;
coinex

داینامیک آیلند در همه مدل‌های سری آیفون 15 عرضه می‌شود

طبق اطلاعات منتشر شده از یک منبع خبری معتبر، ویژگی داینامیک آیلند (جزیره پویا) برای تمام نسخه‌های سری آیفون 15 منتشر خواهد شد.

اینگونه که به نظر می‌رسد کمپانی اپل داینامیک آیلند را برای تمام نسخه‌های نسل بعدی گوشی‌های هوشمند آیفون ارائه خواهد کرد. لازم به ذکر است که در سری بعدی اسمارت‌فون‌های اپل، پسوند پرو مکس حذف شده و این نسخه با نام اولترا شناخته خواهد شد. با این حساب نام پرچمدار قدرتمند آیفون در نسل بعدی، آیفون 15 اولترا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: سامسونگ نمایشگر آیفون 14 را حتی بهتر از نمایشگر گوشی‌های خودش ساخته!

اطلاعات منتشر شده در ارتباط با سری آیفون 15

تقریبا دو هفته پیش از جدیدترین گوشی‌های هوشمند کمپانی اپل به صورت رسمی رونمایی شد و حالا با اینکه حداقل یک سال تا رونمایی از سری جدید گوشی‌های هوشمند اپل باقی مانده، شایعات زیادی پیرامون قابلیت‌های سری آیفون 15 در حال شکل‌گیری و مطرح شدن است.

Dynamic Island

یکی از تفاوت‌های بزرگ آیفون 14 و آیفون 14 پلاس با نسخه‌های پرو و پرو مکس، تجهیز به ویژگی داینامیک آیلند است. نسخه معمولی و نسخه پلاس این سری مانند نسل‌های قبلی در پنل جلویی خود دارای بریدگی (ناچ) هستند؛ در حالی که نسخه‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس مجهز به حفره کپسولی است که با نام جزیره پویا یا همان Dynamic Island شناخته می‌شود. این حفره کپسولی با انیمیشن‌های iOS سازگار است و می‌تواند تجربه بی‌نظیری برای کاربران این سیستم عامل به ارمغان آورد.

یکی از تحلیلگران و افشا کنندگان مشهور دنیای تکنولوژی به نام راس یانگ، اخیرا ادعا کرده که تمام نسخه‌های سری آیفون 15 از ویژگی داینامیک آیلند پشتیبانی می‌کنند. باید گفت ‌که این موضوع آنچنان هم دور از انتظار نبود و منطقی نیست که کمپانی اپل، تنها برای افزایش سوددهی و تحریک کاربران خود به خرید نسخه‌های پرو، چنین ویژگی جذابی را در نسل‌های بعدی نیز به مدل‌های پرو و اولترا آیفون منحصر کند. البته همچنان تفاوت‌هایی میان مدل‌‌های مختلف آیفون وجود خواهد داشت.

به گفته راس یانگ، آیفون 15 و آیفون 15 پلاس برخلاف آیفون 15 پرو و آیفون 15 اولترا، نمایشگر LTPO و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را در اختیار کاربران خود قرار نمی‌دهند. احتمال می‌رود که دلیل اصلی این تفاوت مشکلات اساسی در زنجیره تولید باشد.

در صورتی که کمپانی اپل تمامی مدل‌های سری آیفون 15 را به نمایشگر LTPO با نرخ نوسازی 120 هرتزی مجهز کند، تعداد کافی از این محصول برای تامین نیاز متقاضیان آن تولید نخواهد شد. باتوجه به این موضوع، می‌توان گفت که تنها نسخه‌‌های پرو و اولترا آیفون 15 از قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن و فناوری ProMotion پشتیبانی می‌کنند.

شاید با معرفی داینامیک آیلند به این موضوع فکر کرده باشید که کمپانی اپل به‌زودی طراحی ناچ در پنل جلو گوشی‌های هوشمند را از دستور کار خود حذف می‌کند؛ اما شایعات حاکی از آن است که اپل تصمیم دارد نسل جدید آیفون SE را با طراحی مشابه آیفون XR رونمایی کند. در صورت صحت داشتن این موضوع، در آینده همچنان شاهد عرضه آیفون‌های مجهز به ناچ خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره داینامیک آیلند و حضور آن در سری آیفون 15 چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر