;
coinex

آیفون 17 اولترا با تراشه 2 نانومتری عرضه می‌شود

طبق گزارش تازه منتشر شده، به نظر می‌رسد که آیفون 17 اولترا در سال 2025 با تراشه A18 بایونیک و لیتوگرافی 2 نانومتری به بازار عرضه شود.

طبق گزارشی از وب‌سایت دیجی‌تایمز، اپل قصد دارد از سال آینده برای چیپست A17 بایونیک خود از فرآیند تولید 3 نانومتری استفاده کرده و در سال 2024 نیز از همین فناوری تولید و تراشه در گوشی‌های آیفون خود استفاده خواهد کرد. بنابراین، سری آیفون 15 و 16 از تراشه‌های 3 نانومتری برخوردار خواهند بود.

اما در مورد پردازنده A18 بایونیک که قرار است با لیتوگرافی 2 نانومتری ساخته شود باید گفت که این تراشه احتمالاً بر روی گوشی‌های مدل آیفون 17 اولترا قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: آیفون 15 با پردازنده 3 نانومتری قدرتمندترین گوشی 2023 خواهد بود

عرضه آیفون 17 اولترا با تراشه 2 نانومتری

پیش از این خبرنگار بلومبرگ در گزارشی از معرفی احتمالی این مدل جدید از سری گوشی‌های آیفون از سال آینده خبر داده بود. همچنین یک رسانه مطرح تایوانی در این مورد گفته است که شرکت اپل به تدریج در حال جایگزینی دستگاه‌های آزمایش تراشه خود در کارخانه‌های TSMC است تا شرایط را برای تولید تراشه‌های 2 نانومتری در سال 2025 آماده کند. این تراشه‌ها احتمالا روی آیفون 17 اولترا قرار خواهند گرفت.

این در حالی است که که سامسونگ در حال حاضر تولید تراشه‌های 3 نانومتری خود با فناوری GAAFET را آغاز کرده و شرکت TSMC برای این کار از روش FinFET بهره خواهد برد. بنابراین فناوری GAAFET تنها برای ساخت تراشه‌های با لیتوگرافی 2 نانومتری از طرف این شرکت تایوانی به کار گرفته خواهد شد. این موضوع نیز به اطلاع شرکت اپل رسیده تا برای آزمایش این تراشه‌ها آماده شود و بابت این فناوری جدید غافل‌گیر نشوند.

روش استفاده از تراشه‌ها توسط شرکت اپل در سری آیفون 14 تغییر کرد و این شرکت تراشه جدید خود را فقط در مدل‌های پرو عرضه کرد. در حال حاضر مدل‌های استاندارد و پلاس از همان تراشه با لیتوگرافی 5 نانومتری A15 استفاده کرده و مدل‌های پرو و پرو مکس با تراشه A16 بایونیک 4 نانومتری عرضه شده‌اند.

آیفون 17 اولترا

تحلیلگر سرشناس امور اپل، «مینگ-چی کو»، در این رابطه اعلام کرد: «این شرکت در سری آیفون 15 هم این تفاوت میان مدل‌ها را ادامه خواهد داد تا میانگین قیمت فروش محصولات خود را افزایش دهد». به نظر این استراتژی تا این‌جا موفق بوده، زیرا مدل‌های پرو با تقاضای بیشتری نسبت به مدل‌های استاندارد روبرو شده‌اند. با این حال، باید منتظر بمانیم تا ببینیم شرایط تا سال 2025 به چه شکل پیش خواهد رفت.

اپل سالانه بیش از 1250 دستگاه برای آزمایش تراشه‌ها خود را به کار می‌گیرد و در حال حاضر شرکت آمریکایی Teradyne نیز برای در اختیار قرار دادن تجهیزات جدید برای شرکت اپل اعلام آمادگی کرده است. همچنین طبق اعلام قبلی قرار است دستگاه‌های قدیمی اپل به سایر شرکت‌های آزمایش‌کننده تراشه فروخته شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عرضه آیفون 17 اولترا با تراشه 2 نانومتری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر