;
coinex

علت دستگیری فائزه هاشمی چه بود؟ [+رسانه های دیگر چه می‌گویند]

جدیدترین خبرها حاکی از دستگیری دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است، اما علت دستگیری فائزه هاشمی چیست؟

جدیدترین گزارش‌ها حاکی از دستگیری فائزه هاشمی، دختر آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی به علت آنچه «تحریک اغتشاشگران به اعتراضات خیابانی در شرق تهران» عنوان شده، است.

بیشتر بخوانید: خروج مهران مدیری از ایران ؛ پخش فصل جدید دورهمی لغو شد؟

علت دستگیری فائزه هاشمی

پیش از این نیز سابقه داشته که دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به علت حضور و نقش فعال در برخی اعتراضات خیابانی بازداشت شده باشد. امروز اما فاطمه هاشمی در گفتگویی با ایسنا گفته:

«هنوز اطلاع بیشتری از علت دستگیری خواهرم نداریم و به تازگی در جریان بازداشت وی قرار گرفته‌ایم».

فائزه هاشمی،‌ دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس پیشین مجمع تشخیص مصحلت که به اظهارنظرها و مصاحبه‌های مشهور است پیش از این نیز چندباری در معرض اتهامات مشابه قرار گرفته بود. او از جمله در سال ۸۲ به عنوان مدیرمسئول روزنامه «زن» به‌دلایلی چون نقد حجاب اسلامی و حمایت از فمینیسم به دادگاه احضار شد.

علت دستگیری فائزه هاشمی چه بود؟

فائزه هاشمی در سال 1390 نیز به اتهام فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از همه فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد. خانم هاشمی در سال 1395 نیز به اتهام آنچه نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی نسبت به قوه قضاییه و سپاه پاسداران عنوان شده بود بار دیگر به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بازتاب بازداشت فائزه هاشمی در رسانه های دیگر

ایسنا در خبری با عنوان «فائزه هاشمی بازداشت شد» با فاطمه هاشمی، خواهر فائزه هاشمی گفتگویی داشت. فاطمه هاشمی در گفتگو با ایسنا گفت:

هنوز اطلاع بیشتری از علت دستگیری خواهرم نداریم و به تازگی در جریان بازداشت وی قرار گرفته‌ایم.

تسنیم نیز در مطلبی با همین عنوان خاطر نشان کرد که:

شنیده ها حاکی است، فائزه هاشمی امشب به دلیل تحریک اغتشاشگران به اعتراضات خیابانی در منطقه شرق تهران، توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده است.

همچنین همشهری آنلاین در خبر خود درباره این موضوع گفت: «فائزه هاشمی توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شد | جزئیات و دلیل بازداشت فائزه هاشمی»، خبری که بی شباهت به مطلب تسنیم نبود!

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر