;
coinex

پرداخت آنلاین با اسکن چشم در هدست واقعیت ترکیبی اپل ارائه می‌شود

شایعات اخیر از پرداخت آنلاین با اسکن چشم در هدست واقعیت ترکیبی اپل خبر می‌دهند. اگر این اخبار درست باشند، افراد به کمک اسکن عنبیه‌ی چشم این هدست‌ها می‌توانند در حساب کاربری خود لاگین کرده و فرآیند پرداخت را انجام دهند.

هرچند هدست VR اپل به طور رسمی معرفی نشده، اما دو منبع آگاه ادعا کرده‌اند هدست جدید این شرکت به تکنولوژی ویژه‌ی اسکن عنبیه چشم برای ورود به حساب کاربری و پرداخت آنلاین مجهز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR)

پرداخت آنلاین با اسکن چشم در هدست واقعیت ترکیبی اپل

به نقل از اینفورمیشن، شرکت اپل تصمیم دارد با به کارگیری تکنولوژی اسکن چشم، استفاده‌ی هم‌زمان چند نفر از هدست واقعیت ترکیبی را ساده‌تر کند تا کاربران مختلف بتوانند از این طریق وارد حساب خود شوند.

این فناوری شبیه به ابزارهایی نظیر حسگر اثر انگشت یا فیس ID در اپل بوده که به تعداد زیادی دوربین اتکا می‌کند و این مهم، باعث می‌شود هدست جدید این شرکت گوی میدان را از مهم‌ترین رقیبش یعنی Meta Quest Pro بدزدد.

به گفته متا، هدست Quest Pro دوربین‌هایی برای زیرنظر گرفتن حرکات چشم و حالت چهره در بخش داخلی خود دارد اما از آن برای احراز هویت استفاده نمی‌کند.

پرداخت آنلاین با اسکن چشم

تاریخ رونمایی این هدست اپل اعلام نشده و تاکنون تاریخ عرضه‌ی آن چندین بار عقب افتاده است؛ اما برخی بر این باورند که در سال 2023 از آن رونمایی می‌شود.

طبق گفته‌های برخی منابع، این هدست می‌تواند ویدئوی زنده را با دوربین‌های جلویی ضبط کرده و به نمایشگر داخلی ارسال کند که البته این قابلیت در هدست کوئست پرو نیز وجود دارد.

در نهایت، اگر قرار باشد این دو محصول را از لحاظ قیمت مقایسه کنیم، مطمئنا محصول شرکت اپل بسیار گران‌تر است. پیش بینی می‌شود این هدست واقعیت ترکیبی 3000 دلار قیمت گذاری شود که در این صورت، دو برابر گران‌تر از کوئست پرو خواهد بود.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره‌ی این تکنولوژی هدست واقعیت ترکیبی اپل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر