;
coinex

تاریخ رونمایی خودرو اقتصادی TF21 مشخص شد

طرح خودرو اقتصادی ایران‌خودرو از مدتی پیش به میان آمده و حالا مدیرعامل ایران خودرو رسما از تاریخ رونمایی خودرو اقتصادی TF21 خبر داده است.

TF21 چندی پیش به عنوان جدیدترین خودرو اقتصادی ایران خودرو و در قالب چند طرح اولیه معرفی شد. قرار بود این خودرو تا اواخر تابستان سال جاری به بازار عرضه شود اما مطابق انتظار و با توجه به سابقه درخشان خودروسازان در عمل به وعده‌های خود، تاریخ رونمایی آن به تعویق افتاد و حال، در شرایطی که در اواسط مهر به سر می‌بریم، خبر از رونمایی قریب الوقوع آن رسیده است.

بیشتر بخوانید: حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو ؛ سایتی با کمتر از 6 ماه عمر!

تاریخ رونمایی خودرو اقتصادی TF21

مدیرعامل ایران خودرو چند روز پیش و در مراسم اعلام پایان تولید سمند و پژو 405، جدیدترین تاریخ رونمایی خودرو TF21 را اعلام کرد. این هاچبک اقتصادی بر این اساس قرار است طی چند روز پیش رو معرفی شود و بنابر آنچه از پیش مشخص شده، یک کراس اوو جمع و جور بر مبنای پلتفرم 206 است که در داخل کشور توسعه داده شده است.

ایران خودرو در بهمن 1400 استراتژی جدیدی برای ارتقا و بهبود کیفیت محصولات خود و افزایش رضایت مشتریان در پیش گرفت. این برنامه با حذف خودروهای قدیمی مانند سمند و 405 و تولید ماشین‌های به روز و باکیفیت مانند ریرا و TF21 کلید خورد. البته بنابر وعده‌های پیشین این شرکت، قرار است ایران خودرو 5 خودرو جدید دیگر را نیز طی 2 الی 3 ماه آینده روانه بازار کند.

تاریخ رونمایی خودرو اقتصادی TF21 مشخص شد

با این حال حالا که به نظر بحث رونمایی TF21 جدی شده بد نیست نگاهی به مشخصات فنی آن داشته باشیم. این محصول یک خودرو رده B محسوب می‌شود که به عنوان جانشین 206 روانه بازار خواهد شد. این محصول در تیپ‌های مختلفی در دسترس است که در پایه‌ترین مدل خود از موتور TU3A و گیربکس 5 سرعته دستی برخوردار است. این موتور به پیشرانه کاربردی در 206 تیپ 2 و 206 تیپ 3 شباهت زیادی دارد. همچنین گفته شده که مدل فول آپشن TF21 از پیشرانه 3F ایپکو برخوردار است که به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک وصل شده است. بنابر اعلام مدیر عامل ایران خودرو، در روزهای آینده 47 دستگاه از خودرو ریرا نیز برای تست‌های فنی تولید خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تاریخ رونمایی خودرو اقتصادی TF21 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار خودرو را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر