختلفی می‌شوند. به همین دلیل مطالعه کردن در بیشتر جوامع پیشرفته و بین افراد موفق تا این اندازه رواج دارد.

به این بهانه تصمیم داریم پرفروش‌ ترین کتاب های جهان در سال 2022 را در ادامه معرفی کنیم تا شما نیز بتوانید از زمان خود بهترین استفاده را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: 

بهترین کتابخوان در سال 2022 ؛ معرفی و راهنمای خرید

پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز کدامند؟

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022

کتاب‌ها جادوی خاصی در خود دارند و ما را در دنیای خیال انگیزشان غرق می‌کنند. درست است که کسب دانش و داشتن اطلاعات شرط لازم برای فرهیختگی‌ست، اما تمام آن نیست. از طرفی باید پذیرفت افرادی که دائما در حال مطالعه هستند و کتاب را آنطور که باید می‌فهمند، بسیار پخته‌تر و واقعی‌تر  و دقیق‌تر به دنیای اطرافشان می‌نگرند. مطالعه و کتابخوانی علاوه بر لذت وصف ناشدنی که دارد می‌تواند به ما در کسب تجربیات جالب و ارزشمندی کمک کند که شاید هرگز فرصتی برای تجربه‌ی آن نداشته باشیم.

خرید و مطالعه کتاب یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌هایی است که هر انسانی می‌تواند آن را تجربه کند. همچنین خواندن کتاب، یکی از کارهای روزمره افراد موفق هم محسوب می‌شود. صرف نظر از اختراعات و دستاوردهای انسان از دیرباز تاکنون، کتاب بزرگ‌ترین معجزه برای زندگی بشر بوده است.

الزاما تمامی کتاب هایی که برنده جایزه نوبل می‌شوند یا جزء بهترین و پرفروش ترین کتاب های سال معرفی می‌شوند با سلیقه همه جور نباشد و به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید، اما آشنایی با بهترین کتاب های سال 2022 خالی از لطف نیست و در خرید بهتر و آگاهانه‌تر کمک فراوانی خواهد کرد.

بهترین کتاب های سال 2022 در ادامه معرفی شده‌اند. اگر به کتاب و کتاب‌خوانی علاقه دارید در ادامه همراه ما باشید تا با بهترین منابع مطالعاتی آشنا شوید.

نجات از هزار تو

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022

  • اثر: دکتر نیکول لپرا

دکتر لپرا در این کتاب که از بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022 بوده، به تشریح رویکرد درمانی جدید خود با نام «روانشناسی کل‌نگرانه» پرداخته است. این رویکرد به حدی مورد استقبال قرار گرفت که این کتاب را به یکی از بهترین کتاب های سال 2022 تبدیل کرد.

روانشناسی کل‌نگرانه با تمرکز بر روی ذهن، بدن و روان سعی دارد تا تعادل را به سیستم عصبی بازگرداند و زخم‌های عاطفی حل‌نشده را درمان کند.

سیر عشق

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022

  • اثر: آلن دوباتن

آثار ادبی دوباتن معمولا ماهیت مقاله‌ای دارند. برای مثال، می‌توان به اثر موفقی چون «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند» اشاره کرد. اکنون که دوباتن دو برابرِ زمان نوشتن اولین رمانش سن دارد، تصمیم می گیرد پس از مدت‌ها، مجدداً به رمان نویسی روی بیاورد و راهی را ادامه دهد که با اولین رمانش شروع کرده بود.

در کتاب سیر عشق دو باتن، دو شخصیت اصلی داستان، یعنی ربیع و کرستن، پس از ایجاد اولین جرقه‌های عشق در مسیر زندگی واقعی قرار گرفته و باید با ناملایمات و واقعیات خوش و ناخوش زندگی روبرو شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید ؛ دریچه ای به دنیای کتاب‌های الکترونیک!

درباره معنای زندگی

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022

  • اثر: ویل دورانت

داستان این کتاب که از بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022 است، از آنجایی شروع می‌شود که روزی ویل دورانت در حال استراحت بود و فردی به آن مراجعه می‌کند و می‌گوید که قصد خودکشی دارد و از ویل دورانت می‌خواهد تا برایش توضیح دهد که معنای زندگی چیست؟ او نیز در لحظه جوابی به او می‌دهد و آن فرد هم می‌رود.

فردای آن روز که ویل دورانت شدیدا به فکر فرو رفته، تصمیم می‌گیرد نامه‌ای با این عنوان که «معنای زندگی چیست؟» بنویسد و به افراد مختلف در سرتاسر جهان ارسال کند.

هم گناه

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022

  • اثر: عسل اسکندری

رمان هم گناه که در دوران کرونا اتفاق می‌افتد، ماجرای عشقی را روایت می‌کند که از مدت‌ها قبل شکل گرفته و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است. ناصر شریفى با هم دانشگاهى خود جانان فرهمند ازدواج می‌کند و صاحب پسرى به نام بردیا می‌شود. چند سال بعد همسرش را در اثر ابتلا به سرطان از دست می‌دهد. این کتاب از پرفروش‌ ترین کتاب های جهان در سال 2022 است.

بیشتر بخوانید:

بهترین رمان های عاشقانه ایرانی

تختخوابت را مرتب کن

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022

  • اثر: مک ریون

موضوع اصلی کتاب تختخوابت را مرتب کن تشکیل شده از ده درس کوتاهی‌ست که ژنرال در تمرینات نیروی دریایی آن‌ها را فرا گرفته است. او در هر فصل یکی از روش‌های رفتاری و تربیتی یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا را به تصویر می‌کشد.

این کتاب جملات برگزیده‌‌ای دارد و از پرفروش‌ ترین کتاب های جهان در سال 2022 است.

خاطرات یک بیش فعال

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022

  • اثر: ملیسا هود

این کتاب درباره مقابله با اختلال نقص توجه و بیش فعالی است. اینها مشکلاتی بوده که این کتاب می‌کوشد تا در قالب داستان‌هایی از جانب دختری به نام میسی به آنها بپردازد، درباره این اختلالات بیشتر توضیح دهد و راه‌های مقابله با این اختلالات را به زبانی کاملا ساده و قابل فهم به شما نشان دهد.

زن فلوریدا

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022

  • اثر: دب راجرز

زن فلوریدا یک زن باهوش و آگاه به عجایب ایالت فلوریدا است و در عین حال طبیعت آن را نیز به تصویر می‌کشد. این رویا و خیال سرگرم‌کننده و تفکربرانگیز، جیمی را درگیر می‌کند.

پس از دستگیری او برای جنایتی مضحک که در فضای مجازی منتشر شده، او تابستان خود را با انجام خدمات اجتماعی در پناهگاهی برای میمون‌های نجات یافته می‌گذراند و در آنجا به یک انجمن خیریه مذهبی نسوان دعوت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین ترجمه هملت ؛ کدام ترجمه فارسی هملت را بخوانیم؟

افتر پارتی

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022

  • اثر: Anthony veasna so

این کتاب که در ژانر کمدی و طنز نگاشته شده، داستان‌های کوتاه آنتونی ویزنا سو در افتر پارتی با دیدگاه‌های مختلف در مورد دیاسپورای آمریکایی کامبوجیایی در کالیفرنیا است. انرژی که این کتاب دارد بسیار زیاد بوده و شما را در هنجارهای جامعه، سیاست‌های پیچیده اجتماعی و نژادی، و درام‌های خانوادگی غرق می‌کند.

کتاب الماس

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022

  • اثر: جیمی برنر

این کتاب یک درام خانوادگی و در عین حال شاد بوده که در شهر ماساچوست، گیلت اتفاق می‌افتد و درمورد زنان خانواده ثروتمند پاولین و جواهراتشان است. خانواده توسط الماسی به اصطلاح نفرین شده رز، متلاشی شده و جما، یک طراح جواهرات با استعداد، به تنهایی به دنبال آن است تا آن را پس بگیرد.

دختران شناور

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022

  • اثر: لوپاتریک

هرچند کتاب دختران شناور (The Floating Girls) از زبان یک پسر بچه روایت می‌شود اما به هیچ عنوان مناسب کودکان نیست. داستان این کتاب درپس اب‌های جورجیا می‌گذرد و این کودک اسرار دلخراش خانواده را به زبان کودکانه خود فاش می‌کند و مسائل اجتماعی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

کتاب بیست زخم کاری ؛ نقد و بررسی و خلاصه اثر محمود حسینی زاد

حیوانات جزایر کوچک

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022

  • اثر: جوهیا کیم

اولین داستان تاریخی جوهیا کیم که نزدیک به پنج دهه (از سال 1917 تا 1965) را در بر می‌گیرد، سرنوشت زندگی یک شکارچی ببر، یک زن برجسته و یک افسر ژاپنی در کره را برجسته می‌کند. این حماسه زیبا به دنبال دوستی‌ها، روابط عاشقانه و تراژدی‌های غیرمحتملی بوده که در زمان اشغال ژاپن رخ داده است.

تصنیف عشق و شکوه

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022

  • اثر: رینا گرانده

حماسه عاشقانه رینا گرانده از داستان واقعی گردان سنت پاتریک الهام گرفته شده است؛ گروهی متشکل از صدها مهاجر که از ارتش ایالات متحده فرار کردند تا با ارتش مکزیک در طول جنگ مکزیک و آمریکا، از 1846 تا 1848 بجنگند.

در مقابل این پس زمینه، رابطه عشقی پرشور بین جان رایلی، مهاجر ایرلندی که گردان را تشکیل می‌داد و شیمینا سالومه، یک شفادهنده در خط مقدم به تصویر کشیده می‌شود.

بل گرین

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022

  • اثر: الکساندرا لاپیر

Belle greene باهوش و زیبا که در خانواده‌ای برجسته از روشنفکران سیاه پوست متولد شد، در اوایل دهه 1900 مدیر کتابخانه معتبر جی پی مورگان شد. الکساندرا لاپیر داستان واقعی زندگی جذاب گرین را از دریچه‌ای تخیلی روایت می‌کند و رشد او در جامعه شهر نیویورک و سرپیچی از مرزهای نژادپرستی و تبعیض جنسی را پوشش می‌دهد.

عادت های اتمی

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022

  • اثر: جیمز کلیر

یکی از بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022 کتاب عادات اتمی است. اگر در تغییر عادات خود مشکل‌دارید، مشکل شما نیستید. مشکل از سیستم شما است. عادت‌های بد بارها و بارها تکرار می‌شوند نه به این دلیل که نمی‌خواهید تغییر کنید. بلکه به این دلیل که سیستم اشتباهی برای تغییر دارید.

کتاب عادات اتمی طرز تفکر شمارا در مورد پیشرفت و موفقیت تغییر داده و ابزارها و استراتژی‌هایی را که برای تغییر عادات خود نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد.

با ما به پایان می‌رسد

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022

  • اثر: کالن هاور

این رمان عاشقانه و تراژدی اثر کالن هاور Colleen Hoover است. بعد از خواندن کتاب It Ends with Us کاراکترهای آن تا مدت‌ها ذهن شما را درگیر خواهند کرد. این کتاب درباره شخصی با نوعی اعتیاد خاص (اعتیاد به کار) است که نمی‌تواند از فکر کردن به عشق اول خود دست بردارد.

کتاب با ما به پایان می‌رسد رمانی صادقانه، خاطره‌انگیز و لطیف بوده و از دسته کتاب‌هایی است که دست‌به‌دست می‌شود. این کتاب از بهترین کتاب های سال 2022 محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین ترجمه کتاب صد سال تنهایی ؛ رمان ترین رمان تاریخ!

جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022

  • اثر: دیلیا اوئینز

جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند نام یکی دیگر از بهترین کتاب های سال 2022 است که با نام «جایی که جمجمه‌ها آواز می‌خوانند» نیز شناخته می‌شود. این کتاب پرفروش‌ترین در سراسر جهان بوده که بیش از 12 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

سال‌هاست که شایعات بسیاری در رابطه با دختر مرداب در شهری آرام که در سواحل کارولینای شمالی واقع‌ شده به گوش می‌رسد. بنابراین هنگامی‌ که جسد چیس اندروز پیدا می‌شود، مردم محلی بلافاصله به کیا کلارک، به‌اصطلاح دختر مرداب مشکوک می‌شوند.

حقیقت

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022

  • اثر: کالین هوور

کتاب حقیقت که از بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022 به شمار می‌رود، داستانی ترکیبی از عشق و عاشقی، معما و قتل است. شخصیت اصلی داستان نویسنده جوانی به نام لوون اشلی بوده که با ورود به زندگی فردی به نام جرمی به اسرار زندگی مرموز و خونین او پی می‌برد.

جرمی به لوون پیشنهاد اتمام آثار همسر خود که نویسنده‌ای مشهور است را می‌دهد. آثاری که بعد از معلولیت وریتی کرافورد (همسر جرمی) ناتمام مانده است.

یاد او

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022
بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022
  • اثر: کالین هوور

کتاب یاد او ( یادبودهای او) داستان دلخراش و در عین‌حال امیدوارکننده از یک مادر جوان آشفته و مشتاق رستگاری را می‌خوانیم که پس از گذراندن پنج سال زندان برای یک اشتباه غم‌انگیز، وی به شهری به‌ هم‌ریخته بازمی‌گردد؛ به امید اینکه دوباره با دختر چهارساله‌اش ملاقات کند.

اما کنا پل‌های پشت سرخود را خراب کرده و بازسازی این پل‌ها غیرممکن است. مهم نیست که او چقدر برای اثبات خود تلاش می‌کند. هرکسی که در زندگی دخترش قرار دارد، مصمم است که کنا را کنار بگذارد.

هفت شوهر اولین هوگو

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022
بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022
  • اثر: تیلور جنکینز رید

اگر به دنبال کتابی برای تعطیلات تابستانی هستید هفت شوهر ایولین هوگو گزینه مناسبی‌ است. در این کتاب ایولین هوگو، نماد سالخورده و منزوی فیلم هالیوود، سرانجام آماده است تا حقیقت زندگی پر زرق‌وبرق و رسوایی خود را بگوید.

اما وقتی او مونیک گرانت، خبرنگار مجلۀ ناشناس را برای این کار انتخاب می‌کند، هیچ‌کس به‌اندازه خود مونیک شگفت‌زده نمی‌شود. این کتاب سفری مسحورکننده از شکوه هالیوود قدیمی به واقعیت‌های خشن امروزی آن است.

عشق زشت

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022
بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022
  • اثر: کالین هوور

این کتاب که از بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022 بوده، داستان عاشقانه دل‌خراشی است که ثابت می‌کند جذابیت در نگاه اول می‌تواند کثیف باشد. وقتی تیت کالینز با خلبان هواپیمای مایلز آرچر ملاقات می‌کند، فکر نمی‌کند که این ملاقات همان عشق در نگاه اول باشد.

این دو حتی آن‌قدری پیش نمی‌روند که خود را دوست یکدیگر بدانند. تنها وجه اشتراک تیت و مایلز، جذابیت متقابل غیرقابل‌انکار آن‌ها است. هنگامی‌که این دو خواسته‌های خود را می‌شناسند، متوجه می‌شوند که بسیار به یکدیگر شبیه هستند.

سرزمین ابر فاخته

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022
بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022
  • اثر: آنتونی دوئر

آنای سیزده‌ساله دختر یتیمی بوده که در خانه‌ای در قسطنطنیه زندگی می‌کند. خانم‌های ساکن این خانه با گلدوزی ردای کشیشان، زندگی خود را می‌گذرانند. آنا با کنجکاوی خواندن را یاد می‌گیرد و در این شهر باستانی که به کتابخانه‌هایش معروف است، کتابی پیدا می‌کند.

داستان کتاب از این قرار است که ایتن آرزو دارد به پرنده‌ای تبدیل شود و به بهشتی آرمانی پرواز کند. این کتاب از بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022 است.

دوباره فکر کن

بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022

  • نویسنده: آدام گرنت

دوباره فکر کن کتابی است درباره خوبی‌های شک و تردید که به ما کمک می‌کند ناشناخته‌ها را بهتر بپذیریم و از اشتباه‌کردن لذت ببریم. شواهد نشان می‌دهد که افراد نابغه و خلاق تمایل دارند دائم در مواضع خود تجدید نظر کنند.

شاید یادگیری نحوه دوباره فکرکردن مهارتی مخفی باشد و در این دنیا که سریع‌تر از همیشه تغییر می‌کند، به شما برتری ببخشد.

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین کتاب های سال 2022 پرداختیم. کتاب‌هایی جذاب و پرمحتوا که باعث می‌شوند تجربه‌های جالبی را تجربه کنیم. کتاب‌های معرفی‌ شده در این مطلب از بهترین، پرفروش‌ترین و جدیدترین کتاب‌های روز دنیا در سال 2022 محسوب می‌شوند اما واقعیت امر آن است که شاید بهترین کتاب‌ها باسلیقه برخی اشخاص در تضاد باشند. پس بهتر است قبل از خرید هر کتابی در مورد موضوع و محتوای آن اطلاعات کافی به دست آورد و سپس نسبت به خرید آن اقدام کرد.

سوالات متداول

بهترین کتاب‌های عاشقانه 2022 کدام‌ها هستند؟

از بهترین کتاب‌های عاشقانه 2022 که در این مطلب آمده است می‌توان به تصنیف عشق و شکوه، سیر عشق و عشق زشت اشاره کرد. مطمئنا از خواندن این کتاب‌ها لذت خوهید برد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین و پرفروش ترین کتاب های 2022 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چند تاشو خوندم و واقعا عالی بود .

    پاسخ