;
coinex

بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی [22 اثر برتر]

اگر به حوزه فروش و بازاریابی علاقه دارید و یا در این حوزه مشغول به کار هستید، بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی به شما کمک خواهد کرد بهترین خودتان شوید.

زمانی که قصد شروع انجام کاری را داریم، ذهن و دلمان درگیر سوالات بی جوابی می شود که بعضا ممکن است ما را از انجام آن کار بازدارد. این اتفاق زمانی می افتد که سررشته ای هم از آن کار نداشته باشیم. فرقی نمی کند شما مدیر فروش یک شرکت باشید یا بازاریاب آن. بهرحال آغاز هر کاری استرس ها و تلاطم های ذهنی بسیاری دارد و غالبا از خود می پرسیم که این کار را کجا و چطور انجام بدهم بهتر نتیجه خواهم گرفت.

برای بهترین خود شدن به راهنما احتیاج داریم که نقطه شروع و مسیر درست را به ما نشان دهد. برای راهنمایی می توانیم از کتاب هایی که در ای زمینه منتشر شده و تجربیات موفق دیگران را در اختیار قرار می دهند استفاده کنیم. اما زمانی که برای راهنمایی به کتاب راجعه می کنید باید از برتری آن در حوزه مربوطه اطلاع داشته باشد تا بهترین استفاده را از آن ببرید.

اما از بین منابع مختلف چگونه بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی را برای خود انتخاب کنیم؟ با توجه به تعداد زیاد کتاب‌ها در زمینه بازاریابی، بررسی همه این کتاب‌ها کار ساده‌ای نیست. تکراتو برای راحتی کار شما لیستی از بهترین کتاب های فروش را در ادامه ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: 

بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی

در دنیای بازاریابی و فروش نکات ریز و مهمی وجود دارد که صاحب هر کسب و کاری یا کارشناس فروشی باید آن‌ها را بداند تا موفق شود. برای رسیدن به بهترین نتیجه هیچ‌چیز بهتر از مطالعه و بررسی آثار و کتاب‌های برجسته در این زمینه نیست.

آشنایی با تکنیک‌های بازاریابی و فروش، مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند در فروش یک محصول یا خدمات موثر باشند. امروزه بسیاری از برندها و شرکت‌های تجاری بزرگ تلاش می‌کنند با استفاده از بهترین روش‌ها در رقابت موفق عمل کنند.

در چنین شرایطی داشتن مهارت‌ به شما یاری می‌رساند تا از لحاظ شغلی در موقعیت بهتری قرار بگیرید و درآمدزایی داشته باشید. برای این امر شما می‌توانید از کتاب‌های مناسبی که در این زمینه وجود دارند استفاده کنید.

در ادامه بهترین کتاب های فروش و بازاریابی ارائه شده‌اند. شما می‌توانید از بین منابع معرفی شده بهترین را برای خود انتخاب کنید.

بفروش یا فروخته شو

بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی

  • اثر: گرانت کاردون

این کتاب مستقیم سر اصل مطلب می‌رود، صحبت‌های صریحی که هر فرد حرفه‌ای از آن استقبال خواهد کرد و از آن سود خواهد برد. حتی اگر شما یک حامی فروش نباشید، فروش را به عنوان ضروری‌ترین توانایی برای تحقق رویاهای خودتان عرضه خواهد کرد. کتاب بفروش یا فروخته شو شاهکاری دیگر از گرانت کاردون بوده و یکی از بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی است.

گرانت کاردون در این کتاب به شما نشان خواهد داد که چگونه صرف نظر از هر آنچه که الان در اختیار دارید، بتوانید با استفاده از استراتژی‌های اثبات‌شده‌ او، از هیچ شروع کنید.

روانشناسی فروش

  • اثر: برایان تریسی

روانشناسی فروش اثری دیگر از برایان تریسی نویسنده‌ی کتاب قورباغه‌ را قورت بده است. این کتاب نیز از جمله بهترین کتاب‌های مدیریت فروش محسوب می‌‌شود. هدف اصلی این کتاب ارائه‌ مجموعه‌ای از ایده‌ها، استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی است که به وسیله‌ آن می‌توانید فروش راحت‌تر، سریع‌تر و بیشتر داشته باشید.

با این کتاب می‌توانید دایره‌ ارتباطات خود را توسعه دهید و جا پا‌ی آدم‌های موفق در زمینه‌ مدیریت فروش بگذارید.

شاه کلید ارائه‌ی موفق

  • اثر: اورن کلاف

اورن کلاف در کتاب شاه کلید ارائه‌ی موفق به ما می‌گوید که چگونه توانسته، با تکیه بر ۵ روش منحصر به فرد خود، شاه کلیدی در اختیار داشته باشد که قفل هر ارائه‌ای را بتواند با آن باز کند. او معتقد است که با این شاه کلید، شما می‌توانید با افرادی که دارای استعداد خدادادی و یا امکانات ویژه‌ای هستند، رقابت کنید و در مبارزه با این افراد سربلند خارج شوید.

شیوه گرگ

بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی

  • اثر: جردن بلفورت

کتاب شیوه گرگ از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و جزء بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی محسوب می‌شود. در این کتاب جردن بلفورت، روشی به نام روش خط مستقیم برای فروش ابداع کرد. با بکارگیری این روش مشتریان ثابت و وفادار خود را داشته باشید. با راهنما قرار دادن این کتاب، فلسفه فروش و جنبه‌های روانشناسی فروشندگی را درک کنید.

رسیدن به فروش بیش از حد

بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی

  • اثر: دنیل پریستلی

دنیل پریستلی کسی است که به خاطر توانایی‌اش در بیشتر کردن تقاضا نسبت به عرضه مشهور است. در حال حاضر او را به عنوان یکی از بهترین سخنوران متخصص در زمینه‌ کارآفرینی و تجارت می‌شناسند. دنیل پریستلی در این کتاب، علت اصلی به وجود آمدن این پدیده به نام «بیشتر شدن تقاضا نسبت به عرضه» یا همان «فروش بیش از حد» را بررسی می‌کند.

ایده‌ها و تکنیک‌های مطرح شده در این کتاب مناسب کسب‌ و‌ کارهایی است که به کارشان اهمیت می‌دهند و به دنبال فروش و معرفی بهتر محصولات خود در بازار هستند.

بیشتر بخوانید:

بازاریابی استراتژیک با نگرش راهبردی

بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی

  • اثر: کارل جان آلیسیم

این کتاب یک منبع بسیار خوب در زمینه بازاریابی استراتژیک است که نکات دشواری در آن بیان ‌شده‌ و بعد از کتاب‌های ابتدایی، برای یادگیری نکات پیچیده‌تر توصیه می‌شود. در این کتاب که نوشته کارل جان آلیسیم است، فرآیند برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک، مأموریت، استراتژی‌های ارزش و تعریف بازار و بسیاری از مباحث مهم دیگر بیان ‌شده‌ است.

جنگ بازاریابی

  • اثر: آل ریس

جنگ بازاریابی نوشته آل ریس و جک تروت، کتابی است که در آن بهترین تاکتیک‌های دفاعی چریکی و همچنین جدیدترین قوانین تجاری، آموزش داده‌ شده‌ است. آل ریس در این کتاب، تجارت و بازاریابی را از جهت نیاز به استراتژی به جنگ تشبیه کرده و دنیای تجارت را از دیدگاهی استراتژیک بررسی می‌کند.

بزرگترین فروشنده دنیا

بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی

  • اثر: اگ ماندینو

اگ ماندینو راهنمای فلسفه‌ فروشندگی و موفقیت را از طریق پسری شتربان و فقیر روایت می‌کند که به مال و ثروت فراوانی دست می‌یابد. شاید به ظاهر کتابی کوچک و داستانی جلوه کند، ولی باید بدانید این کتاب دارای محتویات بسیار ارزشمندی است که مطالعه‌ آن شاید بیش از ۱۰ ماه بطول انجامد. این کتاب تنها مختص فروشندگان نیست بلکه به هر کسی که به دنبال تغییر در زندگی خود است، توصیه می‌شود.

مدل اسپین در حوزه فروش

بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی

  • اثر: نیل راکهام

یکی از بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی این اثر است. نویسنده این کتاب، بیشتر از 12 سال برای نگارش این کتاب وقت صرف کرده است، تجارب بسیاری کسب کرده، آزمون و خطای بسیاری را پشت سر گذاشته، تحقیقات جامع بسیاری را انجام داده و شاید از همه مهم‌تر، بیشتر از 1 میلیون دلار برایش خرج کرده است. با این اوصاف، بدون شک مطالعه این کتاب برای هر کسی که در زمینه فروش فعالیت می‌کند، از اوجب واجبات است.

بیشتر بخوانید:

جواب مثبت بگیریم

بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی

 

  • اثر: راجر فیشر و ویلیام یوری

این کتاب، بر اساس پروژه Negotiation دانشگاه هاروارد نوشته شده است. در جای جای علوم فروش و بازاریابی، همیشه توصیه می‌شود که سعی کنیم طوری برای فروش مذاکره کنیم که در نهایت، به نتیجه‌ای دو سر سود و برد برد دست پیدا کنیم. این کتاب یکی از بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی است زیرا نه فقط برای کسب و کار، بلکه در زندگی شخصی نیز کارایی دارد.

قرمز: رموز فروش موفق

بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی

  • اثر: جفری گیتومر

این کتاب، بدون شک یکی از بهترین کتاب های فروش است. بدون حاشیه و حرف اضافه و شاخ و برگ بی‌مورد، یکراست به سراغ اصل مطلب می‌رود و خواننده را با بهترین تکنیک‌های فروش، آشنا می‌سازد. در این کتاب، با 12.5 راهکار و اصول حرفه‌ای فروش، به عنوان مدیر و یا کارشناس فروش، برای شروع فرایند فروش، آماده می‌شویم، انگیزه و اشتیاق کافی پیدا می‌کنیم و در نهایت این فرایند را با موفقیت به انجام می‌رسانیم.

رازهای قطعی کردن فروش

بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی

  • اثر: زیگ زیگلار

این کتاب که از بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی است پایه‌ترین کتاب برای یادگیری مفاهیم فروش است. زیگ زیگلار، تجارب و راهکارهایی را که خود در دنیای واقعی استفاده کرده، تماما در این کتاب گنجانده است. تمامی متدهای ذکر شده در این کتاب، همگی امتحان خود را پس داده‌اند.

گاو بنفش

بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی

  • اثر: سث گودین

کتاب گاو بنفش از کتاب‌های معروفی است که مطالعه آن به هر کس که در حوزه بازاریابی قصد فعالیت دارد توصیه می‌شود. این کتاب نوشته سث گودین، از نویسندگان شاخص در بازاریابی و مدیر بازاریابی اسبق شرکت یاهو است. تمرکز کلی گاو بنفش بر استراتژی تمایز در بازاریابی است و متفاوت بودن را تنها راه موفقیت در کسب‌وکار می‌داند.

بیشتر بخوانید:

بازاریابی محتوایی در رسانه های اجتماعی

بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی

  • اثر: جیم بری

این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه محتوای دیجیتال، رسانه‌های اجتماعی و روش‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر (سئو) در کنار هم باعث افزایش ترافیک وب‌سایت، افزایش لید و افزایش فروش می‌شود.

هرگز سازش نکنید

  • اثر: کریس واس

کریس واس مامور اف.بی.آی بوده و وظیفه مذاکره با گروگان‌گیران بین‌المللی را برعهده داشته است! با این توصیف، می‌توان او را گرگ باران دیده‌ای در اصول و فنون مذاکره دانست. کتاب «هرگز سازش نکنید» به عنوان یکی از پرفروش ترین و بهترین کتاب های فروش و بازاریابی، به طور کلی بر اصول و فنون مذاکره توجه دارد.

هنر فروش کردن

  • اثر: برایان تریسی

برایان تریسی در طول سال‌های بسیار، روش‌ها و متدهای زیادی را در صنایع مختلف، برای قطعی کردن و بستن فروش، امتحان کرده‌ و طبیعی است که در زمینه فروش، اطلاعات و تجربه فراوان داشته باشد.

تمامی کسانی که دستی در فرایند فروش داشته باشند، به خوبی می‌دانند که قطعی کردن فروش، کار هر کسی نیست و هنر ظریفی نیاز دارد. حال برایان تریسی، در یکی از بهترین کتاب های بازار در حوزه فروش، تمام رمز و راز فروش موفق را از صفر تا صد، برای مخاطبان خودش شرح داده است.

تاثیر

بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی

  • اثر: رابرت بی. سیالدینی

کتاب «تاثیر» به عنوان یکی از بهترین کتاب های فروش به ما یاد می‌دهد که چگونه روانشناسی را با علم بازاریابی در آمیزیم و از آن به نفع خودمان استفاده کنیم و در نهایت، محصولی را به مشتری فروخته و فروش را نهایی کنیم. نویسنده در این کتاب از 6 اصل تاثیر برای ما حرف می‌زند.

شنا با کوسه‌ها، بدون آنکه زنده بلعیده شوید

  • اثر: هاروی مک کی

این کتاب، برای هر فروشنده و هر کسی که می‌خواهد در دنیای گرگ‌ها و کوسه‌ها به جایی برسد و پیشرفت کند، لازم و ضروری است زیرا از ابتدایی‌ترین مسائل و پیش پا افتاده‌ترین آن‌ها شروع کرده و به تدریج، اصول مذاکره و متقاعد کردن مشتری را به شما می‌آموزد.

ارائه هر پیشنهادی

بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی

  • اثر: اورن کلاف

اورن کلاف، به عنوان یک پیشنهاد دهنده کارکشته در کتاب خود که از بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی است، راه و رسم پیشنهاد دادن و تکنیک‌های اینکه چه کنیم تا دیگران پیشنهاد ما را قبول کنند، به ما می‌آموزد. با مطالعه این کتاب و به کارگیری راهکارها و روش‌های موجود در آن، می‌توانیم دست پیش بگیریم.

کتاب یخ شکن ها

بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی

  • اثر: تام شرایتر (ال بزرگ)

این کتاب جزو بهترین راهنماها از سری کتاب‌های بازاریابی برای صاحبان مشاغل با مشتری‌ها است تا جواب‌های نه از جانب آنان به حداقل برسد. در کتاب یخ شکن‌ها، تام بیگ ال شرایتر، علت این که برخی افراد در بازاریابی مشاغل خود در مراحل اولیه دچار شکست می‌شوند را عدم آگاهی از نحوه‌ی معرفی و برخورد با دیگران می‌داند.

کتاب بله گرفتن

  • اثر: نوآ گلدستاین، استیو مارتین، رابرت چیالدینی

هدف اصلی کتاب بله گرفتن، تاثیرگذاری است؛ هدف این تاثیر گذاری تغییر عقاید یا رفتارهای آنها به جهتی است که سود بیشتری برای هردو طرف داشته باشد‌. در بله گرفتن که یکی از کتاب‌های بازاریابی و تبلیغات است، از تحقیقاتی سخن به میان آمده که از لحاظ علمی قدرتمند و در عین حال جالب هستند.

صرف نظر از اینکه شما فروشنده، مدیر، بازاریاب، مذاکره کننده، پیشخدمت غذا یا یک پدر یا مادر باشید، این کتاب شما را به شخصی با توانایی‌های حرفه‌ای در متقاعد ساختن دیگران تبدیل می‌کند.

برنامه‌ریزی بازاریابی

  • اثر: علی اکبر اسلام

اگر در زمینه برنامه‌ریزی بازاریابی قصد مطالعه کتابی دارید، کتاب برنامه‌ریزی بازاریابی، مفاهیم، الگوها، ساختارها، استراتژی‌ها تألیف شده توسط علی‌اکبر اسلام را از دست ندهید. این کتاب جنبه‌ها و ابعاد مختلف برنامه‌ریزی بازاریابی را با ملاحظات استراتژیک و تاکتیکی (بلندمدت و کوتاه‌مدت) و با نگرشی علمی و کاربردی مورد توجه قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین کتاب های بازاریابی و فروش پرداختیم. کتاب‌هایی پرمحتوا و کاربردی که شما می‌توانید در حوزه فروش و بازاریابی از آنها استفاده کنید. برای دستیابی به یک کتاب مناسب باید از صحت و اعتبار اثر مطمئن شد تا به بهترین کتاب‌ها دسترسی داشت. منابعی که در این مطلب معرفی شده‌اند از بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی  هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

سوالات متداول

کتاب بازاریابی و فروش چی خوبه؟

بهترین کتاب های بازاریابی و فروش در این مطلب معرفی شدند؛ کتاب‌هایی که همگی آثار نویسندگان و افراد موفق این حوزه هستند. اگر مایل به تهیه بهترین کتاب های بازاریابی و فروش هستید ما کتاب‌های هرگز سازش نکنید، هنر فروش کردن، گاو بنفش، تاثیر و … را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بهترین کتاب های آموزش فروش و بازاریابی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر