;
coinex

به اعتقاد عنابستانی بستر اشتغال مردم در پلتفرم‌های خارجی می‌تواند مشکل ساز باشد

بیش از یک ماه است که پلتفرم‌های خارجی از جمله اینستاگرام و واتساپ فیلتر هستند در حالی که شغل و درآمد بسیاری از افراد در گرو این پلتفرم‌ها بود. اکنون عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در خصوص پلتفرم‌های خارجی اظهاراتی داشته که به بررسی آنها می‌پردازیم.

با وجود مخالفت بسیاری از کارشناسان و صاحبین کسب و کارها بعد از بیش از یک ماه هنوز پلتفرم های خارجی فیلتر هستند. اگر پای صحبت کارشناسان بنشینیم، خواهند گفت که گستره‌ی زیان فیلترینگ و محدودسازی اینترنت، تنها به کسب و کارهای ایسنتاگرامی محدود نمی‌شود و حتی صنایع دیگر کشور نیز از فیلترینگ موجود دچار زیان شده‌اند. در صحبت‌های غنابستانی دو نکته وجود دارد که در ادامه آنها را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: ضرر فیلترینگ اینترنت همه بازارها را تحت شعاع قرار داده؛ بورس، بانک و بیمه هم متضرر شده‌اند!

در صورت آرام شدن اوضاع امنیتی کشور پلتفرم‌های خارجی رفع فیلتر خواهند شد

یک سوی حرف‌های عنابستانی، عضو کمسیون اجتماعی مجلس، در خصوص رفع فیلترینگ بود. اما ظاهرا به گفته وی، رفع فیلترینگ در گرو آرام شدن جو امنیتی کشور باشد. وی در این خصوص در گفت و گو با ایسنا گفته است:

امنیت و آرامش مساله بسیار مهمی است و مادر تمام توسعه و پیشرفت‌هاست، بنابراین امیدوارم شرایط امنیتی کشور شرایط مناسبی باشد تا متولیان امر و شورای عالی امنیت ملی که به صورت مشخص این دستور محدودیت موقت را برای مردم صادر کرده، این محدودیت را بردارند و اوضاع به روال عادی برگردد.

در صورت آرام شدن اوضاع امنیتی کشور پلتفرم‌های خارجی رفع فیلتر خواهند شد

از سوی دیگر این نماینده مجلس بر روی تقویت پلتفرم‌های داخلی تاکید کرد و گفت: «اما آن طرف هم باید تلاش بسیار زیادی شود که پلتفرم های داخلی که می توانند بستر مناسبی برای کسب و کار و رفاه اجتماعی باشند تقویت شده و زیرساخت هایشان تقویت شود. همچنین پهنای باند بیشتری به آنها اختصاص داده شود تا پلتفرم های خارجی بستر آسیب و نا امنی در کشور ایجاد نکنند.»

عنابستانی گفت: «اگر الان شرایط امنیتی آرام شود و شورای عالی امنیت تصمیم بگیرد که این پلتفرم ها را باز کند تا بتوانند روال عادیشان را سیر کنند، همزمان با این موضوع باید پلتفرم های داخلی تقویت شوند به شکلی که به مرور کسب و کارها به سمت آنها سوق پیدا کرده و در پلتفرم های داخلی حضور پیدا کنند.»

اینکه معیشت بسیاری در گرو پلتفرم‌های خارجی است دلیلی برای عدم برخورد با این پلتفرم‌ها نیست

عنابستانی اما همچنین مانند بسیاری دیگر از نمایندگان مجلس صدای موافقت خود در جهت برخورد با پلتفرم‌های خارجی را همچنان بالا نگه داشته است.

پیش از گفته‌های عنابستانی، نماینده سبزوار با قاطعیت اعلام کرده بود که واتساپ و اینستاگرام رفع فیلتر نخواهند شد. اکنون عنابستانی نیز در این خصوص، برخلاف نظر تمام کارشناسان گفت:

اینگونه نمی شود که ما بگوییم چون پلتفرم‌های خارجی بستر ایجاد شغل در کشور شدند پس هر آسیبی به کشور بزنند و جرات نداشته باشیم با آن‌ها برخورد کنیم و کاری انجام دهیم.

کلام آخر

ظاهرا عنابستانی یا دیگر نمایندگان مجلس که همچنان بیرق موافقت با فیلترینگ را افراشته نگاه داشته‌اند، تعمدا گوش خود را بر نظرات کارشناسان بسته‌اند. کارشناسانی که با جدیت، خسارات محدودسازی‌ها، فیلترینگ و قطعی اینترنت را تیری در قلب اقتصاد دیجیتال و غیر دیجیتال کشور می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره صحبت‌های عنابستانی در خصوص فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر