;
coinex

تضمین تبلیغات رایگان کسب‌وکارهای آنلاین در پلتفرم‌های داخلی ؛ لطفا مهاجرت کنید!

تضمین تبلیغات رایگان کسب‌وکارهای آنلاین در پلتفرم‌های داخلی ، تنها یکی از وعده‌هایی است که مسئولین برای کسب وکارهای آنلاین در طرح حمایتی خود از کسب وکارهای اینترنتی مطرح کرده‌اند. در ادامه ویژگی‌های دیگر بسته حمایت از کسب و کارها را می‌خوانید.

پس از رونمایی از طرح حمایت از کسب و کارهای اینترنتی و دیجیتال کشور، اکنون برخی از جزئیات این بسته حمایتی نیز رونمایی شده است. به گفته عیسی زارع‌پور به خاطر مشکلات ایجاد شده در چند وقت اخیر برای کسب و کارهای اینترنتی، روند تصویب طرح سرعت گرفته و این طرح دیشب مورد امضای رئیس جمهور واقع شده است.

زارع‌پور گفت: «امروز روز بزرگی برای کسب و کارهای اینترنتی است و زین پس شاهد تحولات عظیمی در حمایت های دولتی خواهند بود و با این طرح گام‌ بزرگی برای رونق اقتصاد دیجیتال کشور برمی‌داریم.»

به نظر می‌رسد مسئولان تا جایی که بتوانند مردم را به مهاجرت در پلتفرم‌های خارجی ترغیب می‌کنند. اما باید دید آیا پلتفرم‌های داخلی اساسا چه میزان می‌توانند بهره‌وری مورد نظر را برای صاحبین کسب و کارهای آنلاین داخلی فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی امنیت ملی کشور را به مخاطره می‌اندازد

تضمین تبلیغات رایگان کسب‌وکارهای آنلاین در پلتفرم‌های داخلی

یکی از مسائلی که در طرح فوق مطرح شد، بحث تبلیغات و جذب فالوور به اندازه حداقل نصف فالورهای اینستاگرام است. بر اساس گفته‌های وزیر ارتباطات، بسیاری از کسب و کارها چند صد هزار دنبال کننده در پلتفرم‌های خارجی داشتند و حالا با ورود به پلتفرم داخلی با مشکل مواجه شده‌اند.

تضمین تبلیغات رایگان کسب‌وکارهای آنلاین در پلتفرم‌های داخلی: یافتن فالوور

وی افزوده است: «آدم اگر خانه خود را در یک کوچه هم عوض کند با مشکل مواجه می‌شود. ما بسته حمایتی تبلیغاتی در نظر گرفتیم تا همه دستگاه‌های دولتی با حداکثر تخفیف، تبلیغات برای کسب و کارها انجام دهند».

بر اساس طرح مذکور سکوهای خارجی نباید در صدا و سیما و سایر دستگاه ها تبلیغ شوند. بسته های ویژه پیامک و برنامه سازی در صدا و سیما نیز از دیگر حمایت های تبلیغاتی است که در این طرح وجود دارد.

معافیت مالی برای کسب و کارها تا دو سال

معافیت مالی برای کسب و کارها تا دو سال

از دیگر موارد بسته حمایتی کسب و کارهای اینترنتی، معافیت مالی برای کسب‌وکارهای آنلاین است. زارع پور در این باره گفت: «در مورد مالیات نیز اقداماتی انجام دادیم. کسب و کارها به ما می‌گویند اگر به پلتفرم داخلی بیایم، به محض ورود به آن باید مالیات دهم در صورتی که در پلتفرم های خارجی هیچکس به من کاری نداشت، اما حالا به محض فروش در بستر داخلی سازمان مالیات به دنبال ما خواهد آمد. ما کاری کردیم که لااقل تا دو سال تا دو میلیارد تومان درآمد معاف از مالیات می‌شوند . آنهایی که تا امروز هم مالیات می‌دادند هم مالیاتشان شامل تخفیف خواهد شد.»

بیشتر بخوانید: مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

استفاده از اکانت کاربری به جای وثیقه بانکی

در طرح حمایت از کسب و کارهای داخلی فرد دارنده اکانت می‌تواند حساب کاربری خود را به عنوان وثیقه به بانک بدهد. این نوع وثیقه نیز توسط بانک مرکزی قابل قبول است. به گفته زارع‌پور: «همچنین حساب کاربری افراد در شبکه های اجتماعی به عنوان یک دارایی نامشهود ملاحظه شده و بانک می‌تواند به عنوان دارایی از آن استفاده کنند و بانک مجاز است به عنوان وثیقه از آن استفاده کنند. اگر کسی اکانت خود را وثیقه گذاشت نیز بانک می‌تواند آن را در صورت نپرداختن اقساط، نقد کند.»

استفاده از اکانت کاربری به جای وثیقه بانکی

گفتنی است پرداخت تسهیلات به کسب و کارهایی که از پلتفرم های خارجی به داخلی مهاجرت می‌کنند در نظر گرفته شده است؛ که خود این موضوع نکته‌ای دیگر در ترغیب به مهاجرت روی پلتفرم‌های داخلی است.

همچنین در خصوص داده‌های کاربران این اطمینان در طرح داده می‌شود که اطلاعات کاربران جزو اسرار تجاری است و متخلفین در نگهداری آنها با مجازات قانونی مواجه خواهند شد.

تیک آبی برای احراز هویت

تیک آبی در برخی از شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و یا اینستاگرام نشان‌دهنده معتبر بودن اکانت موجود است. معمولا بسیاری از سیاستمداران و یا سلبریتی‌ها دارای تیک آبی هستند تا اکانت اصلی آنها از اکانت‌های ساختگی قابل تشخیص باشد. به نظر می‌رسد در پلتفرم‌های داخلی نیز یک تیک آبی به منظور احراز هویت در نظر گرفته شده است.

تیک آبی برای احراز هویت

کسب و کارهای فعال یک تیک آبی ویژه کسب و کار می‌گیرند که آنها را با سایر اکانت‌ها متمایز می‌کند. البته این تیک آبی منحصر به کسب وکارها نیست و اشخاص نیز می‌توانند آن را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:‌ نماینده مجلس: تداوم فیلترینگ منجر به تعطیلی مشاغل زیادی می‌شود

در نظر گرفتن خدمات پرداخت در پلتفرم‌های داخلی

خدمات پرداخت گوناگونی در طرح حمایتی از کسب و کارهای اینترنتی فعال در سکوهای داخلی در نظر گرفته شده است؛ خدماتی از جمله حساب امانی، پرداخت مستقیم، کیف پول، خرید اعتباری و… اجرایی شود. همچنین در این طرح اعلام شده که در صورت راه‌اندازی رمزریال، همه پلتفرم‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

در نظر گرفتن خدمات پرداخت در پلتفرم‌های داخلی

گفتنی است پلتفرم‌های بومی نیز می‌توانند از مزایای حضور در پارک فناوری استفاده کنند.در دی ماه سال گذشته کارگروه ویژه‌ای با اختیارات ویژه با یازده عضو کابینه شروع به کار کرد تا اقتصاد دیجیتال رشد پیدا کند. این کارگروه ماهانه جلساتی داشته و در ذیل آن 9 کمیسیون تخصصی نیز تشکیل شده و بیش از 50 جلسه توسط آنها برگزار شده است.

آنطور که زارع پور اعلام کرد، از بین این جلسات مصوبات زیادی نیز بیرون آمده که به عنوان مثال مشکل اینشورتک ها با بیمه مرکزی حل شد. او تاکید داشت مصوبه خوبی در حوزه آزادکارها (فریلنسرها) نیز معین شده که به زودی اعلام خواهد شد.

آنطور که عیسی زارع پور اعلام کرد، طرح حمایت از کسب و کارهای مجازی در واقع به لایه دوم اقتصاد دیجیتال مرتبط است یعنی لایه‌ای که در آن اقتصاد مبتنی بر پلتفرم در نظر گرفته می‌شود و باید از ظرفیت ‌های موجود برای تسهیل راه کسب و کارهای آنلاین استفاده کرد.

کلام آخر

تمام موارد بالا از جمله تلاش‌های دولت برای جذب شهروندان و مهاجرت آنها به فضای داخلی است. پلتفرم‌ها و سکوهای داخلی نیز تمام تلاش خود را در این خصوص می‌کنند.

اما باید منتظر باشیم و ببینیم اعطای انواع تسهیلات و خدمات دیگر در سکوهای داخلی تا چه میزان افراد را به این کوچ مجاب می‌کند. نکته‌ای که در ایجاد چنین طرح‌هایی به صورت واضح قابل مشاهده خواهد بود، این است که مسئولان قصد رفع فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی را ندارند.

اما آیا ایجاد پلتفرم‌های داخلی و ایجاد این نوع انزوا برای اقتصاد دیجیتال کشور می‌تواند بهره‌وری روزهای دسترسی آزاد به پلتفرم‎‌های خارجی را داشته باشد؟ در نهایت تکلیف ارتباطات بین‌المللی در خصوص کسب و کارها که قطعا با پلتفرم‌های خارجی میسر بود چه خواهد شد؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تضمین تبلیغات رایگان کسب‌وکارهای آنلاین در پلتفرم‌های داخلی و همچنین سایر تسهیلات اعلام شده در بسته حمایتی از کسی و کارهای اینترنتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر