;
coinex

بهترین کتاب های آموزش فن بیان [20 اثر برتر]

سخنوری و توانایی صحبت کردن موثر و تاثیرگذار نیاز به تمرین و بررسی‌ لازم دارد. بهترین کتاب های آموزش فن بیان می‌توانند برای داشتن بیانی قوی به شما کمک کنند.

یکی از ضروری‌ترین مهارت‌هایی که لازم است هر فرد نسبت به یادگیری آن اقدام کند، مهارت سخنرانی و فن بیان است. اگر می‌خواهید کسب و کاری موفق داشته باشید، به خواسته‌ها و اهداف‌تان برسید، به راحتی با دیگران صحبت کنید، حق‌تان را طلب کنید، نظرات و عقایدتان را با دیگران به اشتراک بگذارید و … باید نحوه صحیح صحبت کردن را بیاموزید.

اگر بدانیم چه‌موقع و چطور صحبت کنیم یا اعتماد‌ به‌ نفس لازم برای حرف‌زدن را داشته باشیم، دیگران بهتر درکمان می‌کنند و روابط شخصی، کاری و خانوادگی‌ ما نیز بهتر می‌شود. کسب این مهارت نیازمند مطالعه بیشتر و تمرین برای افزایش این توانایی‌هایی است.

نباید این مهارت را تنها به سخنران‌ها، وکلا، گوینده‌ها و مجری‌های رادیو و تلویزیون، بازیگران و این قبیل افراد اختصاص داد زیرا همه در طول روز در حال صحبت کردن با اطرافیا‌ن‌ و افراد مختلف هستیم.

به یاد داشته باشید که در هر جایگاهی که هستید، تنها زمانی می‌توانید به خواسته‌هایتان برسید و دیگران را متقاعد کنید که فن بیان مناسبی داشته باشید. مطالعه بهترین کتاب های آموزش فن بیان می‌توانند در این راه به شما کمک کنند.

بیشتر بخوانید: 

بهترین کتابخوان در سال 2022 ؛ معرفی و راهنمای خرید

بهترین کتاب های آموزش فن بیان

فن بیان خوب مهارتی است که می‌توان آن را با تمرین و ممارست بدست آورد. فن بیان، در واقع انتخاب ما برای برقراری ارتباط با دیگران، همان توانایی سخن‌ گفتن است. برای یادگیری فن بیان باید قدرت کلامی خود را بالا ببرید و از تمرین‌ها و تکنیک‌های عمومی استفاده کنید.

باید بدانید که با هرکسی چطور صحبت کنید و با توانایی خود کاری کنید که هرکسی از سخن گفتن و معاشرت با شما لذت ببرد. برای تقویت فن بیان خود می‌توانید مطالعه کنید و از بهترین کتاب های آموزش فن بیان نیز کمک بگیرید.

برای معرفی بهترین کتاب های آموزش فن بیان و سخنوری در ادامه همراه ما باشید.

هنر بیان (حرف بزن تا برنده شوی)

بهترین کتاب های آموزش فن بیان

  • اثر: برایان تریسی

کتاب هنر بیان (حرف بزن تا برنده شوی)، نوشته‌ی برایان تریسی، دربردارنده‌ی شیوه‌ها و روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند قدرت بیان خود را ارتقا دهید. در هر موقعیتی سخنران پیروز میدان شوید، مورد احترام دیگران باشید، سریع‏‌تر در حرفه‌‏تان ترقی کنید، به بزرگ‌ترین اهداف‌تان دست یابید و در هر شرایطی قدرتمند ظاهر شوید.

فن بیان را قورت بده

بهترین کتاب های آموزش فن بیان

  • اثر: مجتبی مصطفایی

از کتاب فن بیان را قورت بده، بخش‌های «لقمه فن بیان» را با دقت و حوصله بخوانید و تمرینات آن را با پشتکار انجام دهید تا بازدهی بیشتری نصیبتان شود. به یاد داشته باشید شما با توجه به میزان ذوق و علاقه‌تان برای پیشرفت و همچنین میزان تمرین‌هایی که انجام می‌دهید، رشد می‌کنید و فن بیان خود را تقویت خواهید کرد.

جمله‌ای است که می‌گوید اگر کتابی ارزش دو بار خواندن نداشته باشد، ارزش یک بار خواندن هم ندارد. با یک بار خواندن یک کتاب شما متوجه تمام موضوعات و فصل‌های آن نمی‌شوید و بسیاری از نکات نویسنده از چشم شما دور می‌ماند.

اصول سخنرانی و فن بیان به روش تد

  • اثر: کریس اندرسن

کریستین اندرسون، مدیر شرکت تد با نوشتن این کتاب،‌ به تمامی افرادی که نیاز به کسب این مهارت دارند، برقراری ارتباط موثر در قرن ۲۱ را آموزش می‌دهد. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز است و یک منبع عالی برای یک سخنور حرفه‌ای شدن به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:

بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید ؛ دریچه ای به دنیای کتاب‌های الکترونیک!

دقیقا چه بگویید تا حرفتان را گوش کنند؟

بهترین کتاب های آموزش فن بیان

  • اثر: فیل جونز

در این کتاب یاد خواهید گرفت که با جادوی کلمات، مخاطب خود را مجاب به گوش کردن کنید و با شیوه‌ی درست سخنرانی تاثیر مثبت بگذارید. افرادی چون ریچارد دیکسون (مدیر عامل هالیدیز پلیز)، یان آلتمن (نویسنده ) و جان جانچ (نویسنده) از این کتاب تقدیر کرده‌اند.

قدرت بیان

  • اثر: برایان تریسی

در کتاب فن بیان برایان تریسی مراحل مختلف سخنرانی موفق معرفی شده‌اند. بر اساس این کتاب، فن بیان و اعتماد به‌ نفس دو مقوله کاملا مرتبط هستند. بنابراین نویسنده ابتدا اعتماد‌ به‌ نفس و تسلط ذهنی را شرح می‌دهد و بعد از آن نحوه آماده‌شدن برای سخنرانی‌های مهم را توضیح داده است.

فن بیان

بهترین کتاب های آموزش فن بیان

  • اثر: اونجلین مچلین

اونجلین مچلین قبلا مدرس سخنرانی در دانشگاه کلمبیا بوده و به بازیگران بسیاری از جمله لی گرانت و استیو مک کوئین فن بیان را آموزش داده است. مچلین در کتابش از نُت‌نویسی به‌عنوان روشی برای تقویت فن بیان نام برده و برای این کار تمرین‌هایی را پیشنهاد داده است. این کتاب از بهترین کتاب های آموزش فن بیان است.

راهنمای تقویت فن بیان و تسلط بر سخنرانی

  • اثر: آماندا هنسی

شما هم جزو آن دسته افراد هستید که با اضطراب سخنرانی در جمع دست‌وپنجه نرم می‌کنند؟ اگر پاسختان به این سؤال مثبت است، خواندن کتاب آماندا هنسی را از دست ندهید. در این کتاب با لحنی ساده و خودمانی اصول سخنرانی و فن بیان شرح داده شده‌اند و هر کسی به‌راحتی می‌تواند آنها را تمرین و اجرا کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین رمان های عاشقانه ایرانی

جادوی بداهه‌گویی

بهترین کتاب های آموزش فن بیان

  • اثر: آندری سدنیف

کتاب جادوی بداهه‌گویی یکی از بهترین کتاب های آموزش فن بیان است و خواننده را به صورت گام‌به‌گام برای شروع سخنرانی‌های تأثیرگذار، آماده می‌کند. این کتاب که درباره ۱۰۰۰ سخنران برتر در دنیای مدرن است، ترفندهایی را به شما می‌آموزد که صدها سخنران حرفه‌ای آن را امتحان کرده و کارساز نیز بوده‌‌اند.

جادوی سخنرانی

بهترین کتاب های آموزش فن بیان

  • اثر: تام (بیگ ال) شرایتر، مارک دیویس

بیشتر مواقع ترس از قضاوت شدن ما را از صحبت کردن در جمع بازمی‌دارد. همه می‌خواهیم مقبول جمع باشیم، اما فشار روانی مانع می‌شود و در حضور دیگران صحبت نمی‌کنیم. در سخنرانی، وبینار یا حتی مکالمه‌ای عادی، فقط چند ثانیه فرصت داریم که نشان بدهیم انسان جالب و ارزشمندی هستیم.

با تسلط بر ۲۰ ثانیه اول، می‌توانیم بلافاصله نظر مخاطبان را جلب کنیم. برای این کار فقط باید ۳ ترفندی را به کار ببندیم که در کتاب «جادوی سخنرانی» آمده است.

هنر سخنرانی

بهترین کتاب های آموزش فن بیان

  • اثر: استفن‌ای. لوکاس

نویسنده در این کتاب پرفروش روشی آزموده‌ شده را شرح داده و همین مسئله کتاب لوکاس را به یکی از کتاب‌های مهم دانشگاهی در سراسر جهان تبدیل کرده است. کتاب «هنر سخنرانی» برای معلمان باتجربه ابزار آموزشی مناسبی است و کمکشان می‌کند که روش تدریس خود را بهتر کنند.

آیین سخنرانی

بهترین کتاب های آموزش فن بیان

  • اثر: دیل کارنگی

ارتباط خوب با دیگران همه‌چیز را ساده‌تر می‌کند. کتاب دیل کارنگی هنوز هم یکی از بهترین کتاب‌های فن بیان است. این کتاب مفید را باید تا آخر بخوانید و آموزه‌هایش را تمرین کنید تا موفق شوید. مطالعه کتاب «آیین سخنرانی» برای هر کسی که احساس می‌کند حرف ارزشمندی برای گفتن دارد اما نمی‌داند چطور آن را بیان کند، بسیار ضروری است.

قدرت بیان؛ راهی سریع و آسان برای سخنرانی‌های مؤثر

بهترین کتاب های آموزش فن بیان

  • اثر: دیل کارنگی

رضایت شغلی، اجتماعی و شخصی به توانایی شما برای برقراری ارتباط شفاف بستگی دارد. صحبت‌کردن در جمع مهارت مهمی است که هر کسی با کمی تلاش می‌تواند آن را به‌ دست ‌بیاورد و تقویتش کند. کسب این مهارت بهترین راه برای غلبه بر خجالت و کم‌رویی و ایجاد اعتماد‌ به‌ نفس، شجاعت و انگیزه است.

این کتاب فن بیان که به‌ معنای واقعی کلمه میلیون‌ها نفر را در مسیر موفقیت قرار داده است، به شما نشان می‌دهد که چگونه در جایگاه سخنران بیشترین تأثیر را بر مخاطبان داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین ترجمه هملت ؛ کدام ترجمه فارسی هملت را بخوانیم؟

سخنرانی‌های تد

  • اثر: کریس اندرسون

کتاب فن بیان و سخنوری را کریس اندرسون، مدیر بنیاد غیرانتفاعی تِد، نوشته است. کتاب «سخنرانی‌های تد» روش صحیح سخنرانی و تأثیر بر مخاطب را آموزش می‌دهد و به شما کمک می‌کند که هنگام صحبت‌کردن در جمع بهترین نسخه خودتان را به‌ نمایش بگذارید.

حرفه‌ای سخن بگویید

بهترین کتاب های آموزش فن بیان

  • اثر: سید محمدامین قاسمی زاده

این اثر بهترین کتاب سخنوری و فن بیان است که در آن با تمرینات عملی و تکنیک‌های کاربردی، مهارت سخنرانی و فن بیان را به خوبی می‌آموزید.

کتاب حرفه‌ای سخن بگویید، به شما کمک می‌کند مهارت صحبت کردن در جمع را فرا بگیرید، مهارتی که از الزامات کسب و کار هر کسی است. این کتاب با ارائه‌ی مدلی کارآمد، روش‌های تحلیل مخاطب، داستان‌گویی و ابزارهای مورد نیاز برای یک ارائه موفق را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جراحی بیان

  • اثر: احسان طباطبایی

کتاب جراحی بیان ساده و صریح دستورالعمل‌های لازم و کاربردی را برای ورود به حوزه گویندگی و ارتقاء جایگاه اجتماعی به شما آموزش می‌دهد. فن بیان در هر کاری به درد شما خواهد خورد و یک نیاز اساسی برای جامعه امروزی محسوب می‌شود.

کتاب جراحی بیان قصد دارد درست صحبت کردن و فن بیان را یاد بدهد تا جایی که حتی به یک گوینده و دوبلور موفق تبدیل شوید. دوبله صرفا حرف زدن نیست، بلکه جان و روح بخشیدن به یک کارکتر است.

قدرت کلام

بهترین کتاب های آموزش فن بیان

  • اثر: رمضان صادقی مقدم

کتاب قدرت کلام که از بهترین کتاب های آموزش فن بیان است، شیوه‌ها و تکنیک‌های مهارت و تقویت فنون بیان و سخنرانی را به شما می‌آموزد. فن بیان در ساده‌ترین مفهوم به معنای توانایی حرف زدن است. توانایی شما در صحبت کردن هر چه زیادتر باشد یعنی فن بیان‌تان بهتر است.

در واقع مهارت ارائه‌ی مطلب، بحثی بزرگ و گسترده‌ است و مهارت سخنرانی یکی از زیر مجموعه‌های آن محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کتاب بیست زخم کاری ؛ نقد و بررسی و خلاصه اثر محمود حسینی زاد

هنر گفتگو و مذاکره (هفت درس و هفتاد راهکار از نویسندگان بزرگ)

بهترین کتاب های آموزش فن بیان

  • اثر: منصور متین

این کتاب برای افزایش اعتماد به‌ نفس افراد درگیر در ارتباطات و مذاکرات مفید بوده و شامل مطالبی الهام‌ بخش از آثار نویسندگان برجسته به زبان عامیانه است.

مباحث این کتاب در سه قسمت ارائه می‌شوند. ابتدا، توضیحات لازم درباره‌ی سازمان کلی «تعامل» و چارچوب شناخته‌ شده‌ی هر نوع گفتگو و مذاکره سپس، ارکان اصلی در شکل‌گیری فرآیند گفتگو و مذاکره بیان شده و دستورات و توصیه‌هایی کوتاه دسته‌بندی و فهرست شده‌اند.

خودآموز فن بیان، سخنوری و سخنرانی

بهترین کتاب های آموزش فن بیان

  • اثر: داریوش دسترس

کتاب خودآموز فن بیان، سخنوری و سخنرانی که از بهترین کتاب های آموزش فن بیان است، به شما می‌آموزد که چطور مهارت‌های سخنگویی را کسب کنید و آن را در خودتان پرورش دهید و از صحبت کردن در میان جمع و برای دیگران نترسید.

اینکه یک فرد چقدر توانایی در داستان‌گویی، استفاده از دایره‌ی واژگان وسیع، نقل قول از دیگران، به‌کارگیری عبارات تأثیرگذار و حتی طنز در سخن را دارد؛ همگی به مهارت‌ سخنوری او برمی‌گردد.

چگونه خوب صحبت کنم؟

بهترین کتاب های آموزش فن بیان

  • اثر: پردیس حمیدی

کتاب «چگونه خوب صحبت کنم؟» راهنمایی کاربردی برای بهبود مهارت‌های خوب صحبت کردن و ایجاد ارتباطات موثر است. اگر شما هم تجربه‌ی یک گفتگوی بد را داشته‌اید، می‌دانید که هر بار بعد از یک گفت‌وگوی بد خود را سرزنش می‌کنیم و می‌گوییم کاش این حرف‌ها را می‌زدم، کاش آن را نمی‌گفتم.

خیلی از ما فکر می‌کنیم این فقط مشکل ما است که در جمع‌های بزرگ و کوچک نمی‌توانیم به‌راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنیم. ایجاد ارتباط مؤثر با دیگران مهارتی است که باید هرکسی با کم‌ترین میزان تحصیلات و دانش هم یاد بگیرد.

طراحی نطق و سخنرانی اقناعی

بهترین کتاب های آموزش فن بیان

  • اثر: جمال قمری

اقناع دیگران تقریبا در تمام جنبه‌های زندگی شما اهمیت دارد. چه بخواهید رئیس خود را متقاعد کنید که به شما افزایش حقوق بدهد،‌ چه هنگام سخنرانی در یک جمع احساس قدرت کنید. این که بتوانید متقاعدکننده صحبت کنید، زندگی شما را در بسیاری از جنبه‌ها آسان خواهد کرد.

سادگی نثر،‌ شیوایی و کاربردی بودن از جمله ویژگی‌هایی ا‌ست که کتاب طراحی نطق و سخنرانی اقناعی را از سایر آثار در این زمینه متمایز می‌سازد. برای این که متقاعدکننده‌تر به نظر برسید،‌ کافی است با رعایت و به‌کارگیری چند اصول اولیه‌ی سخنرانی، شانس موفقیت را به نفع خود تغییر دهید.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین کتاب سخنوری و فن بیان پرداختیم. لازم به ذکر است که بیان و کلام شما نقش بسیار مهمی در رشد و پیشرفت شما دارد. فارغ از اینکه به چه کاری مشغول هستید یا چه مهارتی را دنبال می‌کنید، داشتن کلام و بیان قدرتمند می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند. اگر قصد دارید شما هم یک سخنور حرفه‌ای باشید از خواندن بهترین کتاب های آموزش فن بیان غافل نشوید. مطالعه این کتاب‌ها نه تنها باعث بهبود روابط اجتماعی شما می‌شوند، بلکه تاثیرگذاری شما را در هر شغل و حرفه‌ای که هستید چند برابر می‌کنند.

سوالات متداول

چگونه یک سخنران موفق باشیم؟

اگر می‌خواهید به جرگه سخنرانان موفق بپیوندید، لازم است ویژگی‌های خاصی را در خود تقویت کنید. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به تلقین و داشتن انرژی مثبت، تمرین در برابر آینه، داشتن باور قلبی به محتوای سخنرانی، حسن نیت، اطلاعات عمومی کافی، دوست داشتنی بودن، نشست و برخاست با افراد حرفه‌ای و … اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما در مورد بهترین کتاب های آموزش فن بیان چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بسیار عالی. گفتگو و مذاکره هنر است

    پاسخ