;
coinex

پرتاب مجدد فالکون هوی ایکس بعد از 3 سال ؛ قدرتمندترین راکت دنیا بازگشته است [+ویدیو]

پرتاب مجدد فالکون هوی ایکس که قدرتمند‌ترین راکت دنیا لقب دارد پس از 3 سال انجام شد. این پرتاب پنجاهمین پرتاب اسپیس‌اکس در سال 2022 بود.

شرکت اسپیس‌اکس موفق به پرتاب مجدد فالکون هوی ایکس پس از 3 سال شد. این راکت قدرتمند‌ترین راکت دنیا است. اسپیس‌اکس این موشک را با هدف انجام مأموریتی برای نیروی فضایی ایالت متحده آمریکا راهی فضا کرد.

بیشتر بخوانید: زمان جدید پرتاب آرتمیس 1 مشخص شد

پرتاب مجدد فالکون هوی ایکس پس از 3 سال

اسپیس‌اکس قدرتمندترین موشک خود یعنی فالکون هوی (Falcon Heavy) را در مأموریتی برای نیروی فضایی ایالات متحده به فضا پرتاب کرد. این چهارمین پرتاب این راکت محسوب می‌شود که اولین پرتاب خود را در سال 2018 تجربه کرده بود. همچنین پرتاب امروز، پنجاهمین پرتاب اسپیس‌اکس در سال 2022 بوده است.

ماموریت اسپیس‌اکس که USSF-44 نام دارد، از مرکز فضایی کندی در فلوریدا آغاز شد. فالکون هوی قدرتمندترین موشک عملیاتی جهان است و شامل موشک فالکون 9 اسپیس ایکس به عنوان تقویت کننده هسته، به علاوه دو تقویت کننده فالکون 9 اضافی می‌شود که به دو طرف هسته متصل شده‌اند.

پرتاب مجدد فالکون هوی ایکس در حالی انجام شد که این موشک، دو ماهواره نیروی فضای ایالات متحده را با خود به فضا برد که یکی از آن‌ها برای انجام «ماموریت‌های نمونه اولیه مختلف» در مدار زمین‌آهنگ (یا مدار ژئوسنکرون) کاربرد دارد و ماهیت و هدف ماهواره دیگر برای اهداف دفاع ملی طبقه‌بندی شده است.

آخرین پرتاب فالکون هوی سال 2019 اتفاق افتاده بود و در حالی که اسپیس ایکس نسبت به موشک فالکون 9، بسیار کمتر از آن استفاده می‌کند، اما این موشک سنگین در چهار پرواز خود سابقه بسیار خوبی به جای گذاشته است. این موشک از سه تقویت‌کننده برای افزایش ظرفیت نیروی رانش و نیروی بالا بَرَنده خود استفاده می‌کند.

در این ماموریت و همانطور که در انتهای ویدیو دیده می‌شود، هر دو تقویت‌کننده جانبی موشک با موفقیت در خشکی فرود آمدند که فرود موفقیت آمیز شماره 150 و 151 موشک‌های مداری اسپیس ایکس را رقم زدند. با این حال، هسته یا تقویت‌کننده مرکزی بازیابی نشده، زیرا در حالتی تنظیم شده بود تا از حداکثر مقدار سوخت برای رساندن محموله به مدار هدف خود استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پرتاب مجدد فالکون هوی ایکس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر