;
coinex

بهترین کتاب های آموزش کسب و کار [20 اثر برتر]

هر سال، صدها کتاب کسب و کار عالی منتشر می‌شود که البته خواندن همه آنها ممکن نیست. اما بهترین کتاب های آموزش کسب و کار قادرند مدت‌ها پس از تاریخ انتشار، خوانندگان زیادی را به خود جلب کنند.

یکی از فواید خواندن کتاب با موضوع کسب و کار این است که باعث می‌شود جلوی اشتباهات تکراری گرفته شود و در نتیجه کسب و کارهای کمتری با شکست مواجه شوند.

تعداد بهترین کتاب های آموزش کسب و کار بسیار زیاد است بنابراین باید از بین آنها به خوبی انتخاب کرد؛ کتاب مناسبی باید انتخاب شود که آموزنده و راه گشا باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های آموزش فن بیان

بهترین کتاب های آموزش کسب و کار

کتاب های آموزش کسب و کار، کتاب‌های غیرداستانی هستند که درباره هر چیزی، از فلسفه‌های مدیریت گرفته تا تاکتیک‌های مالی نوشته می‌شوند و می‌توانند برای کارآفرینان مشتاق یا رهبران تجاری مفید باشند.

خواندن کتاب، بهترین راه برای کسب تجربه است بدون اینکه خودتان درگیر آن شوید. همان‌طور که شریک تجاری وارن بافت، چارلی مانگر، گفته است: «در تمام زندگی‌ام، هیچ آدم عاقلی را نمی‌شناسم که مدام مطالعه نکرده باشد.»

به همین دلیل است که بسیاری از افراد بسیار موفق فواید خواندن کتاب را تبلیغ می‌کنند و ادعا می‌کنند که این عادت برای رسیدن آنها به جایگاه امروزیشان بسیار مهم بوده است.

مغازه‌های کتاب‌فروشی‌های پر از کتاب‌‌های کسب و کار و کارآفرینی است؛ اما پیداکردن کتابی کاربردی از بین آن‌ها واقعاً سخت است. در واقع اکثر این کتاب‌ها یک‌مشت نوشته‌های انگیزشی هستند که به شما می‌گویند باید کارآفرین شوید، کسب و کار خود را داشته باشید و … .

اما بهترین کتاب های آموزش کسب و کار کدام‌ها هستند؟ چه کتاب مناسبی را می‌توان برای مطالعه انتخاب کرد. موضوعی که تکراتو در ادامه به آن پرداخته، معرفی بهترین کتاب های آموزش کسب و کار است. همراه ما باشید.

انگیزه

بهترین کتاب های آموزش کسب و کار

  • اثر: Daniel Pink

این کتاب توسط Daniel Pink تحت عنوان Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us منتشر شده که راهکارهایی نو برای خلق دنیایی نو ارائه کرده است. Pink معتقد است که آنچه به ما انگیزه می‌دهد، نیاز ما به هدایت زندگی خود، یادگیری چیزهای جدید و انجام بهتر امور است. در این کتاب، سه عنصر انگیزه‌ی واقعی تحت عنوان‌های استقلال، تسلط و هدف یاد می‌شوند و راهکارهای هوشمندانه و شگفت‌آوری برای به‌کارگیری این سه عنصر در عمل ارائه می‌شود.

راهنمای اصلی کسب و کار

بهترین کتاب آموزش کسب و کار
  • اثر: کوین هرینگتون

این کتاب فقط یک کتاب دیگر درباره موفقیت در کارآفرینی نیست و چیزی بیش از آن است. اگر می خواهید یاد بگیرید «کوین هرینگتون» چگونه بیش از بیست کسب و کار راه اندازی کرد که هر کدام بیش از صد میلیون دلار فروش داشتند، این کتاب برای شما مناسب است.

اگر دنبال راه ساده‌ای برای رسیدگی به کسب و کارتان با ذهنیت و گام‌های عملیاتی خاصی هستید که باعث موفقیت شما در کارآفرینی شود، این کتاب برای شما است.

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید ؛ دریچه ای به دنیای کتاب‌های الکترونیک!

راهنمای کارآفرینان

بهترین کتاب آموزش کسب و کار
  • اثر: Steve Blank و Bob Dorf

کتاب راهنمای کارآفرینان، اطلاعاتی ارزشمند درباره چگونگی کسب، حفظ و افزایش مشتری ارائه می‌دهد و قدم‌به‌قدم و با جزئیات کامل به کارآفرینان یاد می‌دهد که چگونه فرآیند کشف مشتری را در عمل پیاده کنند. خواندن این کتاب برای همه موسسان کسب‌وکارهای نوپا، سرمایه گذاران، کارآفرینان و مربیان مفید است.

سرسختی در زمینه پول‌آفرینی

بهترین کتاب آموزش کسب و کار
  • اثر: Tony Robbins

Robbins در کتاب خود یک روند گام‌به‌گام برای تبدیل امور مالی و دستیابی سریع به اهداف پولی ارائه می‌دهد. اگر برای سرمایه گذاری در ‌کسب‌وکار خود صرفه‌جویی ‌کرده‌اید، این کتاب را بخوانید.

خواندن این کتاب برای هر کارآفرین مشتاقی که به دنبال یادگیری بیشتر در مورد مدیریت جنبه‌های مالی زندگی‌خود (هم شخصی و هم حرفه‌ای) است یا حتی یک فرد کارآزموده که آرزوی ادامه افزایش مهارت‌هایش را در ذهن می‌پروراند، می‌تواند مفید باشد.

جادوی بزرگ

بهترین کتاب آموزش کسب و کار
  • اثر: Elizabeth Gilbert

نویسنده Gilbert در کتاب خود نگرش‌ها، رویکردها و عادت‌های لازم برای مقابله با ترس و رسیدن به آنچه هر کارآفرین دوست دارد را به اشتراک می‌گذارد تا کارآفرین بتواند یک زندگی خلاقانه داشته باشد. یک کارآفرین به کمک این کتاب می‌تواند راه‌حل چالش‌های موجود در کسب‌وکار خود را شناسا‌یی کند و اهداف بلندمدت خود را به واقعیت تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های آموزش فارکس

قدرت تفکر بدون فکر کردن

بهترین کتاب های آموزش کسب و کار
کتاب آموزش کارآفرینی
  • اثر: Malcolm Gladwell

Gladwell در کتاب خود به پدیده‌ای به نام در یک چشم به هم زدن اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه داوری لحظه‌ای و فوری در عرض یک چشم به هم زدن می‌تواند از تصمیم‌گیری حساب شده موثرتر واقع شود. Gladwell معتقد است با اعتماد به شم و غریزه ‌خود می‌توانید نظرتان را درباره‌ چگونه فکر کردن برای همیشه تغییر دهید.

هر برند یک قصه است

کتاب آموزش کارآفرینی
  • اثر: دانلد میلر

چه چیزی یک کسب و کار را به یک برند تبدیل می‌کند؟ این موضوعی بوده که در کتاب «هر برند یک قصه است» بیان شده است. در این کتاب شما یاد می‌گیرید قصه برند خودتان را بسازید. قصه‌ای که در آن مشتری قهرمان است و شما به عنوان فروشنده صرفا به قهرمان قصه کمک می‌کنید.

7 عادت مردمان موثر

کتاب آموزش کارآفرینی
  • اثر: Stephen R. Covey

Covey در کتاب پرفروش خود یک قاعده و اصل کلی برای حل مشکلات شخصی و حرفه‌ای به شما ارائه می‌دهد. این کتاب قوانین حاکم را به شما معرفی می‌کند تا در مسیر بهتر حرکت کنید و ضمناً به شما شیوه آغاز حرکت و روش پیمودن ادامه مسیر را هم خواهد گفت. هر کارآفرین به کمک این کتاب یاد خواهد گرفت که چگونه با تغییرات سازگار شود.

مهم‌ها را بسنجید

  • اثر: جان دوئر

کتاب «مهم‌ها را بسنجید» اثر جان دوئر است. این کتاب درباره فرایندی به نام ‌OKR (مخفف objective & key result ) است؛ فرایندی ساده که سازمان‌ها مختلف را به جلو می‌راند. استفاده از این فرایند در سازمان‌ها راهی موثر برای مشخص‌تر و شفاف‌تر کردن وظایف کارکنان و بهینه‌سازی نیروها است.

رضایت مندی در کسب‌وکار

  • اثر: Tony Hsieh

در این کتاب، Tony Hsieh، مدیر عامل شرکت Zappos، چشم انداز خود را برای نوع دیگری از فرهنگ سازمانی ارائه می‌دهد. او تجربیات خود در  Zappos براى رسیدن به بیش از یک میلیارد دلار فروش نا‌خالص در کمتر از ده سال و واگذار کردن آن به شرکت آمازون را بیان می‌کند.

این کتاب که در قالب داستان و خاطرات نویسنده، بیان‌ موفقیت‌ها، شکست‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای کسب‌وکارهایش است و پیشنهادها و راهکارهای کاربردی برای موفقیت و رضایت‌مندی درونی و بیرونی ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین رمان های عاشقانه ایرانی

افسانه کارآفرینی

  • اثر: مایکل ای. گربر

در کتاب «افسانه کارآفرینی» که از بهترین کتاب های آموزش کسب و کار است، گربر علت شکست ۸۰ درصد کسب‌وکارهای کوچک را بررسی می‌کند و بینشی در مورد چگونگی اطمینان از اینکه کسب‌وکارتان در میان شکست خورده‌ها نباشد، ارائه می‌کند.

افسانه کارآفرینی این ایده که افرادی که کسب و کارهای کوچک را راه اندازی می‌کنند کارآفرین هستند و هرکسی که درک فنی از یک موضوع داشته باشد می‌تواند کسب و کار راه اندازی کند را بررسی می‌کند.

گاو بنفش

  • اثر: ست گادین

کتاب گاو بنفش با عنوان فرعی «با متمایز بودن کسب و کارتان را متحول کنید»، یکی از پرفروش‌‌ترین و بهترین کتاب های آموزش کسب و کار و بازاریابی بوده که توسط ست گادین، کارآفرین، نویسنده و بلاگر معروف آمریکایی، نوشته شده است.

ایده اصلی کتاب این بوده که تنها شانس موفقیت محصول این است که باید آن‌قدر remarkable و چشمگیر باشد که در خاطر بماند و همه در موردش با هم حرف بزنند. برای چشمگیر شدن هم باید محصول به نوعی متمایز باشد.

سرمایه‌گذار هوشمند

  • اثر: بنجامین گراهام

بزرگترین مشاور سرمایه‌گذاری قرن بیستم، بنجامین گراهام، مدرس و الهام بخش افراد مختلفی در سراسر جهان بوده است. فلسفه‌ی گراهام در مورد سرمایه‌گذاری ارزش، کتاب سرمایه‌گذار هوشمند را به یکی از کتاب‌های ارزشمند بازار از زمان اولین چاپ خود در سال ۱۹۴۹ تبدیل کرده است.

فکر کن و ثروتمند شو

  • اثر: ناپلئون هیل

ناپلئون هیل، با انجام پژوهش‌هایی بر افراد میلیاردر، به گردآوری فلسفه و سبک زندگی افراد موفق در زمینه‌ی مالی پرداخته است. اگرچه هدف هیل راهنمایی دیگران برای رسیدن به ثروت است، اما اثر فکر کن و ثروتمند شو بیشتر به تشویق افراد در مسیر هدف می‌پردازد.

صفر تا یک

  • اثر: پیتر تیل

پیتر تیل یکی از مؤسسین پی‌پل (PayPal) و اولین سرمایه‌گذار خارجی و حرفه‌ای فیس‌بوک است. او در سال ۲۰۱۶ توانست در لیست ثروتمندان فوربز ۴۰۰ هم قرار بگیرد. کتاب «صفر تا یک» یکی بهترین کتاب‌های آموزش کسب و کار محسوب می‌‌شود.

پیتر تیل در این کتاب از مدل ذهنی خود یعنی حرکت عمودی و حرکت از صفر به یک توضیح می‌دهد. او معتقد است که اکثر کسب‌وکارهای نوپا شکست می‌خورند چون نمی‌توانند از رقابت فرار کنند و همه آن‌ها در این زمینه مشابه هم هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین کتابخوان در سال 2022 ؛ معرفی و راهنمای خرید

نوپای ناب

  • اثر: اریک ریس

نویسنده اعتقاد دارد که شما به‌عنوان یک کارآفرین همیشه در حال آزمایش و تجربه هستید. وقتی محصول یا قابلیت جدیدی طراحی می‌کنید، در واقع در حال آزمایش آن هستید و اگر با این دیدگاه حرکت کنید می‌توانید سریع‌تر به موفقیت برسید.

این کتاب مانند یک نقشه راهی است که به شما کمک می‌کند ایده خودتان را به‌صورت حداقلی اجرا کنید و بهبود دهید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. اریک ریس در این کتاب به یادگیری تاکید زیادی می‌کند.

مدل کسب و کار

  • اثر: الکساندر استروالدر

قبل از تولد هر کسب‌وکاری باید مدل آن کسب‌وکار متولد شود. مشکل بزرگ خیلی از کارآفرینانی که کسب‌وکارشان با شکست مواجه می‌شود نداشتن اطلاع کافی از مدل کسب‌وکار است.

این کتاب توسط الکساندر استروالدر و با کمک ایو پیگنیور نوشته شده است. ایو پیگنیور از برجسته‌ترین طراحان مدل کسب‌وکار بوده که در این کتاب همراه استروالدر به‌شکل ساده و قابل‌درک مفهوم بوم مدل کسب‌وکار را مطرح می‌کند.

طرح تجاری یک صفحه‌ای

  • اثر: جیم هوران

کتاب طرح تجاری یک صفحه‌ای یا طرح کسب وکار یک صفحه‌ای، بهترین کتاب کسب و کار در زمینه شروع کسب وکار و آشنایی با نحوه نوشتن طرح کسب و کار است. نویسنده این کتاب جیم هوران است.

طرح تجاری یک صفحه ای، رویکردی ابتکاری به مقوله نوشتن طرح کسب و کار دارد. در این کتاب یاد می‌گیریم چطور در یک صفحه با استفاده از کلماتی کلیدی بیان کنیم که می‌خواهیم شرکت خودمان را به کجا برسانیم.

استراتژی اقیانوس آبی

  • اثر: چان کیم و رنه موبورن

چان کیم و رنه موبورن در این کتاب سعی کردند تا اشتباهات کسب‌وکارهای مختلف را بررسی و راه‌حل‌هایش را هم ارائه کنند. این کتاب مفهوم اقیانوس قرمز را مطرح می‌کند که در آن فضا به‌شدت رقابتی است و خیلی از کسب‌وکارها وارد این رقابت‌های به‌شدت خونین می‌شوند که در نهایت باعث شکستشان می‌شود.

مفهوم اقیانوس آبی به بازارهایی اشاره می‌کند که رقبای زیادی ندارند و ناشناخته‌اند و کسب‌وکارها می‌توانند با نوآوری به سمت این بازارها حرکت کنند. سپس، کتاب چند مثال‌ از کسب‌وکارهایی می‌زند که در فضای بدون رقابت فعالیت می‌کنند.

استارتاپ 100 دلاری

  • اثر: کریس گیلبو

کریس برای نوشتن این کتاب ۱۵۰۰ نفر را شناسایی کرد که درآمدی ۵۰ هزار دلاری و حتی بیشتر هم داشتند. اما آن‌ها کسب‌وکار خودشان را با ۱۰۰ دلار  یا حتی کمتر از آن شروع کرده بودند! او ۵۰ مورد از بین آن ۱۵۰۰ نفر را به‌عنوان مطالعه موردی بررسی کرده است. در نهایت او با درس‌هایی که از این نمونه‌ها گرفته بود راهنمایی جامع و آسان را مطرح می‌کند.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین کتاب های آموزش کسب و کار پرداختیم. امروزه بسیاری از افراد به فکر راه اندازی کسب و کار هستند اما ویژگی کسب‌وکارها دائما درحال رقابتی‌ شدن است و یک کارآفرین در صورتی در راه‌اندازی یک استارتاپ موفق خواهد بود که یک برنامه‌ریزی دقیق و استراتژی قوی برای خود داشته باشد. بهترین کتاب های آموزش کسب و کار نیز می‌تواند در این راه مفید باشد.

سوالات متداول

کتاب آموزش کسب و کار چی بخونیم؟

در حوزه آموزش کسب و کار کتاب‌های بسیاری وجود دارد اما اینکه بتوانیم کتاب مناسبی انتخاب کنیم امری مهم است. از بین بهترین کتاب های آموزش کسب و کار که در این مطلب معرفی شدند، کتاب‌های گام بنفش، استارتاپ ۱۰۰ دلاری، صفر تا یک و نوپای ناب کتاب‌هایی مناسب هستند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین کتاب های آموزش کسب و کار چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر