;
coinex

حذف پشتیبانی پیامکی از اپلیکیشن سیگنال

حذف پشتیبانی پیامکی از اپلیکیشن سیگنال رسماً اعلام شد. در این مطلب به بررسی دلایل و انگیزه‌های این تصمیم جدید سیگنال می‌پردازیم.

سیگنال از حدود 10 سال پیش و در قالب دو اپلیکیشن مستقل شروع به کار کرد که متمرکز بر ارسال پیام و تماس رمزنگاری شده بودند. سپس این شرکت به نام Whisper Systems شروع به تولید اپلیکیشن‌های امنیتی مثل ابزارهای رمزنگاری داده‌ها و فایروال کرد.

در آن زمان، سرویس‌های اینترنت همراه به اندازه امروز پیشرفته نبودند؛ در نتیجه این شرکت رمزنگاری پیامک را هم به عنوان بخشی از نرم‌افزار پیام‌رسان امن خودش پیاده‌سازی کرد. بعدها این شرکت قابلیت رمزنگاری را برای پیامک حذف کرد و امروز اعلام کرد که پشتیبانی پیامکی از اپلیکیشن سیگنال اندروید کاملاً حذف می‌شود.

بیشتر بخوانید: قابلیت استوری در سیگنال فعال شد

دلایل حذف پشتیبانی پیامکی از اپلیکیشن سیگنال

دلیل حذف پشتیبانی پیامکی از اپلیکیشن سیگنال تمرکز بر امنیت و حریم خصوصی کاربران ذکر شده است. گرچه ارسال پیامک کار راحتی است اما فناوری مورد استفاده برای این سیستم کاملاً قدیمی است در نتیجه این سرویس ناامن و آسیب‌پذیر محسوب می‌شود.

علاوه بر این، سرویس پیامک از طریق اپراتورهای بی‌سیم مسیریابی و هدایت می‌شود که خیلی از آنها سابقه نشت اطلاعات را دارند. به همین دلایل، سیگنال به این نتیجه رسیده که بهترین کار حذف چنین سرویس‌هایی از پیام‌رسان این شرکت است چون با اصول این شرکت در زمینه امنیت و حریم خصوصی همخوانی ندارد.

حذف پشتیبانی پیامکی از اپلیکیشن سیگنال

علاوه بر این، سیگنال مایل نیست که کاربرانش هزینه‌های غیرمنتظره پیامک را متحمل شوند. خیلی از مواقع کاربران تصور می‌کردند که پیام سیگنال ارسال می‌کنند اما در اصل این پیام‌ها از طریق سرویس پیامک ارسال می‌شدند. در بعضی از مناطق جهان مثل آمریکا، کاربران امکان ارسال پیامک را به صورت نامحدود دارند و در بعضی دیگر از مناطق باید برای هر پیامک مبلغ مشخصی پرداخت کنند. حذف پشتیبانی پیامکی از اپلیکیشن سیگنال باعث می‌شود که کاربران درک درستی از عملکرد آن پیدا کنند.

آخرین دلیل حذف پشتیبانی پیامکی از اپلیکیشن سیگنال، مربوط به تجربیات کاربری است. برای اینکه هر دو سیستم پیام‌رسان با هم و در کنار هم در این اپلیکیشن وجود داشته باشند، سیگنال باید تجربیات کاربری طراحی می‌کرد که هر دو سرویس را در خود جای می‌داد و در عین حال درباره اینکه چه سرویس‌هایی برای ارسال و دریافت پیام استفاده می‌شوند، برای کاربران شفاف سازی می‌کرد.

متأسفانه هر چقدر هم که طراحی خوب باشد، همیشه در این رابطه سوء برداشت‌های خاصی وجود دارد. چنین سوء برداشت‌هایی باعث می‌شد که کاربران متوجه نباشند از چه سرویسی برای ارسال پیام استفاده می‌شود در نتیجه ممکن بود استفاده از این اپلیکیشن برای آنها هزینه‌های غیرمنتظره زیادی داشته باشد.

با این تغییرات، از این به بعد سیگنال می‌تواند بیشتر متمرکز بر تلاش‌های اصلی و قابلیت‌های جدید مثل نام کاربری شود. همانطور که قبلاً اشاره شد، پشتیبانی پیامک از اپلیکیشن اندروید سیگنال حذف می‌شود و این شرکت اعلام کرده که سعی می‌کند این تغییر را به صورت روان و بدون ایجاد مشکل برای کاربران پیاده‌سازی کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره این تصمیم جدید سیگنال چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: xda-developers

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر