;
coinex

شیائومی بوک ایر 13 رسما معرفی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

شرکت شیائومی روز گذشته در رویدادی که در کشور چین برگزار کرد، از باریک‌ترین لپ تاپ خود با عنوان شیائومی بوک ایر 13 به صورت رسمی رونمایی کرد.

شرکت شیائومی دیروز در طول رویدادی که در کشور چین برگزار شد، مجموعه‌ای از محصولات جدید خود را رونمایی کرد. در این میان سری Redmi Note 12 با دوربین‌ اصلی 200 مگاپیکسلی و سرعت شارژ 210 واتی موفق شد که توجه بیشتر مخاطبان را به خود جلب کند. علاوه بر این، کمپانی شیائومی لپ تاپ باریک و چشم نواز جدید خود را با عنوان شیائومی بوک ایر 13 را نیز در این رویداد به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های 2022

قیمت و مشخصات فنی شیائومی بوک ایر 13

شیائومی بوک ایر 13 به آسانی قابل حمل و نقل است چرا که از نمایه‌ی فوق العاده باریک و بدنه سبکی برخوردار است. این لپ تاپ دارای یک صفحه نمایش 13.3 اینچی از نوع OLED با وضوح و رزولوشن 2880 در 1800 پیکسل و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ است.

صفحه نمایش ذکر شده، توسط گوریلا گلس 3 در برابر خط و خش محافظت می‌شود. این یکی از ویژگی‌های مفید و قابل توجه بوک ایر 13 به شمار می‌رود، زیرا صفحه نمایش آن لمسی بوده و همچنین از لولای چرخان برخوردار است. از دیگر مشخصات این نمایشگر می‌توان به پشتیبانی از دالبی ویژن، HDR 500 ،DC dimming و پوشش صد درصدی طیف رنگی DCI-P3 اشاره کرد.

شیائومی بوک ایر 13

بوک ایر 13 شیائومی به پردازنده مرکزی نسل دوازدهم اینتل مجهز شده و در دو نسخه Core i5-1230U و Core i7-1250U به بازار عرضه خواهد شد. هر دو نسخه از 16 گیگابایت رم LPDDR5 با فرکانس 5200 مگاهرتز و 512 گیگابایت حافظه داخلی PCIe 4.0 SSD بهره می‌برند.

همچنین این لپ تاپ دارای یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی می‌باشد و از وایفای 6E و بلوتوث 5.2 پشتیبانی می‌کند. ظاهرا این دستگاه به طور پیش فرض ویندوز 11 را اجرا خواهد کرد.

این لپ تاپ شیائومی به لطف بلندگوهای استریوی Dolby Atmos و دو اسپیکر tweeter صدای واضح و بلندی را به کاربران ارائه می‌دهد. این دستگاه از جک هدفون 3.5 میلی متری و درگاه Thunderbolt 4 نیز برخوردار است. شیائومی بوک ایر 13 از یک باتری 58.3 وات ساعتی با سرعت شارژ 65 واتی استفاده می‌کند.

شیائومی بوک ایر 13

این لپ تاپ باریک تنها 12 میلی متر ضخامت داشته و  وزن آن نیز حدود 1.2 کیلوگرم است. متاسفانه این محصول فقط در یک گزینه رنگی، یعنی سفید با حاشیه‌های طلایی، موجود خواهد شد. نسخه پایه بوک ایر 13 با پردازنده Core i5-1230U قیمتی برابر ۴٬۹۹۹ یوان، معادل 691 دلار، دارد و نسخه دیگر آن ۵٬۵۹۹ یوان، معادل 774 دلار، خواهد بود. در حال حاضر، هیچ اخباری در رابطه با عرضه جهانی وجود ندارد، اما انتظار می‌رود که این محصول منحصر به بازار چین نباشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره لپ تاپ شیائومی بوک ایر 13 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر