;
coinex

برش فلز در مدار زمین برای اولین بار ؛ تاریخ‌سازی شرکت آمریکایی!

شرکت فضایی نانوررکس برای اولین بار در تاریخ موفق به برش فلز در مدار زمین شده است. اما برش فلز در فضا چه اهمیتی دارد؟

شرکت فضایی Nanoracks با به پایان رساندن فرایند برش فلز در مدار زمین برای اولین بار، در زمینه ساخت‌و ساز و تولیدات فضایی، تاریخ‌سازی کرده است. استفاده از این تکنیک در توسعه نسل بعدی ایستگاه‌هایی فضایی که در مقیاس بسیار بزرگتری ساخته می‌شوند، اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: مهندسی مواد و دی‌ان‌ای؛ انقلابی در صنعت الکترونیک در راه است؟

برش فلز در مدار زمین

نانورکس و شرکت مادر آن یعنی Voyager Space، ماموریت برش فلز در مدار زمین با نام Outpost Mars Demo-1 را در ماه می و بعد از رسیدن به فضا در پرتاب Transporter 5 شرکت اسپیس ایکس انجام دادند و حالا اطلاعات تکمیلی درباره آن منتشر شده است. در طول این فرایند، قطعه‌ای از فلز مقاوم در برابر زنگ زدگی، با استفاده از تکنیکی به نام فرز اصطکاکی برش داده شده است.

کل فرایند برش حدود 1 دقیقه به طول انجامیده و دانشمندان موفق شده‌اند در همین مدت کوتاه آن را با موفقیت انجام دهند. این کار همچنین با همکاری شرکت Maxar Technologies انجام شده که بازوی رباتیک برش دهنده فلز را توسعه داد.

برش فلز در مدار زمین برای اولین بار ؛ تاریخ‌سازی شرکت آمریکایی!

بازوی رباتیک ساخته شده از یک فرز اصطکاکی موجود در بازار بوده و کل ساختار در فضاپیمای Outpost قرار گرفته بود تا اطمینان حاصل شود که هیچ زباله‌ای وارد مدار نمی‌شود. در واقع، یکی از اهداف اصلی این ماموریت، عدم تولید زباله بوده که دانشمندان موفق به دستیابی به آن نیز شدند.

نانورکس در ماموریت خود از نوعی فلز مشابه به مرحله بالایی موشک بهره برده چراکه هدف بلند مدت این شرکت، اصلاح مرحله بالایی موشک‌ها و بدل کردن آن‌ها به سکوهای مداری است. مارشال اسمیت، معاون ارشد سیستم‌های فضایی نانورکس دراین باره گفته:

«ما دائما در حال راه‌اندازی مراحل بالایی هستیم. در بلند مدت، می‌توان چندین مورد از آن‌ها را متراکم کرد و به اطراف جابجا کرد تا با یکدیگر در تماس باشند و ساختارهای بزرگی را ایجاد کنند که بتوان از آن‌ها برای کاربردهای مختلفی استفاده کرد.»

آنطور که اسمیت گفته، این تازه آغاز یک مرحله بسیار بزرگتر محسوب می‌شود. در آینده، Nanoracks تلاش می‌کند تا این کار را در مقیاس بزرگتری انجام دهد تا در نهایت این کار در سازه‌های فضایی بسیار بزرگتری کاربرد داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره برش فلز در مدار زمین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر