;
coinex

واکسن استنشاقی کرونا برای اولین بار در چین مورد استفاده قرار گرفت

دولت چین اعلام کرده است که واکسن استنشاقی کرونا تاییدیه‌های لازمه را دریافت کرده و آماده عرضه جهانی است. این واکسن اولین واکسن استنشاقی کرونا است.

چین که مدت‌هاست تزریق واکسن استنشاقی کرونا را برای ساکنان شهر شانگهای به صورت رایگان آغاز کرده، حال به دنبال عرضه جهانی نوع جدید واکسن کووید 19 است. این واکسن که برای استنشاق از طریق دهان طراحی شده است، ممکن است مقابله با کرونا را به روش‌های دیگر و متفاوتی تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: افزایش موارد ابتلا به سل در نتیجه شیوع کرونا ؛ هشدار سازمان بهداشت جهانی!

واکسن استنشاقی کرونا

چین که از ابتدای شیوع کرونا واکسن‌های متفاوتی ساخت و به جهانیان عرضه کرد، این‌بار از فناوری جدیدی در راستای ساخت واکسن کرونا می‌گوید.

این واکسن به جای تزریق در بدن به صورت دهانی استنشاق می‌شود. ویدئویی از افرادی که نازل کوتاه و یک فنجان شفاف و سفید را به دهان خود می‌چسبانند، توسط یک رسانه دولتی چین در فضای مجازی منتشر شده است.

واکسن استنشاقی کرونا
واکسن استنشاقی کرونا

عرضه این واکسن کمک بسیاری به کسانی خواهد کرد که ترس از تزریق واکسن کرونا داشته‌اند. واکسن تولید شده توسط شرکت داروسازی CanSino Biologics در شهریورماه امسال، حدود دو ماه گذشته برای دوز یاد‌آور کرونا به اهالی شانگهای عرضه شد.

شکل ظاهری این واکسن به صورت یک فنجان کوچک است، این فنجان حاوی نازل کوتاه است که به دهان می‌چسبد. دکتر ژائو هوی، افسر ارشد پزشکی بیمارستان خانوادگی پودانگ شانگهای در رابطه با واکسن استنشاقی کرونا گفت:

اولین خط دفاعی بدن ما غشای مخاطی سیستم تنفسی است، ما می‌خواهیم آن را به‌طور مستقیم برای بهبود ایمنی تحریک کنیم و این کار با استفاده از واکسن استنشاقی انجام می‌شود.

ساخت واکسن‌های استنشاقی می‌تواند برای افرادی که ترس از تزریق واکسن دارند، مفید واقع شود. این واکسن مناطق خاصی را که پاتوژن‌های کووید 19 به بدن وارد می‌کند را هدف قرار می‌دهد که باعث ایجاد یک پاسخ ایمنی موضعی در بدن می‌شود.

افزایش واکسیناسیون از طریق عرضه جهانی واکسن استنشاقی

واکسن‌های استنشاقی تنها یکبار برای افراد تجویز خواهد شد؛ این درصورتی است که واکسن‌های تزریقی کرونا نیازمند دوز یادآور هستند. دکتر وینتا بال، ایمونولوژیست هندی در خصوص واکسن استنشاقی کرونا می‌گوید که قطرات بزرگتر می‌توانند به دهان و گلو بچسبند، در حالی که قطرات کوچکتر می‌توانند راه خود را به داخل بدن باز کنند.

واکسن استنشاقی کرونا
واکسن کرونا

همچنین اروین لو، افسر ارشد پزشکی St Vincents Health استرالیا گفته است که اختراع و عرضه واکسن‌های استنشاقی به دلیل دارا بودن پتانسیل‌هایی در برابر عفونت اهمیت بالایی دارد، او در ادامه صحبت‌هایش اشاره‌ای به همگانی شدن این واکسن کرد و گفت:

افراد زیادی وجود دارند که به دلیل ترس از سوزن، نسبت به استفاده از واکسن مقاومت می‌کنند. هرچند ممکن است آن‌ها چنین چیزی را بیان نکنند، اما این موضوع همیشه در ذهن آن‌ها وجود دارد.

چین که از ابتدای شیوع کرونا سیاست‌های سفت و سختی جهت از بین بردن کامل این ویروس ارائه داده با ساخت و عرضه این واکسن به دنبال ریشه‌کن کردن این بیماری منحوس است.

این واکسن کرونا که به صورت خوراکی مورد استعمال افراد قرار می‌گیرد، توسط شرکت بیو داروسازی چینی کانسینو ساخته شده است. این واکسن آزمایش‌های بالینی خود را در چین، مجارستان، پاکستان، مالزی، آرژانتین و مکزیک گذرانده و حال به دنبال تاییدیه جهانی سازمان غذا و دارو جهت عرضه به کشورهای مختلف جهان است.

لازم به ذکر است بر اساس داده‌های رسمی دولت چین، بیش از 90 درصد مردم این کشور واکسینه شده‌اند. چین که به تولیدات داخل خود متکی است، اجازه دسترسی به واکسن‌های خارجی را به مردم خود نداده است. واکسن استنشاقی کرونا یک نسخه هوا پخش از یک واکسن غیرفعال محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در رابطه با واکسن استنشاقی کرونا چیست؟ نظرات خود را در این باره با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر