;
coinex

رفراندوم حجاب اجباری در ترکیه ؛ پیشنهاد بحث برانگیز اردوغان برای برقراری حجاب!

رفراندوم حجاب اجباری در ترکیه! این موضوع، پیشنهاد بحث برانگیز اردوغان برای برقراری حجاب در ترکیه است! آیا ماجرای رفراندوم حجاب در ترکیه صحت دارد؟

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه شامگاه شنبه 22 اکتبر در جریان یک سخنرانی تلویزیونی پیشنهاد داد که حق داشتن حجاب در دستگاه‌های دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها به همه‌پرسی (رفراندوم) گذاشته شود و در صورت موافقت مردمان ترکیه، قانون اساسی این کشور اصلاح گردد.

بیشتر بخوانید:

برگزاری رفراندوم حجاب در ترکیه

پیشنهاد بحث برانگیز اردوغان برای برقراری حجاب

برگزاری رفراندوم حجاب در ترکیه
برگزاری رفراندوم حجاب اجباری در ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به دنبال ثبیت هر چه بیشتر حجاب در ادارات و اماکن دولتی در این کشور است. او پیشنهاد برگزاری رفراندومی برای تغییر در قانون اساسی کشور را ارائه کرده که به موجب آن حق زنان برای داشتن روسری در نهادهای دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها را تضمین شود. اردوغان در یک برنامه تلویزیونی در واکنش به اظهارات کمال قلیچ‌داراوغلو، رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه گفت:

«اگر آنها (اپوزیسیون) جرأتش را دارند، بگذارید این سؤال را به رفراندوم بگذاریم.»

اما بعد از صحبت‌های رئیس جمهور ترکیه در این برنامه تلویزیونی، قلیچ‌داراوغلو جوابی اردوغان داد و گفت:

«ایده رفراندوم را از کجا آوردید؟ قصد دارید از ویکتور اوربان (نخست وزیر مجارستان) تقیلد کنید؟»

برگزاری رفراندوم حجاب در ترکیه
برگزاری رفراندوم حجاب در ترکیه, رفراندوم حجاب, حجاب, ترکیه, رجب طیب اردوغان, حجاب اجباری,

بحث حجاب در آستانه برگزاری انتخابات ترکیه به طوری داغ شده که هیچ جنبش یا نهاد سیاسی تاکنون از (ممنوعیت حجاب) حرفی نزده است.
در ترکیه حزب حاکم «عدالت و توسعه» پیش از این بار‌ها سعی کرده بود تا حداقل ممنوعیت داشتن حجاب در دانشگاه‌ها را لغو کند، اما دادگاه قانون اساسی این کشور در ژوئیه سال 2008 میلادی این تلاش‌ها را خنثی و اعلام کرد که این اقدام (ضدسکولار) است.

امینه اردوغان، همسر رجب طیب اردوغان نیز همواره در هنگام همراهی همسرش در مبارزات انتخاباتی و مراسم رسمی حجاب بر سر دارد و تا کنون بار‌ها بصورت آشکار از صدای زنان محافظه‌کار طرفدار حجاب حمایت کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره برگزاری رفراندوم حجاب اجباری در ترکیه و پیشنهاد بحث برانگیز اردوغان برای برقراری حجاب چیست؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌های تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر