;
coinex

تحریم کاربران روسی دپر لبز ؛ افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

شرکت Dapper Labs، سازنده کلکسیون‌های NFT، کاربران کشور روسیه را تحریم نمود. تحریم کاربران روسی دپر لبز در راستای محدودیت‌های اتحادیه اروپا صورت گرفته است.

Dapper Labs خدمات پرداختی خود برای کاربران NFT کشور روسیه را به حالت تعلیق درآورده است. این شرکت اعلام کرد که اعمال محدودیت دپر لبز با موج جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا مرتبط است.

بیشتر بخوانید: نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟

تحریم کاربران روسی دپر لبز

Dapper Labs، شرکت پیشرو توکن‌های غیرقابل تعویض، خدمات پرداختی خود را برای دارندگان NFT در روسیه متوقف کرده است. طبق پست وبلاگی منتشر شده توسط شرکت دپر لبز، کاربران روسی این پلتفرم تنها قادر به مشاهده NFTهای خود خواهند بود و دیگر نمی‌توانند با استفاده از کیف پول Dapper تراکنش مورد نظرشان را انجام دهند.

به گفته دپر لبز، کاربرانی که تحت تأثیر تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند همچنان مالکیت NFTهای خود را در اختیار خواهند داشت، اما نمی‌توانند آن را جابجا کنند. طبق تصمیم‌گیری‌های اتحادیه اروپا، خدمات کیف پول، حضانت حساب و همچنین انواع خدمات مالی برای کاربران روسیه ممنوع خواهد بود. این تصمیم به دلیل حمله روسیه به اوکراین اتخاذ شده است.

تحریم کاربران روسی دپر لبز ؛ افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

Dapper Labs شرکت NFT سازنده مجموعه‌های معروفی نظیر CryptoKitties و NBA Top Shots است. واکنش جامعه کریپتو به این حرکت متفاوت بوده است. برخی از افراد حاضر در فضای کریپتوکارنسی معتقدند که وضعیت به طور کامل از کنترل شرکت دپر لبز خارج است؛ در حالی که برخی دیگر استدلال کردند که اعمال محدودیت دپر لبز به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا مخالف با ایده تمرکززدایی و مقاومت در برابر سانسور است.

پولشویی گروه‌های شبه نظامی روسیه

یکی از کاربران تصمیم Dapper Labs در جهت رعایت قوانین اتحادیه اروپا را زیر سؤال برد. به دلیل این کاربر، شرکت دپر لبز در کانادا مستقر است و دلیل موجه‌ای برای رعایت قوانین اتحادیه اروپا وجود ندارد. کاربر توییتری در ادامه افزود:

جامعه کریپتو روسیه با دولت روسیه برابر نیست. ما برای مدت طولانی از پروژه‌های اجرا شده در Dapper حمایت کرده‌ و بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها را تشکیل داده‌ایم. انتظار می‌رود پاسخ مشابه‌ای از سوی دپر لبز دریافت کنیم.

بسیاری از کاربران روسی از محدود شدن امکان برداشت دارایی‌هایشان ابراز ناامیدی کردند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که گروه‌های شبه نظامی طرفدار روسیه تاکنون حدود 4 میلیون دلار از طریق رمزارزها جمع‌آوری کرده‌اند.

این وجوه صرف حمایت از تهاجم کشور روسیه به اوکراین شده است. بر اساس گزارش‌ها، گروه‌های شبه نظامی از پلتفرم‌های پیام‌رسانی فوری نظیر تلگرام جهت درخواست کمک‌های ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. دولت روسیه با استفاده از این وجوه اقدام به خرید تفنگ و تجهیزات نظامی کرده است.

در حال حاضر موضع روسیه نسبت به ارزهای دیجیتال مبهم است. مقامات روسیه برنامه‌های خود جهت انجام پرداخت‌های بین‌المللی توسط کریپتوکارنسی‌ها را فاش کرده‌اند. ولادمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس جمهور روسیه قانونی در راستای ارزهای دیجیتال وضع کرده است. طبق این قانون پرداخت‌های رمزنگاری محلی ممنوع خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تحریم کاربران روسی دپر لبز چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: beincrypto

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر