;
coinex

مصرف این ویتامین، خطر ابتلا به اوتیسم را سه برابر می‌کند!

مادران باردار مراقب افزایش ویتامین B12 و B9 باشند چراکه خطر ابتلا به اوتیسم با مصرف بیش از حد این ویتامین‌ها تا 3 برابر افزایش پیدا می‌کند.

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که خطر ابتلا به اوتیسم در نوزادانی که در بدن مادرشان میزان B12 و B9 بالاتر بوده، بیشتر از دیگر نوزادان است. طبق این مطالعه سطح بالای ویتامین B9 (بالاتر از 4 برابر از حالت طبیعی) در دوران بارداری می‌تواند خطر ابتلا به اوتیسم در نوزاد را تا 3 برابر افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: درمان پیری با مدفوع ؛ اکسیر جوانی با پیوند مدفوع انسان

خطر ابتلا به اوتیسم

اسید فولیک یکی از انواع ویتامین B و و فرم مصنوعی فولات است که در نانها، غذاهای غنی‌شده و مکمل‌های غذایی وجود دارد. منظور از فولات همان ویتامین B9 است که در سبزیجات با برگ سبز تیره به وفور وجود دارد. و کوبالامین یا همان ویتامین B12 در منابع حیوانی مانند، گوشت حیوانات، لبنیات و تخم‌مرغ یافت می‌شود.

وجود این دو ویتامین برای رشد جنین بسیار مهم هستند. زیرا کمبود آنها در بردن مادر باردار در آینده برای فرزندش مشکلاتی نظیر کم‌خونی و نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا ایجاد می‌کند.

با این وجود نتیجه مطالعه‌ای نشان می‌دهد که، مقدار زیاد فولات (بالاتر از 4 برابر از حالت طبیعی) در دوران بارداری خطر ابتلا به اوتیسم را در نوزادان تا سه برابر افزایش دهد.

خطر ابتلا به اوتیسم

همچنین زیاد بودن ویتامین B12 نیز خطر ابتلای نوزادان به اوتیسم را تا 3 برابر افزایش می‌دهد. اگر سطح این دو ویتامین زیاد باشد، خطر ابتلا به اوتیسم می‌تواند ۱۷.۶ برابر افزایش یابد. طبق این دستورالعمل زنان در دوران بارداری و قبل از باردار شدن باید روزانه ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک مصرف کنند تا فرزند آنان دچار نقص مادرزادی نشود. این تحقیق توسط پروفسور ام. دنیل فالن منتشر شده است. وی می‌گوید:

میزان کافی از مکمل‌ها محافظت ایجاد می‌کنند، اما وضعیت اسید فولیک متفاوت است.

کاهش میزان ویتامین B12 در مادران باردار برای رشد فرزندانشان بسیار مضر است. اما نتیجه این تحقیق نشان می‌دهد که افزایش بیش از حد آن نیز به کودک صدمه خواهد زد.

ما باید سطوح بهینه این ماده مغذی مهم را هدف قرار دهیم. با وجود اهمیت B9 و B12 هنوز یک‌چهارم زنان در سنین باروری در ایالات متحده دچار کمبود هستند.

نتایج نشان داد میزان پایین و بالا بودن فولات با بیماری اوتیسم، یک اختلال عصبی رشدی که نشانه‌های آن شامل رفتار‌های تکراری یا غیرعادی، آسیب‌های اجتماعی و ارتباطات غیرطبیعی است، مرتبط است. این مطالعه نشان داد: «۶ درصد از زنان باردار سطح ویتامین B12شان در خون بیش از ۶۰۰ پیکومول در لیتر است و ۱۰ درصد دارای ویتامین B9 بالا که بیش از ۵۹ نانومول در لیتر بود.»

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد:

محدوده طبیعی فولات بین ۱۳.۵ تا ۴۵.۳ نانومول در لیتر در سه ماه اول بارداری است، اما هنوز محدوده مشخصی برای ویتامین B ۱۲ وجود ندارد.

محققان معتقدند مصرف زیاد غذا‌های غنی شده با اسید فولیک و مصرف بیش از حد مکمل‌ها می‌تواند دلیل این باشد که برخی از شرکت‌کنندگان چنین سطوح بالایی در خون خود داشتند. این مطالعه در ژورنال Pediatric and Perinatal Epidemiology منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش خطر ابتلا به اوتیسم در نتیجه مصرف ویتامین‌های B9 و B12 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر