;
coinex

هدست واقعیت مجازی متا Quest پرو رسما رونمایی شد

هدست واقعیت مجازی متا Quest پرو با امکانات جدید و قیمت بسیار بالا رونمایی شد. برای اطلاع از جزئیات این خبر با ما همراه باشید.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا در کنفرانس کانکت این شرکت که برای توسعه‌دهندگان واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برگزار شد، از جدیدترین هدست واقعیت مجازی متا یعنی متا Quest پرو رونمایی کرد. قیمت این هدست 1500 دلار اعلام شده و قرار است تحویل آن از 25 اکتبر (3 آبان) شروع شود.

بیشتر بخوانید:‌ ساخت هدست متاورسی توسط متا و کوالکام ؛ نسل جدید MetaQuest در راه است

معرفی متا Quest پرو

متا کوئست پرو گرانترین هدست واقعیت مجازی شرکت متا است و نسبت به هدست قبلی یعنی متا Quest 2 هزار دلار گران‌تر است. شرکت متا سعی کرده با استفاده از فناوری‌های به کار رفته در این محصول، قیمت آن را توجیه کند. ظاهراً این هدست بیشتر برای کسب و کارها و به عنوان یک محصول تجاری ساخته شده است.

متا Quest پرو

متا Quest پرو مجهز به تراشه پیشرفته موبایل اسنپ‌دراگون است که توسط شرکت کوالکام ساخته شده و هدف آن تولید تصاویر گرافیکی پیشرفته‌تر است. این هدست دسته‌های کنترل لمسی ارتقاء یافته‌ای دارد و قابلیت دنبال کردن حرکات دست در آن پیشرفته‌تر شده و لنزهای جدیدی در آن نصب شده تا خوانایی تصاویر افزایش پیدا کند.

همچنین متا Quest پرو قابلیت‌های واقعیت ترکیبی را هم دارد یعنی دنیای واقعی را با دنیای مجازی ترکیب می‌کند. زاکربرگ این قابلیت را برای تحقق هدف اصلی شرکت متا یعنی ساختن متاورس مهم می‌داند.

متا در حال حاضر در حال همکاری با شرکت‌های دیگر است تا کاربردهایی مخصوص هدست واقعیت مجازی طراحی کنند. یکی از این شرکت‌ها مایکروسافت است که برای هدست‌های Quest اپلیکیشن‌های مخصوص همکاری طراحی می‌کند. برخی از اپلیکیشن‌های مایکروسافت که برای هدست‌های واقعیت مجازی طراحی می‌شوند شامل مایکروسافت تیمز، مجموعه مایکروسافت 365 و سروس گیمینگ تحت ابر ایکس‌باکس هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هدست جدید متا Quest پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر